import af a2 cykel + 96hk {{forumTopicSubject}}
hvis jeg importere en cykel med mere end 96hk , lad os sige 125hk og den er droslet i tyskland til 45hk er det så korrekt at det vil være lovligt at køre på denne i DK med a2 kørekort da den aldrig har været indregisteret med over 96hk.
er der nogle som ved dette med 100% sikkerhed og kan be eller afkræfte min teori.
har snakket med en synsmand som udføre toldsyn og han mener ikke det vil give problemer med lovens lange arm. men vil lige have det bekræftet en ekstra gang før jeg køber og satser alle penge på en hest
at det så virker åndsvagt at drosle en så stor makine er jeg godt klar over , men det er nu engang ikke det jeg spørger til
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Eller ville man jo bare kunne drosle alle cykler først til 96 hk. og så senere til 48 hk. Men det bliver det ikke lovligt af. Som regel fremgår det af de tyske papirer hvor meget den ydede før drosling. og det må ikke være mere end 96 hk.
I øvrigt er tyskerne ikke underlagt reglen om maks. drosling fra 96 hk. Derfor kan man købe 48 hk drosselsæt til mange cykler med flere hk. oprindeligt. De sæt kan bare ikke køres lovligt med i DK
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
En tysk knægt på 18 må køre en R1'er droslet til 48 hk. !!!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 52
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 52
går ud fra at en mc stadig kan "afdrosles" selvom den er Fabriksdroslet. altså til over de 96 hk den nu er fabriksdroslet til.
Sagen munder ud i at jeg helst ikke vil købe ny mc når jeg opgradere til det store A kørekort.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Hvorfor skulle alpha Technik udvikle og få testet og godkendt disse sæt hvis de ikke kunne anvendes.
Tyskerne er ikke underlagt reglen om maks. 96 hk. før drosling på en A2 cykel.
http://www.alphatechnik.de/index.php?id=111&L=1&filt=/&cid=635&mode=dl&tx=832350b6109
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Der for kan mange modeller i dag leveres fra ny af typegodkendt både i en 96 hk udgave og med den oprindelige ydelse.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 52
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Hvis den skal ændres til en version med flere heste end den er typegodkendt med, er det en synspligtig konstruktiv ændring. Men det burde ikke være noget problem at få det godkendt, da det jo som udgangspunkt er den samme cykel bare i forskellige versioner.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Der køre rigtig mange 100 hk maskiner rundt med 20% ekstra i bøssen
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Men der for er det stadig en ændring af cyklen i forhold til hvad den er typegodkendt som.
En ting er "hvad man gør" noget andet er hvad der er tilladt.
Siden 05-12-2005 har effekten på nye cykler været påført reg.attesten i DK.
Det kan f.eks være et problem i forhold til forsikringen, hvis ydelsen ikke stemmer overens med de registrerede data.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 52
Det var ærgerligt men så må jeg jo nøjes , selv om det er fristende at købe en af de lækre.
Så falder valget nok alligevel på en 96hk´s Dorsoduro 750
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
Men selvfølgelig kan man køre rundt med ydelsen fra Z800e udroslet på reg.att. og så ændre den til en Z800.
Men hvis han vil have den registreret med ydelsen for en Z800 skal den synes for at det kan ændres.
Det skal den i øvrigt også når droslingen bliver taget af.
Hvad han gør "i praksis" er jo hans valg.
Jeg forholder mig bare til hvad der er gældende i forhold til hvis det skal ændres og registreres korrekt.
Men det er der jo så meget der ikke er !
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
Det er effekten som er angivet på typegodkendelsen du skal tage udgangspunkt i.
Du kan hente typegodkendelserne her: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Typegodkendelser/Find-typegodkendelse.aspx
Dorosduro 750'eren er i øvrigt angivet til 68 hk, og kan derfor godt lovligt køres på et A2 kørekort, bare den er droslet.
jul 2012
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 52
kan ikke forstå den vil angive dorsoduroen til 68hk , da den er opgivet til 90 - 96 de fleste andre steder på nettet.
kan i princippet være fuldstændigt ligemeget , bare den er sjov at køre på
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
import af a2 cykel + 96hk