{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
385 visninger | Oprettet:

Suzuki SV 1000 S {{forumTopicSubject}}

Ang. koblingsplader, er der nogen med erfaringer med strammere fjedre på dem, altså de 6 fjedre som holder på dem. Eventuelt i forbindelse med nye org. koblingsplader samt metalskiver.
Har prøvet med EBC koblingsplader, men det var ikke længe de holdt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki SV 1000 S
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #1   3. sep Jeg har endnu til gode at se en SV1000 der har slidt standard koblingspladerne op - og jeg har skruet i MANGE af dem... Over 100 uden overdrivelse.
    Det er ikke nødvendigt at skifte til andre plader eller fjedre, medmindre du har tunet den måske 30-40%.

    Hvilken olie hælder du på?
    Er der styr på at din kobling er luftet ud og der ikke er for meget væske på?
    Forsøger du jævnligt at koble den op på baghjul i 3. eller 4. gear?
    Er den samlet korrekt?
    Er din koblingsskål evt ved at være ødelagt, eller er den allerede modificeret, som man bør gøre med dem der?

    Som en sidenote, så skal du tjekke om der er limet magneter i svinghjulet. Hvis ikke, så skal det gøres nu.


  • #2   3. sep Der er fuldsyntestisk 10-40w på, men det var mere det med fjedre jeg var ude efter. Jeg går ikke på baghjul ?? det ødelægger da først biken. Jeg må lige checke væske standen, selvom jeg mener den er Ok, en udluftning skader heller ikke.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #3   3. sep Hvilken fuldsyntetisk 10w40 - og hvilken olie var der på den før det?

    Det er ikke nødvendigt at skifte fjedre. Koblingen er den samme som sidder i en Hayabusa, så den er overhovedet ikke presset med 125hk.

    Hvis cyklen har kørt på Castrol Power 1 semisyntetisk før - og du hælder en Ester baseret olie på (f.eks Silkolene Pro4T XP eller Motul 7100) - så fedter koblingen med det samme. Det eneste man behøver gøre, er at vaske koblingspladerne i benzin eller bremserens - så virker de igen til lige den olie du vælger at hælde på.


  • #4   3. sep Det er Fuchs Silkolene Pro, skålen er lavet af Hardy Moto.

    Svinghjulet er også lavet


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #5   3. sep Ok. Bare pil pladerne ud og rens dem grundigt - så virker de igen med Silkolene olien... smiley

    Husk at skifte pakningen til koblingsdækslet - ellers er der god chance for vand i olien. Flydende pakning er noget klamp...

    Godt svinghjulet er lavet.


  • #6   3. sep Ok tak kigger på det ??

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #7   10. sep Hvad blev det så til?

  • #8   11. sep Koblingsvæske er udskiftet og gear link er strammet, det har hjulpet… kobling bliver til vinter ?? tak for kommentar

  • #9   11. sep Er det generelt, at der kan opstå koblingsproblemer, hvis man skifter mellem semi- og fuldsyntetiske olier? Jeg har f.eks. kørt halvsyntetisk i 2022, Motul 7100 i 23, og nu i år halvsyntetisk igen, heldigvis uden problemer med koblingen på min SV650.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #10   14. sep #9 - Jeg kender kun til de to specifikke typer olie, som skaber problemer.

Kommentér på:
Suzuki SV 1000 S

Annonce