{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

import af a2 cykel + 96hk {{forumTopicSubject}}

hvis jeg importere en cykel med mere end 96hk , lad os sige 125hk og den er droslet i tyskland til 45hk er det så korrekt at det vil være lovligt at køre på denne i DK med a2 kørekort da den aldrig har været indregisteret med over 96hk.

er der nogle som ved dette med 100% sikkerhed og kan be eller afkræfte min teori.

har snakket med en synsmand som udføre toldsyn og han mener ikke det vil give problemer med lovens lange arm. men vil lige have det bekræftet en ekstra gang før jeg køber og satser alle penge på en hest smiley

at det så virker åndsvagt at drosle en så stor makine er jeg godt klar over , men det er nu engang ikke det jeg spørger til smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  import af a2 cykel + 96hk
  • #1   20. jan 2014 Det er den ydelse som den forlader fabrikken med som er gældende. Dvs den ydelse som kan tydes ud fra stelnummeret.
    Eller ville man jo bare kunne drosle alle cykler først til 96 hk. og så senere til 48 hk. Men det bliver det ikke lovligt af. Som regel fremgår det af de tyske papirer hvor meget den ydede før drosling. og det må ikke være mere end 96 hk.
    I øvrigt er tyskerne ikke underlagt reglen om maks. drosling fra 96 hk. Derfor kan man købe 48 hk drosselsæt til mange cykler med flere hk. oprindeligt. De sæt kan bare ikke køres lovligt med i DK


  • #2   20. jan 2014 Endnu et eks. på hvor latterlige reglerne er !
    En tysk knægt på 18 må køre en R1'er droslet til 48 hk. !!!


  • #3   20. jan 2014 Steen P: Nej, reglen med ikke at drosle fra mere end den dobbelte effekt er en EU regel. Også derfro Z800e er lanceret til det europæiske marked. Den har nemlig færre hk end den almindelige Z800, så den kan drosles til de 48hk,

  • #4   20. jan 2014 I gamle dage smiley der kunne man udfra stelnummeret se om modellen var en 100hk model, ( 1988 cbr1000)

  • #5   20. jan 2014 men hvis en cykel kan føres af en a2 føre i et EU land skal den vel også kunne føres af en A2 føre i et andet EU land ?

  • #6   20. jan 2014 Hvad siger du nej til Jesper ?

  • #7   20. jan 2014 Daniel J: Korrekt.

  • #8   20. jan 2014 Steen P: Din påstand om at en 18-årig tysker må køre på en R1 droslet til 48hk

  • #9   20. jan 2014 det vil sige at hvis jeg finder en motorcykel som er fabriksdroslet eks i tyskland og aldrig noglesinde har haft over 96hk er det fuldt ud lovligt at køre den med et droslings kit til 48hk på et a2 kørekort.

    går ud fra at en mc stadig kan "afdrosles" selvom den er Fabriksdroslet. altså til over de 96 hk den nu er fabriksdroslet til.

    Sagen munder ud i at jeg helst ikke vil købe ny mc når jeg opgradere til det store A kørekort.


  • #10   20. jan 2014 Jesper hvis du kigger på denn liste over 35kW drossesæt kan du se at der er mange cykler som har mere end 96 hk. ab fabrik.
    Hvorfor skulle alpha Technik udvikle og få testet og godkendt disse sæt hvis de ikke kunne anvendes.
    Tyskerne er ikke underlagt reglen om maks. 96 hk. før drosling på en A2 cykel.

    http://www.alphatechnik.de/index.php?id=111&L=1&filt=/&cid=635&mode=dl&tx=832350b6109


  • #11   20. jan 2014 Steen P: Beklager. Var ikke klar over det var et af de steder man kunne fravige reglerne. Har lige læst om dem på motorrad.de og du har ret her.

  • #12   20. jan 2014 Ja hvis cyklen er leveret fra fabrikken med maks 96 hk. kan du køre på den droslet til 48 hk.

    Der for kan mange modeller i dag leveres fra ny af typegodkendt både i en 96 hk udgave og med den oprindelige ydelse.


