1.359 visninger
|
Oprettet:
stel {{forumTopicSubject}}
Godmorgen
Nogen der kan fortælle mig hvad der er lovligt....1. må man flytte motorbeslag uden syn og godkendelse ?
2. man hører om et 750 ccm stel hvor der så bliver ilagt 1100 ccm ?? gælder 20% reglen ikke her ??
håber der er nogen der kan gøre mig klogere...
mvh.mark
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
sep 2012
Følger: 48 Følgere: 22 Annoncer: 14 Emner: 14 Svar: 48
men så er der dem der skærer bagenden af på caferacere ( inkl. mig selv ) og har fået en synet uden problemer....
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
sep 2012
Følger: 48 Følgere: 22 Annoncer: 14 Emner: 14 Svar: 48
et eksempel ! suzuki gs 750 og gsx750 fra startfirserne...stort set samme str.motor og stel ! fornær et par motorophæng....skørt hvis man ikke må modificere disse beslag....ikk ! eller ?
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 814
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Så motorophæng må du ikke pille ved.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 655
og det stå hvor Ole?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 50
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 50
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
Husk i øvrigt at informere forsikringen om motorskiftet /ændringerne på mcen
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
Må vi se ?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Synsfolk står kun til ansvar for hvad de siger og skriver så længe køretøjet er i deres varetægt. Lige så snart du er ude af synshallen, er ansvaret DIT - så glem at syne noget som ikke er bygget korrekt ifølge fabrikantens foreskrifter, og regne med at det bliver lovligt af den grund. Det være sig originalkonstruktionen, eller hvad de efterfølgende kan give skriftligt tilsagn til at du må ændre.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 50
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
Se noget dokumentation...
Du må også gerne f.eks smide en yamaha motor i et suzuki stel, her må ydelsen dog ikke overstige den originale. motor beslag er ikke en del af det bærende stel og dem må du gerne selv kreere, dog skal motoren sidde fast i de originale stel punkter gennem de nye beslag. Du må ikke skære, svejse eller på anden måde ændre stellet. motoren skal sidde forsvarligt fast og må ikke kunne flytte sig, beslagene skal som udgangspunkt laves i minimum samme gods tykkelse som de tidligere.. så er der gråzonen som andre beskriver ang cafe og bobber ændringer, der er korrekt at synsmanden godkender det hvis det er lavet forsvarligt, men bliver man stoppet af politi eller Skat er det dig der har bevis byrden på ændringerne, og har man ikke der kan det blive et problem.. håber der kunne bruges. spørg altid en synsmand inden projektet startes, de har en rådgivende konsulent som kan svare på det til rådighed..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 6 Svar: 50
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
Læser det som om du fik synet som konstruktiv ændring, uden nogen form for dokumentation.
"Udskiftning af motordele/motor (ved bibeholdelse af max. 20 % og hvis motoren yder mere end 20 %) Enhver udskiftning af motordele/motor som påvirker forbrændingen anses som konstruktiv ændring og skal dokumenteres og godkendes.f.eks cyl., topstykke karburator eller indsprøjtningssystem og manifold mm. Udskiftning af et sidedæksel ved overgang fra kæde til rem anses ikke som konstruktiv ændring. Anvendes en motor fra samme mærke, men anden model, så skal dette synes, hvor motorcykelproducenten godkender dette.
Neddrosling af motor til under 20 % er ikke tilladt!!!"
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 296
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
apr 2005
Følger: 6 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 89
Derudover kan MC motor i nogle tilfælde være medbærende...
stel