Køb af CBR 900rr {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg kigger lidt efter en fireblade årgang 98-99, da jeg synes det er en fed maskine og økonomisk passer den også fint til min penge pung+ Jeg har hørt en masse gode ting om honda og specilet deres motor som efter hvad jeg har hørt kan køre utrolig mange km, hvis de bare bliver serviceret og kørt ordentlig inden de får noget gas :).
Inden jeg tager ud og invistere i noget kunne jeg godt tænke mig at høre om der er noget der kan fortælle gode/dårlige ting om sådanne en maskine?
Hvad skal jeg evt. være opmærksom på hvis jeg skal ud og se på en?
Er der nogen generelle fejl som altid kommer på den årgang osv.?
Dem jeg har kigget på har kørt omkring 25000-30000 km. Det er vel ikke for meget hvis bare maskinen er blevet serviceret efter foreskrifterne?
Jeg håber virkelig at derer nogen der kan/gider hjælpe...
Venlig hilsen Claus Hansen
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
Især SC33 som du er interesseret i er på alle måder en SKUIDSIKKER løsning og med et par ganske få opdateringer er den næsten på højde med de skrappe cykler i dag.
Generelt svage punkter er der ikke, er cyklen passet bare nogenlunde kører de let over 100.000km så gå efter udstyr og udseende i stedet for kilometertal.
De findes i et væld af farver og nogle er mere populære end andre, dette kan have betydning hvis du tænker på at sælge indenfor et år eller 2.
Kobling har jeg erfaret er kaput ved ca 40.000km og så igen ved omkring 80.....almindelig hård kørsel ;o)
Knastkæde skal skiftes omkring 60.000, den begynder at støje, du er ikke i tvivl,
Ladeensretter brænder af, et generelt Honda problem.
Ledning til tændspole(den i højre side) brænder over inde i ledningsnettet, en udgift på ca 10 kr......altså 2 kronmuffer og 90cm ledning.
Opdateringer......ja en nedgearing hvis du vil køre stærkt, den kan ikke trække 6. gear ud aligevel med std. gearing, så nedgearing gør det til en helt anden cykel.
17 tommer forhjul, ikke nødvendigt med mindre du er hardcore racer, ellers er det spild.
Alternativ er at montere en SC44/50 forgaffel, den passer lige på(se min profil)
Held og lykke med det, er du i tvivl så spørg gerne
Kim
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 320
Nej det syns jeg faktisk ikke. Sagen jeg har solgt mín SV1000S i sommers Pga. et meget dårlige højre knæ som ikke kunne holde til mckørsel og pga. jeg ikke rigtig gad kører med en V2 motor. Men nu er knæet okay igen og jeg vil bare have en kværn igen til næste år. Og det skal sku være med 4 cylinder:)
mar 2006
Mange tak for hjælpen.
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Jeg har selv en Sc33 fra 1998... Købte den da den havde gået omkring 37.000 og den spiller bare som en mis... i denne sæson har jeg kørt 16.000 km på svinet og ingen problemer haft OVERHOVEDET!!!
Kender godt det kim siger mht. den ikke kan trække ud i 6 gear... he he...
Hayabosa : Det er da kun et fremskridt at gå fra Skruzuki til en kvalitetsmaskine som HONDA... he he... Du kan tage det...
Rune
mar 2006
Jeg er selvfølgelig stadig åben over for Ris/ Ros til Firebladen
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 224
dec 2003
Følger: 19 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 838
/Thomas
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.075
Min SC44 er PErfekt !! Men jeg elsker stadig den gamle for sin sidestilling og evne til at tåle umenskelige tæv !!!
Køb af CBR 900rr