992 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Transportbehov i vinterperioden? Transportbehov i vinterperioden?

Hej MC'er,

jeg så en tidligere kollega poste hendes arbejdsplads' nye tilbud på FB, og jeg synes egentlig, at det er ret relevant for os MC'ister.

Og før jeg skriver mere, skal jeg sige, at jeg absolut intet har med virksomheden at gøre, og jeg skriver kun det her fordi, der måske er nogle af jer MC-folk, der ikke har bil, men stadig har et kørselsbehov her i vinterpausen.

På simplygo.dk kan man leje en bil uden udbetaling og inkl. service og forsikring. Og det bedste af det hele er, at man kun skal leje den for tre måneder som minimum = en vinterpause! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transportbehov i vinterperioden?
  • #1   6. jan 2016 7500,- for at leje en bil i 3 måneder virker meget dyrt for mig, fair nok at det naturligvis er med forsikring, men jeg købte hellere en nysynet bil til 7500,- og solgte den igen efter endt behov.
    Men så kører man naturligvis også i en gammel bil...

• #2   6. jan 2016 Synes ikke det er så tosset enda'
    At holde bil for 2500,- uden risiko for dyre reparationer. Ingen bøvl med at købe og sælge, ingen udgifter til omregistrering,syn,dæk og alt det andet.
    Samt en bil der er så ny og pålidelig at man kan være rolig når kone/ungerne køre.....

Jeg vender tomlen op smiley

• #3   6. jan 2016 Med det vintervejr vi har haft ind til nytår, var det jo også muligt at tage motorcyklen. Nu har vi lige et par kolde dage, men ellers bliver det nok kørevejr igen om et par dage. Det er da nok den billigste og sjoveste måde at komme frem på.
    Selv kører til jeg til arbejde hele året. Også selv om det er koldt og der skulle komme lidt sne eller is. Har nu kørt i 21 år og har kun været nødt til at tage bilen 2 gange på grund at tæt tåge samtidig med frost. Det giver is på visiret og er ikke godt at køre med.

• #4   6. jan 2016 Altså som jeg skriver, så har jeg ikke det der ligner en aktie i konceptet, men jeg tænkte bare, at ideen måske vil være fin for nogle, som ikke kan/tør kaste sig ud i en meget brugt bil.

Jeg gad i hvert fald godt, at jeg kunne nøjes med 2500 inkl. total tryghed pr. måned for at holde bil, og jeg kører altså ikke en stor, ny og flot bil smiley

• #5   6. jan 2016 Mødte en dame på pakkecentralen idag, hun havde givet 5.000 i udbetaling og så 3.000 pr måned i leasing, 1 år, Mitsubishi ASX, så giver de hende et tilbud på at købe den efter 12 mdr, hvor der er frit valg, ja eller nej.

Men så til dagens handel:
    Octavia 1999/2000 1.9 TDI SLX, KUN km 429.000, 17" Audi kopi alufælge, nye 225/45 LingLung, holder syn til april, men nem at syne igen, Webasto oliefyr u fj bet, kører og starter perfekt, nye EU nr plader, hvad er den værd?

• #6   6. jan 2016 #5
    2000,-

• #7   6. jan 2016 Tror du det Brian smiley du vil sgu ikke give noget for noget!

• #8   6. jan 2016 Har selv en octavia 1,8 20v med 230000km på tælleren som jeg ikke kunne få 12 for trods den er spotless så en der nær har løbet en halv million er der nok ikke vildt salg i

• #9   6. jan 2016 16-17 år gl 1,9 VW diesel der har krydset 400000km er en decideret hadegave... Det kan KUN blive et dyrt ægteskab... Hvis jeg manglede et køretøj og var fattig, ville jeg give 2000,- og smide den væk første gang der gik det mindste i stykker...

Og jo .... Jeg har selv en VW med en 1,9tdi maskine.... Helt igennem urimelig dyr at holde kørende smiley

• #10   6. jan 2016 Har lige købt komplet bærearme med ALLE dele der skal bruges, styre og bærekugler osv til under 1.000,-
    Har heller ikke haft nogen problemer med den anden Octavia vi har 1.6 SR 1999, repareret for måske 2-3.000 og kørt 2 år km 20.000, den skal så have lavet bremser hele vejen rundt, igen kr 1.000 og er så klar til syn igen, og regner da også med at den nye TDI skal have den tur, samt komplet tandremskit med vandpumpe på et tidspunkt. Lige nu er det bare vinterdæk der mangles til den nye, gav 7.400 for den incl nye plader, den kører sgu bare der ud af, ingen slinger i valsen over hovedet.
    Sgu billigt for en bil der har kostet op mod de 300.000,- med alt det udstyr den har.

• Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

Emner: 15 Svar: 80
    #11   7. jan 2016 Jer der har erfaringer med de billige biler.

Ender de ikke ofte med at blive dyre? Min tanke er, at der ret hurtigt på en bil der er gammel, og har kørt meget, hurtigt dukker en reparation op, der overstiger bilens værdi.
    Er det så billigere at skifte bil ofte, end at købe noget nyere og selvfølgelig dyrere?

• #12   7. jan 2016 Jeg købte for 1½ år siden en Skoda OCtavia for 15k
    den har ikke kostet mig nogle penge i reparationer endnu
    på onsdag skal den så til syn, så er jeg nok klogere men pt har den været
    ganske billig at holde kørende.

Jeg har også tidligere købt en civic til 9000 som jeg kørte i uden at smide en krone i den (udover et sæt vinterdæk), den solgte jeg igen for 9000 året efter.

• #13   7. jan 2016 har også haft en golf, men den snakker vi ikke om .....

• #14   7. jan 2016 Men vi hører gerne om den Octavia, turen til syn, men lav nu lys som det mindste, så er der en chance for at den suser igennem med mindre fejl.

• #15   7. jan 2016 Den kommer op til min mekaniker til et synscheck inden smiley men jeg skal nok berette. Den burde gå igennem rent, ingen rust overhovedet smiley

• #16   7. jan 2016 Hvorfor ikke lade synsmanden foretage eftersynet? Han er da helt sikker billigere end mekanikeren. Det kan højest koste et omsyn.
    Mekanikeren skal da nok have mindst 300,- bare for at køre bilen op på liften.

• #17   7. jan 2016 jeg har en yderst rimelig og venlig mekaniker smiley

• #18   13. jan 2016 Den røg lige igennem - han var endda imponeret over at co2 værdierne er som var den lige kørt ud fra fabrikken ...... najs ......

Så er den klar til de næste 2 år

• Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

Emner: 15 Svar: 80
    #19   13. jan 2016 René jeg ender med at købe sådan en "engangs bil" smiley

• #20   13. jan 2016 Min ryger nok til salg når det igen er vejr til mc, vi kan "teknisk set" klare os med en bil.

Kommentér på:
Transportbehov i vinterperioden?

Annonce