{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.059 visninger | Oprettet:

Kawasaki Z 750, Yamaha FZ6, GSR 600 eller Sv 650 s {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg 25 og er snart færdig med at tage mckørekortet. Derfor står jeg og mangler en god begynder mc, hvor der er en kombination mellem god komfort og lidt fart. (Acceleration ikke topfart). Jeg vil gerne have en med fuldkåbe, da jeg synes det er flottest. Jeg har taget kortet på sv 650s, som jeg synes, kører rigtig fint, men er blevet meget i tvivl i mellem de 4 ovenstående maskiner, da de alle har de kvaliteter jeg søger ved en mc.

Har I nogle erfaringer I ønsker at dele?
Skal selvfølgelig ud at prøve dem alle når jeg har fået kortet, så jeg kan finde præcis den der passer til mig, men dejligt med noget viden fra erfarende kører.

Vil gerne have med ABS, hvis det kan lade sig gøre

Budget på 25000 til omkring 60000. Smid gerne link ind, hvis I finder en mc I synes passer til mig.

PÅ forhånd tak.
Morten




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki Z 750, Yamaha FZ6, GSR 600 eller Sv 650 s
  • #1   6. apr 2013 ud og prøv dem alle, så ved du hvilken DU syntes bedst om. En FZ6 (98hk vesionen) er en dejlig nem mc der også gerne vil frem når den får nogle rpm

  • #2   6. apr 2013 Har haft alle 4 og syntes personligt langt bedst om fz6'eren. Den styrer kanont og bremser rigtig fint, lidt død i mellem området men ingen problem den motor elsker bare af ligge over 9000rpm og der trækker den rigtig godt. Sv650 bliver du hurtigt træt af den er ligeså død som en tunet maxi smiley

  • #3   6. apr 2013 Nu nævner du at du gerne vil have fuldkåbe på, men 2 ud af dine 4 forslag er uden kåbe smiley Jeg har kørt på en gsr, fz6 og sv'en, og der faldt valget på sv'en.
    Men den er nok også lidt outsideren i den gruppe cykler du nævner, da den har en anderledes motorkarakteristik med sine 2 cylindre.. At du hurtigt skulle blive træt af en sv650 er jeg ikke enig i, den er skide sjov at kaste rundt med og accelerere ud af svingende på. Anyways, det var mit input smiley Tag ud og prøv de andre og så finder du nok selv ud af det.

    Edit: Hvad sv'eren ikke har i forhold til de andre, er 20-30km/t på toppen

    se evt den her: http://www.123mc.dk/suzuki-sv-650-s-sport/mcid-63567s4


  • #5   6. apr 2013 Ja, undskyld det er måske også lidt dårligt formuleret, men fuld og ABS er ikke et krav, dog ting jeg vil sætte pris på smiley

    Tak for jeres input. Jeg glæder mig til at prøve dem alle..

    Er det ikke rigtig forstået, at prislejet på mc´erne ca. ligger i samme prisleje? +/-


  • #6   6. apr 2013 Ja, undskyld det er måske også lidt dårligt formuleret, men fuldkåbe og ABS er ikke et krav, dog ting jeg vil sætte pris på

    Tak for jeres input. Jeg glæder mig til at prøve dem alle..

    Er det ikke rigtig forstået, at prislejet på mc´erne ca. ligger i samme prisleje? +/-


  • #7   6. apr 2013 Jo, mere eller mindre.. Kawa'en er lidt dyrere end de andre, men afhængig af hvilke årgange cyklerne er, kan de alle købes med dit budget

  • #8   6. apr 2013 Har prøvet dem alle o g haft fz og z750
    Z750 er et lokum på hjul, den er tung men trækker
    Fz er bare en konge maskine der er fed at køre på
    Gsr har meget at det samme som fz, dog fås de med ABS til 55 ca og den fejler intet
    Sv'en trækker men dør så - lidt som en dieselbiler man forsøger at give omdrejninger, ikke en cykel jeg ville vælge så hellere opgradere til en sv1000


  • #9   6. apr 2013 Syntes Gsr har en meget træls måde at komme tilbage på gassen på ligesom en on/off knap meget belastenden ved nedlægning ved sving kørsel, det hjalp en smule med powercommander men forsvandt ikke helt.



  • #11   6. apr 2013 Jeg gik fra Suzuki sv650 til Z750.
    Og der er en verden til forskel!
    Det er to meget forskellige maskiner, som du helt klart skal ud og prøve.
    Begge maskiner gør det meget godt, ingen tvivl om det.
    Når det så er sagt, er det eneste tidspunkt jeg savner sv650 når jeg ruller ligeud på motorvej med mere end 140km/t. (Altså når jeg er i Tyskland, eftersom man maks må køre 130 i dk) og når der står under 10 km/t, kan man mærke at z750 er tungere. Men ellers tænker jeg ikke på SV650.
    Ved der er mange der giver z750 tæsk, for at være for tung. Måske ikke en mc til små piger, men ser det ikke som noget problem.


  • #13   6. apr 2013 Niels: Den er rigtig fin den du har smidt op. Det er nemlig sådan en jeg har haft kigget lidt på..
    Tusind tak for alle jeres henvendelser. Nu er det alle sportstouring modeller og ser også ud til at kørestilling er identisk ? Passer det nogenlunde?:) Nogen der har nogen fine billige til salg, så smid dem gerne op..


