2.927 visninger
|
Oprettet:
Suzuki SV 1000 S vs. GSX-R 750 {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Er lidt vild med begge modeller .... ved bare ikke helt hvilken af disse to jeg skal vælge... hvad synes I?
jun 2005
Følger: 55 Følgere: 52 MC-er: 1 Emner: 245 Svar: 1.699
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.112
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 49 Svar: 711
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.984
Så mon ikke det er op til dig.. Hvilken "stil" du er til??
Meen.. En SV'er.. ville jeg jo nok forretrække... =8o)
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
Hvad er bedst med hensyn til accelleration?
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
Længere er den ikke, du kan få en spritny 750 til 160000.
Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, og jeg har også haft en V2 af de gode...
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
den er for fræk og hurtig..
nov 2004
Følger: 85 Følgere: 84 MC-er: 1 Emner: 90 Svar: 363
jun 2005
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 9 Emner: 49 Svar: 762
Jeg kan endeligt kun komme i tanker om 2 ulemper ved GSX-R den ene er for mit vedkommen er, den er total vild hvilket jo er ret fedt men hastigheden ligger alt for høj hvis man rigtig skal der op hvor den er sjov, hvor imod SVén har meget mere rå power i bunden.
Den ander for mit vedkommen er, jeg fik mega ondt i nakke og håndled selv ved ganske korte ture og specielt hvis man skal køre lidt pænt og det kan jo blive nødvendigt når man HAR fået 3 år´s betinget for farten.
SVén kan jeg ikke rigtigt finde nogle ulemper ved, da det er en maskine der passer mig 100%
men det er jo forskellig fra den ene til den anden hvad man kan lide, så du må jo nok ud og prøve dem degge og derfra vælge det du bedst kan lidt.
Jimmy K
maj 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 301
jul 2005
Følger: 42 Følgere: 41 MC-er: 6 Emner: 34 Svar: 172
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 200 Svar: 398
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 850
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Jeg synes personlig at SVéren er meget sjovere pga V2 motoren. GSXR´eren skal op i for meget fart før den er sjov. TIl gengæld er GSXR´ern klart bedre hvis vi taler de småveje og trackdays. Det egner SV´eren sig ikek til på nogen måde.
Ronni dig og dit flest heste på hjulet og den ene gør det onde ved den anden :)
Det er jo ikke det det kommer an på :)
Man skal se på sine behov. Hvad skal cyklen bruges til osv. Du havde jo heller ikke en BUSA hvis du skulle bruge den til trackdays. Så ville en sv650 være bedre.
En gixxer er en rå racer der styrer super, yder masser af power ved høje rpm, skal have fart før den er i sit es. En SV´er er en allrounder som alle kan tumle. Den er letkørt og ej for voldsom med V2 motoren. Den kan lidt af hert overalt, dvs i byen, på de småveje osv. Så hvad er dine behov? Skal du ud på de små veje og køre stærkt eller skal du du hygge dig med powerwheelies ved lave rpm i byen?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Der er meget stor forskel på den gamle sv650 og den nye SV1000. Det er helt andet stel, motor, opbygning på en SV1000 kontra den gamle sv650. Dvs 2 helt forskellige cykler. Samme gælder med V2 motoren. Der er meget stor forskel på hvad en SV1000 yder kontra den gamle SV650. (og det her var ikke ment belærende, det er bare kolde facts)
Og til KWAK. Ja det gør en gsxr750, da den er bygget til det SV´eren er mere en blød sofacykel (no offence) netop da den er bygget som en allround maskine og ikke racermaskine Dvs SV´eren henvender sig til et bredere publikum
Men igen, det gælder jo ikke for alle om at have en cykel der kan køre i cirkler om andre. Min mille synes jeg fx er pissekedelig at køre i byen hvis jeg sammenligner med min TL´er. Millen er en racermaskine og den styrer så meget bedre end TL´eren. Det betyder også at skal ud og have tæsk på en bane før den er sjov. Den skal have meget fart, dvs 150kmt+ før den er sjov på en landecej også. Så i byen er den sq for kedelig at køre, da funfactoren er for lille.
Så selvom millen kører i cirkler om TL´eren er det ikke ensbetydende med at jeg ville anbefale millen hvis de skulle sættes op imod hinanden. Det der afgjorde hvad cykel jeg ville anbefale var det behov der lå til cyklen. Dvs
baneracer/højfartsmaskine= Mille
hyggecykel,wheeliecykel/bycykel= TL
bare lige for at perspektivere det lidt :)
Så til Michael. Prøv en af hver, find ud af dine behov og tag en beslutning derudfra. Jeg er sikker på der er flere herinde der vil låne deres cykler ud ti len tur hvis du har brug for det. Held og lykke med jagten. begge er fine cykler med hver deres egenskaber
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Topfart = GSX750R
0-250km/t GSX750R (SV kan knap køre rigtige 250km/t:)
0-200km/t = GSX750R hvis ellers føreren kan finde ud afat lave en god start med fil på kobling
0-150km/t kommer an på hvem af førerne der får den bedste start (dvs ikke laver fejl) men gsxr´eren har klart bedste chancer
0-100km/t føreren bestemmer i sidste ende, selv en 600ccm kan komme hurtigere afsted end en 750´er
Mellemaccelerationer = SV1000 pga V2 momentet. Som udgangspunkt skal en gsx750r have lidt mindre end det dobbelte i rpm kontra en SV1000 for at yde samme hk antal på bahjulet. Skal du fx accelererer fra 60km/t til 120km/t og begge cykler kører i samme gear, så vil SV´eren med det samme trække fra GSX750R´en. GSXR skal et eller 2 gear ned for at følge med i mellemaccelerationer. Men den kan nemt følge med, der skal bare flere omdrejninger til og lavere gear.
