{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

hente motorcykel uden forsikring, er det muligt? {{forumTopicSubject}}

hej med jer.
Jeg tror umiddelbart jeg har fundet min motorcykel, den første mc, men den står noget langt fra mig og kan ikke transportere den på andre måder end at køre på den.
Hvad muligheder har jeg for at køre den hjem, mht forsikring, som jeg jo ikke har endnu?
Den bliver syntes ved ejerskift så går udfra der med det også kommer plader på, men det kan man vel også uden forsikringsselskab eller?
På forhånd tak og god jul herfra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hente motorcykel uden forsikring, er det muligt?
  • #1   10. dec 2015 Den gamle ejers forsikring dækker indtil du får motorcyklen omregisteret, det har du 3 uger til.
    Hvis der er plader på motorcyklen og den ellers i forsvarlig stand kører du den derfor bare hjem, tidligere ejers forsikring dækker.
    Er der ikke nummerplader på den, skal du have fat i et sæt prøveplader.

• #2   10. dec 2015 den bliver købt ved forhandler? så den bliver nok omregistreret i mit navn.
    er det dem skat nu kalder prøvemærker til 100 kr pr dag?

• #3   10. dec 2015 Når den registreres i dit navn vælger du samtidigt forsikringsselskab. Du bliver tildelt et forsikringsnummer du kan bruge indtil forsikringsselskabet kontakter dig. Dvs. at fra det øjeblik den registreres i dit navn, er der forsikring på smiley

• #4   10. dec 2015 ja det er det smiley

• #5   10. dec 2015 Du kan kun omregistrere hvis der er en plade på, eller skal en ny på. Hvis den står ved en forhandler, så er der højest sandsynligt ikke plader på, og så vil jeg gætte på at han vil indregistrere den i dit navn. Hvis den skal indregistreres/omregistreres til dit navn, så skal du have din egen forsikring.
    Et alternativ er at bede ham om at lade være med at sætte plade på, og så købe et prøvemærke på skats hjemmeside, og køre den hjem med det på. I det tilfælde skal du selv ud og have fat i en plade når du vil have den indregistreret.

• #6   10. dec 2015 og forhandleren kan ikke sætte plade på uden den er synet

• #7   10. dec 2015 Kan du ikke leje (gratis) en lukket trailer fra ikea, bilka eller boxit for 5 kr om dagen ?

• #8   11. dec 2015 Ja, lej da en lukket trailer.
    Eller sige til forhandleren, at handlen er betinget af han levere den til dig smiley

• #9   11. dec 2015 De fleste forhandlere har nu også en prøveplade, der nok skulle være mulig at låne til hjemtransport.

• #10   14. dec 2015 Tak for ale svarerne.
    Efter lange samtaler med Alm. Brand tror jeg det lykkedes mig at få den forsikret til at kunne køre hjem på den. De laver papirerne så jeg kan godkende forsikringen og når jeg så accepterer handlen med cyklen, så indregistrerer forhandleren den og jeg får plader på. Jeg kontakter så Alm Brand med det samme jeg ved nummerpladen, så de kan forsikre den med det samme smiley
    Så håber jeg bare på tørvejr og varme onsdag,
    God jul til jer alle. Vi ses næste sæson smiley

Kommentér på:
hente motorcykel uden forsikring, er det muligt?

Annonce