  • #15   7. apr 2013 Jeg har haft både SV650s og z750 og var helt forelsket i begge på hver deres måde, det er to vidt forskellige cykler. Jeg har dog anbefalet SV650'eren når mine venner har spurgt oh vil også gøre det her.

    God jagt - det er sjovt!


  • #16   7. apr 2013 Tusind tak for alle jeres bud.

    Hvordan kan det være at FZ6 med 98 hk (væsentlig mere end de andre) bliver beskrevet som den er rimelig tung og skal have mange omdrejninger inden der sker noget?


  • #17   7. apr 2013 Der er vist ikke nogen der kalder FZ6 tung, det er Z750 der er tung.
    En 600ccm R4 skal have lidt pisk for rigtigt at komme afsted, dermed ikke sagt at den ikke kan køre i kave omdrejninger. Det gør den fremragende når man bare ligger og hyggekører.
    Det er noget af det, jeg personligt synes, der gør sådan en motor sjov, der er en belønning ved at lade den rotere, i modsætning til en motor der leverer alt dens moment i bunden.
    Men det er meget smag og behag, så prøv de forskellige selv og køb den der giver dig det største smil, når du skyder den af smiley


  • #18   7. apr 2013 Så køb en 1000cc.. Så har du træk fra bund til top. problem løst!

  • #19   7. apr 2013 Peter: Okay, så havde jeg bare lige misforstået det.

    Jeg vil tage ud at prøve det hele når jeg om tage uger er færdig med kørekortet. Kom gerne med flere erfaringer, hvis I har det.

    Ellers så ses vi på vejen


  • #20   7. apr 2013 Fz6 er bare en suveræn maskine til pengene og føltes på ingen måde tung, købte en sidste år for 35, det kan man knap nok finde en sv650 til, så hvis det var mig ville jeg helt klart vælge en fz6 eller en z750 ny model.
    Det der med bundtrækket i en sv650 hvad skal du bruge det til? Det er jo ikke en øko diesel bil vi snakker om, syntes ligesom Peter det er fedt af hører motoren skrige helt vildt og bare få hamret nogle gear igennem, men smag og behag. Hvis du skal have v2 så vælg istedet sv1000 der får man godt nok noget mere for pengene.


  • #21   7. apr 2013 Jamen jeg har faktisk langt tid været indstillet på sv650 eller en sv1000s, men sv 1000 kan man desværre ikke få med ABS. Mærkeligt nok. Men så læste jeg lidt rundt på nettet, hvor jeg fik øje på fz6 med ABS til rimelige penge.. Så ville lige undersøge sagen.

    En anden ting der skal med i overvejelse er også forsikringen som ved Suzuki er billigere (har jeg hørt). Ved ikke hvor meget det har at sige smiley


  • #22   7. apr 2013 Hvorfor skal du have ABS på???? skal du køre hele året rundt da??

  • #23   7. apr 2013 Nej, det skal jeg ikke. Synes bare det er en god ide, hvis uheldet sker. Er nybegynder, men også erfarne mc´er har svært ved at bremse hensigtsmæssig, hvis der opstår en pludselig situation pga. panikken.

  • #24   7. apr 2013 Det er bestemt fair du har den holdning, så længe du bare er klar over at man kan lave en bedre opbremsning uden abs.
    Og jeg synes det er synd at vælge en mc fra bare pga. af abs... Specielt når du snakker om at bruge så mange penge smiley Så skal man da klart gå efter en mc hvor man får mest mulig glæde!


  • #25   7. apr 2013 ABS er godt for alle gade kører. Den er aldrig træt eller uopmærksom og den bliver ikke overrasket over skiftende forhold. Nogen få kan bremse lige så godt eller marginalt bedre end en moderne ABS under KONTROLLEREDE forhold, men se det nu i øjene, det er mere sikkert

  • #26   7. apr 2013 Og så er Z750 for øvrigt klart den fedeste af de cykler du nævner... Men det er selvfølgelig en smagssag smiley

  • #27   7. apr 2013 Ja, jeg har hørt det samme Marck skriver smiley

    Er den ikke tung? er hvad folk siger? eller hvorfor er det bedst?


  • #28   7. apr 2013 Steffen h, du kan ikke lave opbremsning bedre end ABS.

    engelske bike magazine lavede en test for nogle år siden. Der var det kun en tidligere proff racer kører der kunne bremse bedre end ABS systemet, men først i femte-sjette forsøg, så vidt jeg husker


  • #29   7. apr 2013 Da jeg havde min fz'er var den billigere end en sv650
    Det var ved noget der hed Qbe forsikring men ellers er mondux også billigt hvis der skal kasko på


  • #30   7. apr 2013 @Steffen H
    Det er mange år siden, at ABS var så dårligt at man kunne bremse bedre uden. Selv de bedste racerkørere har svært ved at komme i nærheden af ABS-bremsernes effektivitet:
    http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
    http://www.youtube.com/watch?v=y6sTbgJgA0E
    ABS virker, men det ophæver selvfølgelig ikke de fysiske love og den vigtigste sikkerhedsfeature sidder stadig imellem ørerne;)


Kommentér på:
Kawasaki Z 750, Yamaha FZ6, GSR 600 eller Sv 650 s

Annonce