Så fx i bykørsel vil SV´eren føles stærkere pga momentet og de mindre gearskift. Det er typisk i bykørsel man bruger mellemacceleratiner meget.
Du kan se det her, det er godt nok et par 600ccm racere der er sat op mod 2 V2´ere på 1000ccm. Men princippet er samme for en 750´er, der er kurven bare lidt højere hele vejen op og den har en 15hk-25 mere på hjulet end de 600ccm. Men princippet er samme. Dvs det antal hk cyklerne laver pr rpm.
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/600vsv2.jpg
Tager man en SV og en GSXR og kører side om side i samme gear ved omdrejninger under 7000, giver gas samtidig, så vil en SV´er til enhver tid trække fra GSXR en på det første stykke. Dette pga forskellen på momentet og da en v2 motor yder flere heste pr omdrejning. Det ses af grafen. Dog skal man huske på at gearing, vægt af cykel osv har en stor rolle også Grafer viser ikke alt
Tror det var sidste post fra mig :)
feb 2006
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 589
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 41
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
Der er ingen erstatning for rå power, og det ved du. Ingentvivl om at en SV byder det, men den ville til enhver tid blive kørt agterud af en 750. Uanset hvor den ville møde den, så alt det der med baghjuls hk og dit og dat holder ikke. Den kan styre så du tror det er løgn, og det kan en SV bare ikke, i forhold til. Tro mig, har selv haft en mille. Og den ville også gøre det slemme ved en Sv.
Men mig egen Busa, er for stor og tung. Til jeg vil tage opgaven, det så jeg ved banedag. Da Jimmy halede ind på mig, men så igen. Han kørte også fra Helle på CBR1000rr, det gør vel ikke den til en dårlig cykel.
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Det gælder jo ikke nødvendigvis for alle om at sætte andre af eller køre hurtigt
Selvfølgelig er en gsx750r racer da hurtigere end en SV`er GSXR er en racer, SV er en sofacykel der er meget mere til allround. brug Læs nu mine indlæg igen (og ordentligt) din ske :) Forstå min pointe inden du svarer på mine indlæg jeg har jo ikke påstået det du skriver! mit link er et ekspempel for at vise hvordan rpm og heste hænger sammen på de 2 nævnte cykler!
Og så lige for at vi kan pisse hinanden helt af :) få købt dig noget andet istedet for den færge Jeg kan sætte dig af på TL´eren anytime hvis bare det ikke går ligeud :) Vilel jeg have råstyrke og noget der kunne styre havde jeg en 1000gscr. M en efter min smag er funfactoren for lille, dvs den skal på bane inden den er sjov. Samme med min mille. Det hænger igen sammen med ens behov, smag, lyst osv Get it?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
mar 2006
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 311
Du misforstår begrebet power !!!
"There Is No Replacement For Displacement"
1000cc gør livet surt for 750cc
uanset formen af cylindrene ..
SV1000 har 120 hk og 102 Nm, GSXR750 har 150 hk og 84 Nm .. bemærk Nm forskellen ! husk at hk er antallet af muskler og Nm er størrelsen på musklerne.
Vægt forskellen er ca 20 kg dvs ikke væsentlig
Som Sebastian også er inde på så skal GSXR have nogle flere omdrejninger ift SV hvilket alle andre steder end på en bane virker som om at den er sløv...
Jeg ville vælge SV1000 any day hvilket også er hvad jeg har gjort :o)
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
Kunne blive helt sjovt, men husk nu på. Jeg overholder ikke hastigheds-begrænsninger, hvis det kræver det at jorde dig....:-)
Og til Jesper: er ganske udemærket klar over, at nm er størrelsen på overarmene. Men stadig vil en 750 køre rundt om en Sv til enhver tid. Kører selv med nogle stykker af dem, og der er sgu ikke det træk i dem. Som folk mener, eller for den sags skyld køreegenskaber. Sorry to say, men det er facts.
Og Sebastian igen... Du lugter mere end mig, jeg kan lugte dig helt herover...:-)
Bliver nok helt slemt, hvis jeg kommer til Odense mellem jul og nytår...:-)
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
dec 2003
Følger: 100 Følgere: 95 MC-er: 2 Emner: 135 Svar: 1.476
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Det smil kan du glemme alt om
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
Suzuki SV 1000 S vs. GSX-R 750