848 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

GSR 600 komfort og sidde position GSR 600 komfort og sidde position

Heps!

Går og overvejer at investere i en GSR, men har læst et par steder på nettet, at den ikke er super velegnet til længere ture, da ens ben ikke får så meget plads.

Så var det at jeg lige ville høre GSR-folket herinde, om de kan give medhold i det? Er der nogen som har kørt til syd Tyskland fx. uden at skulle strække ben hver time?

Køre pt. Honda NTV, og synes det fysisk er en meget lille MC, og det vil jeg gerne undgå igen.

Skal self ud og prøve en GSR, men det kan være svært at forestille sig, hvordan det er at sidde på maskinen i flere timer i streg.

Ellers lyder det som den perfekte maskine til prisen (bortset fra Hornet), og det med at gassen lagger, kan formentlig fixes med en PowerCommander, tænker jeg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSR 600 komfort og sidde position
  • #1   5. jan 2016 Vrøvl, jeg sidder ganske udmærket på en GSR 600, bedre end på min SV'er og jeg er 1.92 høj. Jeg kan sagtens køre på din i flere timer.
    Tror du ikke de skriver man sidder dårligt på en GSXR?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #2   5. jan 2016 Det med gasresponsen kan fikses let og enkelt med lidt airbox mods og en powercommander eller lignende fuel management piggyback.

Jeg var på alpetur med en kammerat på sin GSR, og han er 1.85 høj med forholdsvis lange ben - og der var ingen som helst problemer i at tage både 3 og 4 timers lange træk uden andet end tankning og tissepauser.
    Selv efter vi lavede tilbageflyttersæt til hans, så fodhvilerne kom 30mm op og 20mm tilbage, havde han ingen problemer.

En ting du dog skal gøre dig helt klart, er at motorvejskørsel hører til den mindre spændende del af turen, men du har allerede en NTV, så det burde du have opdaget nu. smiley

• #3   5. jan 2016 Jeg er blevet gammel før tid, så jeg døjer med min højre knæhase efter 1-2 timer... Men det skyldes nok mere en defekt i knæet end noget med cyklen generelt.

Der kommer selvfølgelig også an på, hvor lange ens ben er?

Og enig med Sajmon - motorvej har sine begrænsninger.. 150 km/t +/- og så helst ikke for meget vind... Dog dog ikke hvor meget et større (og grimmere) kåbeglas kan ændre på den konto.

• #5   5. jan 2016 kørte en lille tur på 4500km i sommers på 11 dage (rejsedagene var 1000km +). harzen , østrig, italien. no problemos. Man sidder bedre på den end en SV. Få en indrulning i ECU'en det gør underværker!

• #6   5. jan 2016 Lyder som sød musik smiley
    Er selv ca. 1,85, så det lyder ikke til at blive noget problem.

Ja, er vant til NTVen, og kørte til Sverige i sommers på den, uden at det var helt slemt. Har før kørt ca. 1200 km. på SV 650 i ét stræk, og her var jeg fuldstændig smadret.
    Underligt, når man skulle tro at NTVen faktisk er mindre, men man sidder nok mere sammenkrøllet på en SV650, og det skal jeg bare ikke nyde noget af igen smiley

• #7   5. jan 2016 du sidder også væsentlig mere sporty på en sv650 imo, da gsr'en har et dejligt touringstyr og ikke clip ons smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #8   5. jan 2016 Så er det en SV650 S og ikke en SV650 man sidder sporty på.....

SV650 har samme siddestilling som GSR plus minus...

• #9   5. jan 2016 Prøv du roligt en gsr smiley dejlig maskine og god komfort

Motorvej ka være lidt træls med larme potter i længden grundet høje rpm smiley det klare en db killer dog smiley

• #10   5. jan 2016 yes det er en S jeg har prøvet så det stemmer! jammen så er det jo bare om man er til V2 eller R4 smiley

• #11   6. jan 2016 Har jo V2 nu, så tænker at det er på tide med noget V4. Har ellers også forelsket mig i en Speed Triple som jo er V3, syns satme de har en sprøg lyd, men de ligger desværre også ca. 30k over GSRen.

Larm på motorvej kan fixes med et par ørepropper smiley er dog enig i at det kan blive slemt i længden alligevel.
    Men ved 130 km/t bør GSRen vel ligge på omkring de 4k rpm i 6. eller? Så tænker ikke det bliver et kæmpe irritations moment..

• #12   6. jan 2016 R3* R4* smiley ahhh det er vel nærmer 6000 rpm i 6 gear? det er jo ikke en V2'er så den har ikke samme bundtræk.

Kommentér på:
GSR 600 komfort og sidde position

Annonce