1.566 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Spørgsmål om gear skiftning`? Spørgsmål om gear skiftning`?
så er det i overmorgen jeg starter, og ku godt tænke mig at være lidt foreberedt.
så her kommer et par dumme spørgsmål
når jeg skifter gear op hvor mange omdrejninger skal jeg så være i før det godt at skifte fra 2-3-4-5
oghvis jeg ligger med lidt høj fart hvordan skifter jeg så ned fra 5-1 gear for at stoppe uden at give den for mange omdrejninger? trapper jeg ned et trin af gangen eller hopper jeg så langt ned jeg kan, fra 5-2'
husker tit på min 6 geared derbi scooter at den fik for mange omdrejninger når den blev trappet fra 90 km i timen og sku trappe ned til 1 gear
0 synes godt om
nov 2011
Følger: 6 Følgere: 43 MC-er: 4 Emner: 14 Svar: 171
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Men du geare i hvert fald både op og ned et gear af gangen. Du skal tænke på at motorcyklen (igen afhænger det af hvilken du køre på) har noget mere moment end en 50cc totakts maskine.
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 29
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
Min maskine vil nødigt under 3000 omdrejninger men start med at Brems og nå omdrejningerne er 1/4del af Max så en pind ned.
Opskrift kommer lige så naturligt efter kort tid. Man finder ud af hvor maskinen kan lide at trække og hvor meget den falder ved opskrift.
Så det bare i gang med at leget lidt med gearne.
Generelt er skolecykler utroligt taknemlige mht trækkraft og effekt område.
Jeg tænkte aldrig over det da jeg tog kortet
Jeg kørte GS500
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
Jeg giver altid lidt gas når jeg gearer ned for at bremse, mest fordi den motorbremser hårdt.
Hvis jeg skal holde stille, sætter jeg den i 1. lige inden jeg holder stille.
Spørgsmål om gear skiftning`?