{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Kædekit og hjælp til ordne kæde {{forumTopicSubject}}

Hey

Mange snakker om kædekit
Hvordan tjekker man om det er tid til skiftning??
Og hvordan ordner man sin kæde vedligeholder den, skal man vaske den så den står meget rent, kan se min er faktisk helt sort med en masse fedt, jeg plejer bare at spray olie den, men burdte jeg rense den i bund??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kædekit og hjælp til ordne kæde
  • #2   7. feb 2016 Renser man den bare med en tandbørste og varmt vand ?
    Ang kædekit har jeg hørt man skal prøve at hive ud i kæden på bagerste tandhjul, og jeg kan slet ik hive den ud ?

• #4   7. feb 2016 Hans Henrik ser gerne du fortsat ik svare i mine tråde

• #5   7. feb 2016 Man tjekker om kæden er slidt sådan som du gør, eller også gør man som der står i instruktionsbogen, måler kædens længde udstrukket over X-antal led og tjekker med bogen, at den er indenfor mål.

Du gør den ren med lampeolie, der købes hos Harald Nyborg. Tag gummihandsker på, hæld lampeolie ud i et gammelt stykke håndklæde, aftør kæden og bagerste tandhjul til det står helt rent. Aftør med et tørt stykke håndklæde. Påfør kædefedt (købes på spaydåse i MC forretning).

• #6   7. feb 2016 Jeg bruger vel også en børste når den nu er så beskidt ?
    Men er det positivt når jeg ik kan hive kæden ud i midten af bagerste tandhjul

• #8   7. feb 2016 Ja, en børste er fint, det giver bare et værre svineri. Du kan også købe en Kettenmax! En lille lukket kasse man sætter om kæden. Den børster på alle fire sider af kæden samtidig med at lampeolie flyder til og løber fra i nogle plasticslanger.

• #9   10. feb 2016 Jeg plejer at bruge en stiv børste og petroleum hvis kæden er meget beskidt. Husk at rens alle sider. Det er meget effektivt!

• #10   11. feb 2016 +1 til en Kettenmax - det er super nemt og sviner langt fra ligeså meget som med en almindelig stiv børste (som i øvrigt vil virke fint).

• #12   5. okt 2016 Hvis man blot sprayer kæden uden at rense den, kommer det til at fungere som en gang karburundum - rigtig godt til at slibe med, men ikke særlig godt til at smøre med. smiley
    Jeg forstår ikke helt den med, at det skulle kunne skyldes slidte tandhjul eller at kæden er strammet for hårdt, hvis man ikke kan trække den ud ved bageste tandhjul. c".)
    Anyway, WD-40 er også ganske glimrende at rense med - men det allerbedste er nu en Scott-Oiler eller tilsvarende... jeg har i foråret endelig fået en ny på min maskine, incl. deres HCR reservoir - og jeg har nu kørt ca. 10.000 km med det kædekit, incl. ferietur til Rusland, Georgien, Tyrkiet og Grækenland, og det fremstår stadig næsten som nyt! smiley (og så slipper man stort set for det evindelige rensen, sprayen og justeren).

Kommentér på:
Kædekit og hjælp til ordne kæde

Annonce