{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Anton G
Anton G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

A2 i Tyskland? {{forumTopicSubject}}

Hej
Der kørte for nogle år siden en del debat om hvorvidt 16 årige kunne få et A1-kørekort i Sverige og Tyskland, samt 18 årige et A2, osv.

Jeg er 18år, og vil så gerne køre på en 250cc lovligt, da jeg har behov for at køre på motorvej mm.

Jeg bor tæt på den tyske grænse og har bekendte syd for den.
Vil dog gerne høre om nogle af jer har erfaring med en køreskole i eksempelvis flensborg, som underviser på engelsk. Eller alternative løsninger, erfaringer osv.

Tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A2 i Tyskland?
  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #1   7. apr 2016 Med risiko for at tage fejl så mener jeg at du skal være bosat i et andet EU land når du tager kortet, hvorefter at du så kan bruge det i DK udfra de regler der er/var gældende i det land du tog kortet. Hvor lang den periode hvor man bor i det pågældende land skal være ved jeg ikke.

• #2   7. apr 2016 Du skal være bosat i Tyskland i mindst 6 måneder for at kunne tage kortet dernede.
    Når du så har taget kortet kan du flytte tilbage til DK og køre A2 lovligt. Men det kræver som sagt du flytter din adresse.

• Anton G
    Anton G Tilmeldt:
    apr 2016

#3   7. apr 2016 Var ganske klar over man behøvede bopæl i Tyskland, men i 6 måneder? Synes ikke det har fremgået af det jeg har læst.
    Tak for svar.

• #4   7. apr 2016 I følge din profil er du 29 år, så hvad er problemet??????

• Anton G
    Anton G Tilmeldt:
    apr 2016

#5   7. apr 2016 Det er en fejl... Er ikke 29, desværre. Hehe.

• #6   7. apr 2016 Så bor du vel heller ikke i Storkøbenhavn! Når man nærmest laver en profil for sjov, og oveni direkte lyver om ting man kunne udelade, skal man nok ikke vente svar smiley

• #7   7. apr 2016 Skal er pr dedinition noget der sidder på et æg

• Anton G
    Anton G Tilmeldt:
    apr 2016

#8   7. apr 2016 Hej Tom
    Undlad venligst at kommenter her i tråden, hvis du ikke har svar med relevans til emnet. Tak smiley

• #9   7. apr 2016 Det er vel ret relevant hvis du oplyser et i din profil, og noget andet i dit spørgsmål! Du er jo pænt svær at hjælpe hvis du hverken ved hvor gammel du er, eller hvor du kommer fra! Og så lugter du af troll smiley

• Anton G
    Anton G Tilmeldt:
    apr 2016

#10   7. apr 2016 Jeg vil bede dig læse mit opslag igen. Der står alt du eftersøger og behøves forholde dig til.
    Skulle du have flere indvendinger skriv da gerne en privat besked.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #11   7. apr 2016 Du bor i DK, så du skal have dansk kørekort og overholde danske regler.

Så simpelt er det jo bare.

Og Tom har ret - udfyld dog din profil korrekt. Det giver en vis troværdighed når man skal svare dig, og så er der mindre chance for at brugerne af denne side sætter dig i bås med diverse uheldige elementer, som spammer forummet med alverdens ævl og dumme spørgsmål om dette og hint. (jo dumme spørgsmål findes skam...)

• Anton G
    Anton G Tilmeldt:
    apr 2016

#12   7. apr 2016 Tror der er ret bred enighed om man netop gerne må køre med kørekort fra andre EU lande i Danmark. Så det er vel ikke helt så simpelt?

Det er muligt Tom har ret, synes stadig ikke det er en ordentlig tone det bliver formidlet i. Fint at I gør mig opmærksom på det, men vil gerne have fokus på emnet, om muligt.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #13   7. apr 2016 Jo det er SUPER simpelt, for du kan ikke have et tysk kørekort og være bosat i Danmark samtidig.

• #14   8. apr 2016 Begge mine forældre har tysk kørekort og vi har boet her i landet i 18 år efterhånden. Kortet er gyldigt til 2036 (ved ikke hvor det tal kommer fra)

• #15   8. apr 2016 Jamen så spørg da dem hvad de har gjort??

Jeg bor i Berlin og som jeg kender tysk bureaukrati så kommer du ingen steder uden fast bopæl og meldebescheinigung

• Anton G
    Anton G Tilmeldt:
    apr 2016

#16   8. apr 2016 Tak for svar Nikolaj. Har også en bekendt i Berlin, som siger at den beuratiske process der vil være for tung. Han fortalte dog at det sagtens kunne lade sig gøre at skaffe en adresse uden der store problemer i en af de andre delstater.

Kommentér på:
A2 i Tyskland?

Annonce