2.209 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

svejseapparat svejseapparat

hej

Jeg skal i gang med et cafe racer projekt, men ved ikke hvilket svejseapparat man skal købe / leje til dette. Skal lave lettere justeringer til et nyt sæde (beslag på ramme) og skal lave en batteri boks til den også.

Kan nogle anbefale et billigt sæt man kan købe?

Eller kan man evt leje et komplet sæt et sted i Århus?

Takker på forhånd MG

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svejseapparat
  • #1   7. jan 2016 Se om du kan finde en gammel migatronic... meget bedre end de billige nye man kan købe...

• #2   7. jan 2016 tak for det - det vil jeg lige undersøge

hvor maget amp skal den minimum være på?

• #3   7. jan 2016 140 amp fra 1980 området svejser fabelagtigt, senere bliver trafoerne mindre og mindre.

• #4   8. jan 2016 hvis ingen svejse erfaring du har, skal du slet ikke gå i gang med det.. Så skal det hellere undersøge om du har en smed i vennekredsen der vil hjælpe eller spørge den lokale smed om han vil svejse lidt for dig uden at ribbe dig... Husk også at du ikke må skære i de bærende dele.

Du må ikke skære i forstærkninger rundtomkring på cyklen. smiley

• #5   8. jan 2016 hvorfor ik gå igang med at lære at svejse Stephanie? Det er da den eneste måde man lære det på.. Og så ku man jo hitte to gammel stykker jern at øve på inden man går i krig med det rigtige.

tilbage til start.
    Det er rigtig at de gamle migatronic svejser lækkert, men de er altså ved at blive MEGET gamle, og tit er de også misvedligeholdt, desværre.

Jeg købte en jasic mig 200 forleden. ik til de store tunge opgaver, men fantastisk til alm hverdags ting, samt i ganske go kvalitet. Og så er de op to date med hva der faktisk er på markedet lige nu. Og kigger man i gul og gratis eller lign, så syntes jeg priserne samlignet med et nyt er total overdrevne.. men bare min mening smiley

Men gå da i krig med det.. det skal da prøves

• #6   8. jan 2016 Hvis du ikke kender til svejs, så få hjælp af en der ved hvordan. Ellers aner du jo intet når du evt køber brugt og skal prøve at lære det.

Og forvent ikke du lærer at svejse ved at klatte lidt på 2 stykker skrotjern.

• #7   8. jan 2016 Nej Michael. Men et sted skal man jo starte

• #8   8. jan 2016 Ja. Og så alligevel nej. Nogle ting skal du bare overlade til dem der kan....

• #9   8. jan 2016 Det lære man ik noget af jo.

• #10   8. jan 2016 #9 Kan du svejse?

• #11   8. jan 2016 Jep. Og som alle andre startede jeg fra bunden og lærte af mine fejl. Hvorfor gære det sværere end det er. Kan ik rigtig se problemet. Hvis man har lyst, så lær det. Du kravlede også før du gik smiley

• #12   8. jan 2016 Det er ikke nemt at lære at svejse. Det tager tid og koster ganske ok mønt, hvis vi snakker 2 beslag til en batterikasse. Og selvfølgelig kan alt læres. Men der er langt fra køb på dba til noget der kan bruges

• #13   8. jan 2016 Med et MIG værk kan de fleste sku lære at klatte et par stykker stål sammen... Det er jo ikke just certifikat svejsninger han er ude i at skulle lave.

Jeg var 11 da jeg "lærte" at svejse, i min fars firma. En ramme i firkantrør hvor der skulle hæftes 2 beslag på...bzzzzz...bzzzzz...næste...bzzzzz...bzzzzz...færdig.

Fik da 2kr pr. stk... Det kunne alligevel godt nå at blive til noget på en weekend smiley

Min pointe: de fleste kan på ret kort tid, lære at lave en acceptabel svejsning med et MIG værk.

* bzzzzz = lyden af et svejseværk.

• #14   8. jan 2016 Milling. Du fik hjælp. Væsentlig detalje man skal huske her.

• #15   8. jan 2016 Enig... Men MIG svejs til hobby brug er ikke et håndværk som tager flere år at lære.

Jeg kan sige at på maskinmesteruddannelsen havde vi samlet (ikke sammenhængende) 14 dages undervisning til både elektrode, MIG, TIG og ilt/gas.

Nuvel!... overstående bliver du ikke en ekspert af, men det er nok til at du kan blive sent ud i praktik og klatte nogle ting sammen på et containerskib.

• Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #16   8. jan 2016 Nu ville jeg ikke mig lodde et beslag til et sæde eller andet, ville bruge mag. Eller tig men det kræver mere træning end mag. Men var det mig ville jeg finde en migatronic mag-svejser til måske 2500, svejse det du skal have lavet og så sælge den igen hvis du ikke bliver glad for den. Du kan altid sælge en svejser så på den måde kan du Gøre det "gratis"

• #17   8. jan 2016 Det er bedre med en god Lodning end en halvdårlig svejsning.. og her snakker vi ikke om svejsning på hobbyplan men at svejse i et køretøj der skal synes og godkendes med ændringerne.. smiley

Det korte af det lange er at du ikke skal lære at svejse på en motorcykel.. smiley
    Jeg er rustfast klejnsmed, på mit job svejser jeg i stort set alt undtaget støbejern.. det har vi ikke meget af. smiley

• #18   9. jan 2016 Er det så bedre med en god svejsning end en halvdårlig lodning?

Undskyld at jeg sætter en smule ære i mit fag, men du kan ikke lære at hakke 2 stykker jern sammen med et anlæg købt i blinde på dba og 2 ugers bzbbzz i baggården. Der skal altså lidt mere til for at lave noget man kan bruge.

• #19   9. jan 2016 og sådan er det..!

• #20   9. jan 2016 Michael. Du må endelig ik tro at vi nedgør din provision. Der er 100 gange mere i svejsning end bare klatte med en pistol. Jeg ved da godt din viden er milevid større end en der "hjemme" svejser. Men det betyder jo ik at man skal lade være med at prøve. Du laver vel også noget på din mc. Tvivler på du køre på værksted hvergang. Det må lidt være det samme.

• #21   9. jan 2016 Undskyld. Stavede sku da helt ved siden af. Ikke provision, :). Din profession. Sådan.

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 12
    #22   13. jan 2016 Det er jo godt at have modet, men du er nødt til at have en erfaren ved siden af til at redde stumperne - det skal jo synes før eller siden, og du havde vel også tænkt dig at du selv skulle køre på bæstet - er dit liv ikke mere værd?
    Det svarer lidt til de krumtapper, som jeg har set, hvor de er banket ud med en hammer! De er kun kiloprisen værd.

• #23   20. jan 2016 Jeg har fundet en lokal smed som vil hjælpe til fornuftig pris, så kan jeg lige se ham over skulderen og så kan det være jeg vil prøve at svejse lidt selv. Heldighvis er det ikke det helt store der skal laves, så hellere få en prof til det.

• #24   20. jan 2016 God løsning.

• #25   20. jan 2016 I skal alle ha tak for hjælpen

Kommentér på:
svejseapparat

Annonce