Kæde varmere nogle steder end andre!? {{forumTopicSubject}}
Kæde varmere nogle steder end andre!?
Efter tur, efter påføring af kædespray, mærkede jeg lige kæden, nogle steder var den ret så varm, andre steder ikke varm.
Det var lidt svært at mærke hvor mange led det drejede sig om. Nok en 1-2-3-4 stk. (De varmer jo hinanden) Så blev den kold.. Så kunne der komme 10-15 kolde led, så kunne der komme 1-2-3-4 varme igen?
Er det normalt og fint nok?
Jeg mærkede ret godt efter led der ikke kunne bevæge sig der hvor den var varm, kiggede samt lyttede grundigt om kæden kørte jævnt rundt. Fandt intet. Før idag var jeg ret så overbevist om at kæden er ret ny og ikke har kørt ret meget. Nu tvivler jeg lidt
Kæde samt tandhjul ser nye ud, og har ingen slør.
Men som sagt: den har ingen tegn på slid andet end hvis temperaturdifferencen er en indikator.
Gsxr 750 1998
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
tænker dit bagtandhjul er ovalt
tjek om din kæde er lige stram hele vejen rundt (altså udgangspunkt samme sted på mc'en men hvor du drejer baghjul/kæde)
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 12 MC-er: 8 Emner: 7 Svar: 173
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 115 MC-er: 5 Emner: 95 Svar: 137
Det med fortandhjuls varme skal jeg overhoved ikke kunne afvise. Det kunne faktisk meget godt passe med lige de led der rør fortandhjul.
Så bliver fortandhjulet bare godt nok varmt synes jeg. Da nogle af de led på kæden det drejede sig om var overraskende varme, tæt på man ikke havde lyst til at røre dem.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Kæde varmere nogle steder end andre!?