1.566 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Spørgsmål om gear skiftning`? Spørgsmål om gear skiftning`?

så er det i overmorgen jeg starter, og ku godt tænke mig at være lidt foreberedt.

så her kommer et par dumme spørgsmål smiley

når jeg skifter gear op hvor mange omdrejninger skal jeg så være i før det godt at skifte fra 2-3-4-5

oghvis jeg ligger med lidt høj fart hvordan skifter jeg så ned fra 5-1 gear for at stoppe uden at give den for mange omdrejninger? trapper jeg ned et trin af gangen eller hopper jeg så langt ned jeg kan, fra 5-2'

husker tit på min 6 geared derbi scooter at den fik for mange omdrejninger når den blev trappet fra 90 km i timen og sku trappe ned til 1 gear smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om gear skiftning`?
  • #1   21. mar 2016 Her er the basics omkring gearskiftning. http://youtu.be/4RPCAo-ZmpU

• #2   21. mar 2016 Afhænger af den motorcykel du køre på.

Men du geare i hvert fald både op og ned et gear af gangen. Du skal tænke på at motorcyklen (igen afhænger det af hvilken du køre på) har noget mere moment end en 50cc totakts maskine.

• #3   21. mar 2016 okay tak, sys altid at når jeg sad højt oppe i fart og sku skifte ned i gear var den altid høj i omdrejninger og hvis jeg skiftede ned i gear larmede den fordi den var i for høje omdrejninger ved nedskiftning

• #4   21. mar 2016 Det kommer naturligt
    Min maskine vil nødigt under 3000 omdrejninger men start med at Brems og nå omdrejningerne er 1/4del af Max så en pind ned.

Opskrift kommer lige så naturligt efter kort tid. Man finder ud af hvor maskinen kan lide at trække og hvor meget den falder ved opskrift.
    Så det bare i gang med at leget lidt med gearne.
    Generelt er skolecykler utroligt taknemlige mht trækkraft og effekt område.

Jeg tænkte aldrig over det da jeg tog kortet
    Jeg kørte GS500

• #5   21. mar 2016 En tommelfinger regel er at du skal bruge det 1/3 område, der ligger midt i din omdrejningstæller, så har du altid det træk og motorbremse du skal bruge.
    Jeg giver altid lidt gas når jeg gearer ned for at bremse, mest fordi den motorbremser hårdt.
    Hvis jeg skal holde stille, sætter jeg den i 1. lige inden jeg holder stille.

Kommentér på:
Spørgsmål om gear skiftning`?

Annonce