808 visninger
|
Oprettet:
Afgifter.. {{forumTopicSubject}}
Hay..
Har prøvet at lede herinde men kan ikke rigtige finde noget om dette emne..
Jeg vil gerne ha en ny bike og vil gerne hente den i tyskland.. Men har hørt at afgifterne og moms-reglerne ændre sig her til årsskiftet.. Er der nogen som kender til disse ny regler eller kommer deringen ændringer??
Håber i kan hjælpe!!
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 130 Svar: 2.294
Vist nok noget med stand som kan være god, middel eller under middel. og så noget med +5% -5% (men er meget usikker på det jeg lige skrev)
apr 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 141
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
apr 2005
apr 2005
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 372
apr 2005
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Og har ikke hørt noget om nye afgift regler...
/ Morten...
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 56 Svar: 265
Pressemeddelse fra SKAT 3 April.
Den 1. april 2006 trådte en ny lov på motorområdet i kraft. Formålet er at styrke retssikkerheden ved administration af registreringsafgiftsloven.
Lovændringen betyder bl.a., at SKAT fremover foretager alle værdiansættelser vedrørende motorkøretøjer, og at de hidtidige vurderingsmyndigheder bliver nedlagt.
Nye motorcentre foretager vurdering
Som led i den nye struktur, har SKAT etableret fire nye motorcentre i henholdsvis Høje-Taastrup, Odense, Århus og Aalborg. De fire motorcentre vil fremover varetage alle opgaver på motorområdet, herunder opgaven med at værdiansætte danskernes biler.
Med de nye motorcentre får SKAT mulighed for at skabe store afgiftsfaglige miljøer, og derved medvirke til at minimere sagsbehandlingstiderne og styrke retssikkerheden.
Hvor skal borgerne henvende sig
Fremover vil SKAT foretage alle værdiansættelser af motorkøretøjer i de fire motorcentre. Men da SKAT er en enhedsorganisation, kan borgere og virksomheder henvende sig i et hvilket som helst af de 30 skattecentre, som er rundt i landet. Skattecentrene vil herefter sørge for den videre ekspedition i ét af de 4 motorcentre.
Ny klagestruktur
I forbindelse med den nye struktur, er der også etableret 4 nye motorankenævn, som behandler klager over SKATs afgørelser. Motorankenævnenes afgørelser kan påklages til Landsskatteretten.
Motorankenævnene kan imidlertid kun træffe afgørelse i den type af sager, som hidtil blev afgjort af vurderingsmænd. Alle andre afgørelser om registreringsafgift, truffet af SKAT, kan som i dag påklages direkte til Landsskatteretten.
Lovændringen sikrer, at der bliver en forbedret klagemulighed ved værdiansættelser, og at der bliver en adskillelse mellem den myndighed, der klages over, og den myndighed, der klages til.
Jeg vender lige tilbage når jeg finder det omkring satser mm.
Afgifter..