1.106 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hjælp klaliber Vigtigt!!!!!!! Hjælp klaliber Vigtigt!!!!!!!

Hej med jer smiley

Jeg har været ved og hjælpe en kammerat med og skille hans motorcykel af fordi den skulle til maler..

Forhjulet bliver pillet af og klalibern hænger bare..
Min kammerat trykker på forbremse marstern et par gange og ser stemplet er på vej ud, !!!

Jeg kommer så til det samme
Og kan godt se stemplet er langt ude..

Men men men nu kommer det!!

Min kammerat samler så hans motor cykel, og køre et par dage, så holder han nede i byen med et blokeret forhjul, han ringer til mig og siger jeg har ødelagt hans klaliber!!

Hvad går i stykker på en klaliber ved og trykke stemplet lidt langt ud ? Uden det er falder helt ud ? Uden der kommer bremse væske ud nogle stedet.

Han siger så senere på dage jeg har ødelagt hans pakninger i hans klaiber. Og jeg skal betale for det, når det ham selv der har monteret det hele !!! Det eneste jeg har gjordt er af tryk et par gange på marstern ??

Hvad mener i der er rimelige her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp klaliber Vigtigt!!!!!!!
  • #1   13. mar 2016 I skiller ad i fællesskab, finder fejlen, får det rettet, drikker en enkelt øl. Udgiften til nye pakninger er små, så hvis der er et venskab på spil så betal.

Og rør ALDRIG mere ved noget du ikke har forstand på smiley

• #3   13. mar 2016 Det har intet med at gøre at stemplet har været langt ude, der må være noget andet galt.
    Ville personeligt blive noget pigesur hvis jeg fik sådan en gang vrøvl skudt i skoene.

• #4   13. mar 2016 Min kammerat trykker på forbremse marstern et par gange og ser stemplet er på vej ud, !!!
    Jeg kommer så til det samme
    Og kan godt se stemplet er langt ude..

Hvad gjorde du så?? hvem pressede stemplet ind igen??

• #5   13. mar 2016 Når klodserne sidder i kaliberen tror jeg ikke stemplerne kan nå langt nok ud til nogen pakninger kan gå løse eller lign. Han skal kun være glad for at han ikke mistede bremsetrykket med 150 km/t. For hvis det er sket som du siger, så skulle de pakninger ha været skiftet for længst og det jo ikke din fejl smiley

• #6   13. mar 2016 Hvis hans bremsekaliber ikke kan tåle at stemplet bevæger sig lidt, så VAR den klar til en renovering FØR du rørte den.

• #7   13. mar 2016 Sikke et fjols... Mon ikke det bedste er skille sig af den "kammerat"..

• #8   13. mar 2016 Du hjælper ham, det er på hans risiko, ellers måtte han bede dig IKKE at hjælpe!

Hvordan kommer man til noget??? Enten rører man bremsen eller også gør man ikke!

Han må skille lortet ad og få ny pakninger monteret, det er en ret almindelig operation på en kaliper, og noget vigtigere end ny maling.

• #9   13. mar 2016 Tænkte ikke over der ikke var forhjul på, så ja kom til og trykke på marstern..

Der var heller ikke bremse klodser i..

Og der var ham selv der pressede stempelet tilbage med et eller andet ..

Så virker den ikke efter nogle ture?

Hvad sker der hvis vi siger stemplet var røget helt ud ?

• #10   13. mar 2016 Hvis klodserne er slidte, så kan der være lidt rust på den del af stemplet som stikker ud af kaliberen, hvis man ikke fjerner dette før man skubber stemplet tilbage kan det ødelægge pakningerne, er det MEGET slemt, kan man ødelægge både stempel og kaliber.

Der sker ikke noget ved at trykke stemplet helt ud, Udover der skal luftes ud når det samles,

• #11   13. mar 2016 Sikke noget rod.. Jeg ville også skille kaliberen af og skifte pakninger og renovere stempler. I kan evt se mit fotoalbum med renovation af kaliber.
    Håber at det løser sig.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #12   13. mar 2016 Duer ikke, ny ven. Når man er sammen om en operation, deler man. Hvis din ven tørrer den af på dig, så er han hvert fald ikke en god ven.

• #13   13. mar 2016 "Min kammerat trykker på forbremse marstern et par gange og ser stemplet er på vej ud, !!! "

"Tænkte ikke over der ikke var forhjul på, så ja kom til og trykke på marstern.. "

Var det dig eller kammeraten?
    Hvis det var kammeraten, så han vel selv skyld i det.
    Hvis det var dig, så må du vel bare dække de små udgifter der er.

• #14   13. mar 2016 hvis man spørger om hjælp og der sker noget så må man selv betale og pakninger koster ikke så meget så han skal stoppe med at tude smiley ..som der står på en anden tråd skal der ikke mere til så find en anden ven smiley

• #15   13. mar 2016 Øhh en kammerat vil jeg ikke kalde det. Er det takken du har fået for at hjælpe ham, eller har der været penge imellem jer. Har du taget penge for jobbet, kunne du da godt lige hjælpe ham med at fikse det. Hvis ikke kan han da rende op hoppe, og ordne hans shit selv, når han farer frem på den måde.

• #17   13. mar 2016 ring efter en voksen

• #18   13. mar 2016 #9
    - systemet tager slet ikke skade af at stemplet presses langt frem (det er jo det det er konstrueret til) eller helt ud for den sags skyld..
    Bremsevæske på perlegruset - ad! - er det værste smiley
    det hader jeg bare når det sker! smiley

- problemet er nok opstået da I har presset stemplet retur måske i strezzz m vold smiley det skal være et blødt jævnt tryk retur så man kan mærke stemplet går lige.. Hvis man maser det retur, og det går skævt ind, kan den tynde støv tætningsring risikere at blive trukket med ind og derved blokere for stemplets vandring..
    - I princippet er der intet der reelt trækker eller suger caliperne ind efter en opbremsning, det er det lille træk der kommer fra gummi ringene som aflaster at belægningen ligger op mod skiven..
    Er en af gummiringene kvast.. Kan caliperen kun bevæge sig frem mod skiven.. Og aflastes ikke efter en opbremsning..

- forslag..: som de gode venner I er - ser i sammen 5 youtube videoer om det, - og så skiller I det stille og roligt ad, finder fejlen.. smiley
    lærer at lægge o ringene korrekt, ny vædske, lufter ud.. Osv..
    Og så får i en succes oplevelse ud af det.. smiley
    Måske det tager en time eller to første gang, - snart kan det gøres på 30 min.. smiley

Vennen kan så give en..: "Jeg priser mig lykkelig for det ikke skete på motorvejen" bajer..

Og så må i finde et hotel værelse hvor I kan... NÅRH.. Nej - det er en anden film!! smiley smiley
    Men så kan I se det youtube klip sammen hvor en Asiasisk kvinde spiller billiard uden at bruge hænderne.. smiley smiley
    DET er jo altid sjov..

smiley

(Den LO vi meget af det år.. Hæ..hæ.. Hæhh.)

• #19   13. mar 2016 Bed ham om at rende og hoppe..... Det er sgu en køn "ven" smiley

• #20   14. mar 2016 Billede af stemplet ??

• #21   14. mar 2016 den kammarat skal da bare have en ordentlig kællingeflad

Kommentér på:
Hjælp klaliber Vigtigt!!!!!!!

Annonce