{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

kobling {{forumTopicSubject}}

hej alle. har en gsx 600f fra 97. har det problem at vis jeg prøver at starte den i 1 gear selvom jeg ar koblingen inde så giver den et lille ryk frem af. ved ikke lige hvordan jeg for indstillet mit koblingskabel så håber nogen her inde har noget erfaring de vil dele.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kobling
  • #1   1. apr 2016 Det gør min gsx750f også
    Tror det er meget normalt


  • #2   1. apr 2016 er jeg ikke helt sikker på. altså uden at virkelig vide noget om det.
    det virker bare unaturligt.


  • #3   1. apr 2016 Koblingspladerne kan nemt binde lidt og derfor rykke lidt i cyklen når du starter i gear med kobling trukket. Det kræver lidt at rykke dem løs fra hinanden. Problemet bliver værre hvis koblingsskålen er slidt. Det kan så fikses ved at slibe eventuelle hakker af siderne på koblingsskålen. Men det er helt normalt og også derfor at det nogle gange kan give et klonk når man skifter fra fri til 1.

  • #4   1. apr 2016 mikkel. er det noget man kan gøre selv eller er man nød til at kører den til mekken.?

  • #5   1. apr 2016 Næste gang du skal starte den så prøv lige at trille 0.5meter baglænds med koblingen trukket inden du starter den.


  • #6   1. apr 2016 okay. hvad tester jeg med det.? bare for at sprøge dumt.?

  • #7   1. apr 2016 Du spørger ikke dumt smiley
    Så skulle pladerne gerne slippe, gør de ikke det så er det nok pga slitage


  • #8   1. apr 2016 og vis de så slipper hvordan gør jeg det så bedre.? ved at slibe den?

  • #9   1. apr 2016 Der sidder en fjederskive inde i koblingen, og den kan godt have mistet noget af sin styrke.
    Min M1800 kan gøre det når jeg sætter den i første gear, nogle gange værre end andre, men triller jeg lige lidt baglænds så er det der ikke, og det er med en kobling der kun har trillet 400km.
    Det er nemmere baglænds, men virker også den anden vej smiley
    Men hvorfor starter du den i når den står i gear ?


  • #10   1. apr 2016 okay. gør jeg heller ikke ret tit med mindre jeg går ud i et kryds eller lign. mener at jeg undrede migover hvofor den gjordd det og om der er et fix vis det var en stor fejl. den klonker og lidt mellem gearne. er lidt grøn. det er min første mc og har ikke kørt så meget.

  • #11   1. apr 2016 Det er nok bare standart for en Suzuki smiley

  • #12   1. apr 2016 Du kan godt prøve selv at se om der er hakker i koblingsskålen.

    1. Køb en ny koblingsdæksel pakning så du kan få motoren tæt hurtigt igen hvis den gamle går i stykker.

    2. Sæt cyklen på sidestøtteben så den står så skråt som muligt og afmonter koblingsdækslet.

    3. Træk i koblingsgrebet så du ser/forstår hvordan koblingen virker. Se evt også en youtube video.

    4. Afmonter skruerne der holder koblingsfjedrene.

    5. Tag koblingspladerne ud og læg dem i rækkefølge så du kan få dem i igen i samme rækkefølge og med samme side ud.

    6. Føl på siderne af benene på koblingsskålen - der hvor den griber koblingsfriktionspladerne - og mærk efter om den er hakket. Det er meningen at friktionspladerne skal kunne glide frit når koblingen udløses.

    7. Hvis den er hakket kan den files med en flad fil - eller udskiftes hvis du kan finde en god brugt eller en ny. Hvis den ikke er særlig hakket er det ikke det der er problemet. Hvis du skal file meget er det bedst at afmontere skålen for at undgå metal i olien.

    8. Samling omvendt af adskillelse. Vigtigt at koblingsfjederskruer monteres med (nogenlunde) korrekt moment. Overvej nye friktionsplader nu du er derinde. (ca. 500 kr). Brug den nye pakning hvis den gamle gik i stykker. Spænd ikke skruerne til koblingsdækslet for stramt.

    Men som jeg skrev før - det er helt normalt at pladerne kan klistre lidt - og kold olie gør det ikke bedre, så det er slet ikke sikkert at der er noget galt.


  • #13   1. apr 2016 det kan nemt være brian. ? super svar mikkel. mange tak det vil jeg prøve. der er sku altid noget at lave på en gammel cykel.

  • #14   1. apr 2016 Husk at skriv når du har fået kigget på det smiley

  • #15   1. apr 2016 husk at kontrollere stålskiverne mellem friktionspladerne også -hvis den har været kørt hårdt på koblingen kan de blive for varme og dermed skæve, så vil den heller ikke koble fri, da de kommer til at virke som en fjeder...

Kommentér på:
kobling

Annonce