  • #13   20. jan 2014 Reglerne er sindssyge !!

  • #14   20. jan 2014 Daniel J: Du kan på ingen måde køre på en MC der fra fabrikkens side havde mere end 96hk når du kun har A2 kortet. Køber du f.eks en z800e så skal den drosles til de 48hk, og når du så får det store kort kan du pille droslingen af og køre med fuld effekt.

  • #15   20. jan 2014 mit nye spørgsmål lyder på om man kan købe en eks z800e , drosle den til 48hk , når jeg så får A kørekort pille 48hk drosling samt "Fabriksdroslingen" af så den har lige så mange heste som en alm z800

  • #16   20. jan 2014 Du må fører den tilbage til det den var fra ny af. (typegodkendt)
    Hvis den skal ændres til en version med flere heste end den er typegodkendt med, er det en synspligtig konstruktiv ændring. Men det burde ikke være noget problem at få det godkendt, da det jo som udgangspunkt er den samme cykel bare i forskellige versioner.


  • #17   20. jan 2014 Når man har stor kort så er der ingen der er interesseret i om cyklen er droslet eller ej, da man må køre en 500 hk boss hvis man vil..
    Der køre rigtig mange 100 hk maskiner rundt med 20% ekstra i bøssen smiley


  • #18   20. jan 2014 Tror ikke det sidste var et kørekortspørgsmål, for det giver vel sig selv, at med stor kort er der ingen begrænsning i forhold til kørekortet.
    Men der for er det stadig en ændring af cyklen i forhold til hvad den er typegodkendt som.
    En ting er "hvad man gør" noget andet er hvad der er tilladt.
    Siden 05-12-2005 har effekten på nye cykler været påført reg.attesten i DK.
    Det kan f.eks være et problem i forhold til forsikringen, hvis ydelsen ikke stemmer overens med de registrerede data.


  • #19   20. jan 2014 Yderst teoretisk har du ret Steen. Men i praksis er det fløjtende ligegyldigt, for så har en mc de kræfter udroslet som der står i regattesten, om den i praksis har 20 mere eller mindre...... Det er jo også kun dem som har haft cyklen i en bænk der ved hvad den yder. Alle andre regner med at det skrevne nok passer smiley

  • #20   20. jan 2014 Super ,
    Det var ærgerligt men så må jeg jo nøjes , selv om det er fristende at købe en af de lækre.

    Så falder valget nok alligevel på en 96hk´s Dorsoduro 750 smiley


  • #21   20. jan 2014 Der skal ikke måles noget i bænk. Her taler vi kun om de typegodkendte ydelser i de forskellige versioner.
    Men selvfølgelig kan man køre rundt med ydelsen fra Z800e udroslet på reg.att. og så ændre den til en Z800.
    Men hvis han vil have den registreret med ydelsen for en Z800 skal den synes for at det kan ændres.
    Det skal den i øvrigt også når droslingen bliver taget af.
    Hvad han gør "i praksis" er jo hans valg.
    Jeg forholder mig bare til hvad der er gældende i forhold til hvis det skal ændres og registreres korrekt.
    Men det er der jo så meget der ikke er !


  • #22   20. jan 2014 Jeg kontaktede rigspolitichefen om netop dette emne for noget tid siden.
    Det er effekten som er angivet på typegodkendelsen du skal tage udgangspunkt i.
    Du kan hente typegodkendelserne her: http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Typegodkendelser/Find-typegodkendelse.aspx
    Dorosduro 750'eren er i øvrigt angivet til 68 hk, og kan derfor godt lovligt køres på et A2 kørekort, bare den er droslet.


  • #23   21. jan 2014 hej , super side.
    kan ikke forstå den vil angive dorsoduroen til 68hk , da den er opgivet til 90 - 96 de fleste andre steder på nettet.

    kan i princippet være fuldstændigt ligemeget , bare den er sjov at køre på smiley


  • #24   22. jan 2014 Det er angivet i kW, altså 68 kW som er lig 91 hk.

Kommentér på:
import af a2 cykel + 96hk

Annonce