{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.053 visninger | Oprettet:

Import af motorcykler i 2023 {{forumTopicSubject}}

Kan det betale sig at importere en motorcykel fra Tyskland i 2023? Jeg har en stor kærlighed for Kawasaki Ninja 400/650 da jeg snart har mit a2 kørekort. Tænkte vi gik ind i off season nu så flere motorcykler vil komme til salg, men kan se især lige netop Kawasaki'en er voldsom dyr på det danske markedet. Da det er min første motorcykel føler jeg ikke for at købe en ny fra frabrikken da jeg jo kan være uheldig og køre galt og ødelæge den.

Korte af det lange -
Kan det betale sig at importere?
Fortryder man hvis man ikke køber med garanti som førstegangs ejer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af motorcykler i 2023
  • #1   19. sep 2023 Garanti som ny ejer har jo noget med tryghed og gøre som det ene, og det andet om du er en af dem som skruer selv?

    Omvendt hvis den ikke er ret gammel fejler den nok ingenting som skal laves med garanti på.

    Så ja.... Høm Høm.... det er lidt som pærer og bananer hvad man foretrækker. Min gamle ged herude fejler ingenting, men den var ikke fejlfri da jeg købte den. Det var sådan lidt småting her og der som jeg selv rettede, skulle et værksted gøre det var det rendt helt af.


  • #2   19. sep 2023 Jeg mener at have set på youtube at tyskere ikke altid behandler deres mc så pænt, jeg ville være betænkelig smiley

  • #3   19. sep 2023 Hvis du vil vide det, så find en cykel til salg i D eller andet EU-land, få dens stelnummer, køb en forhåndsvurdering hos SKAT og se, hvor du lander. Inden du får svar, et cyklem sikkert solgt; men så kender du niveauet pt. smiley

    Oftest er import relevant ved interesse/behov for særligt udstyr eller modeller, der er få af i DK. Fx mine egne selvimporterede Honda GB500, 2 stk VF1100S og sommer-Alfaen, en 156 SW GTA Selespeed. Det havde ikke noget med prisen på danske pladet at gøre, mere liebhaveri smiley


  • #4   20. sep 2023 Du skal lige huske at regne bøvlet med.
    Du skal ned og se cyklen - måske er den ikke som på billederne og turen er spildt.
    Så skal du have den hjem, er ikke ekspert men det er noget med prøveplader der monteres ved grænser....???
    Og så skal den toldsynes.
    Alene turen koster en del penge, og udgangspunkter er at cyklen afgiftes af hvad handelsprisen er på en tilsvarende cykel i Danmark.
    Så den skal altså være rigtig billig i Tyskland for at du ender med at spare noget.


  • Knud C
    Knud C Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #5   20. sep 2023 Må jeg give dig et lille tip mht. "uheldig erfaring" som ny MC ejer: Find en BILLIG kineser, bl.a findes der en gruppe for billige MC ere (både 125 og 250 iøvrigt), så har du samtidig en vintermaskine,hvor du sagtens kan køre en tur ved de bedste temp. og skulle du så være uheldig med "lidt asfalteksem" jamen så rejser du bare cyklen op igen og kan du så vente lidt med drømmecyklen, sparer du med garanti også på kaskoforsikringsdelen og Kineseren - tja, alt efter hvordan det går kan du jo selv vælge om du vil aflevere den "på genbrug" smiley eller sælge den for måske 2 -4000 kr smiley Held og lykke som ny MC -ejer

  • #6   21. sep 2023 Har hentet en Polizei BMW R850RT her i foråret, og det gik legende let. opskrift flg.
    Tag en Flixbus til nærmeste storby. Hamborg, Hannover er mulig for 150 kr. længere væk ligger på 350-400.
    Køb cyklen og få tysk kurzzeitkennzeichen - Korttidsnummerplade på, dem må du køre helt hjem på, og faktisk i 5 dage i DK overalt hvor færselsloven gælder.

    "Danmark har en forståelse med Tyskland om brug af danske prøveskilte og prøvemærker i Tyskland. Danske prøveskilte og prøvemærker må herefter bruges ved transport af et køretøj fra Danmark til eller gennem Tyskland, men ikke ved udførsel af et køretøj fra Tyskland."

    "En herboende må gerne føre et registreret udenlandsk motorkøretøj på korttidsnummerplader/-mærker i Danmark. Det følger af registreringsbekendtgørelsens § 15, stk. 2, nr. 2."
    https://info.skat.dk/data.aspx?oid=1947222 (Se under udland).

    Du kan med fordel undgå STVA, Motorkontoret, En privat nummerpladeopr "Autoschilder" kan ordne en kortids inkl. forsikring på få timer.


  • #7   21. sep 2023 Jeg er på den samme galaj som #5 jeg forstår det er dræmmecyklen lige nu, men jeg vil også anbefale en billig begyndercykel (gs500 er5 cb500 xj600) det første år, hvis du lægger den ned, koster det ikke alverden. Og de kører ganske hæderligt. Så i mellemtiden kan du spare lidt sammen, det du sparer på kaskoforsikring, og om et års tid, så køber du den cykel du drømmer om herhjemme smiley

  • Notanymore
    Notanymore Tilmeldt:
    jul 2022

    Følgere: 27 Svar: 55
    #8   21. sep 2023 Jeg har importeret 4 motorcykler de sidste 12år. Den sidste i 2021. Du sparer ikke rigtigt noget, det kan lidt gå begge veje. Men grunden til man skal importere er hvis udvalget af den mc du søger er begrænset eller ikke eksisterende herhjemme.
    Søger du en sjælden mc med lav km og rustfri stand, er sydtyskland/Frankrig/Italien et rigtigt fornuftigt sted at lede. Men ikke for at spare penge. Bare for at få det som man gerne vil have det.
    Turen ned efter din cykel skal du ikke gøre alene kl. Lort om natten med stress og jag. Tag en forlænget weekend eller bare en weekend og tag en med på turen du kan lide, så bliver det også et minde at have hentet cyklen. Jeg har aldrig gidet at rode med prøveplader, bare op på traileren med skidtet.
    Men mit råd til dig er at, nej du skal ikke importere den omtalte mc. Det giver ingen mening.


  • #9   21. sep 2023 https://www.123mc.dk/brugt/mc/kawasaki/ninja-650/til-salg/258050

    Det kommer du ikke til at spare penge i forhold til.


Kommentér på:
Import af motorcykler i 2023

Annonce