Forår på vej! {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Dette er IKKE en løftet pejefinger, men 3 råd.
Foråret er på vej og alle har nykker i deres højre hånd. Vi skal ud at kører og glæden ved igen at være på 2 hjul, overskygger de fare der er.
Jeg arbejder til hverdag i sundhedsvæsnet og det er IKKE et kønt syn, at se en MC'ist kommer med falck i små stykker.
Det er typisk i foråret de grimme uheld kommer og hvis vi alle tænker over disse 4 ting, kan vi nedbringe antallet af MC ulykker.
Råd 1
Det er stadig koldt udenfor, selvom det er varmere i vejret. Dine dæk er kolde og står slet ikke lige så godt fast, som når det er 20 grader. Hold sving hastighederne nede, indtil temperaturene er oppe.
Råd 2
Tro ikke du kører lige så godt nu, som du gjorde i slutningen af sidste år. Din køreform bliver rusten om vinteren og du kører ikke lige så godt som du tror du gør.
Råd 3
Glæden er stor når man skal kører første gang og så glemmer men råd 1 og 2.
Råd 4
Billisterne er vores værste fjende på vejen. De tager tit fejl af scootere og MC (hvordan FANDEN det er muligt ved jeg ikke! ). Vi kan lige så godt indrømme at vi "nogle" gange kører "lidt" for stært og det regner billisterne ikke med. Slip gassen lidt før og regn med, at billisterne IKKE har set dig. Lad dem vende sig til, at det igen er frpår og MC'erne er på vejen igen.
Dette er ikke en løftet pejefinger, men blot et råd. Lad os håbe at antallet af MC ulykker bliver det laveste nogensinde, selvom der aldrig har været flere mc'er end nu.
Hvis nogle af jeg ikke har set billeder fra MC show 2008 i Herning eller Tappenhallerne, er der her nogle billeder fra Herning messen. God fornøjelse.
http://www.theducklings.dk/galleri/mcshowherning08.htm
God sæson fra www.theducklings.dk
p.s. tjeck altid din mc, inden du kører første tur. dvs. dæk tryk, kæde m.m.
sep 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 1.126
Især den med kolde dæk, når man lige har fået skiftet til nyt over vinteren. Så er det jo også lige "køres til"
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 15
jan 2007
Følger: 27 Følgere: 28 MC-er: 8 Emner: 107 Svar: 147
har selv lige mærket kombinationen af nye dæk, kold vejbane og en rundkørsel. den skred kun meget lidt, men må indrømme jeg tog det lidt mere sinne efterfølgende
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 6
gode råd!
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 96
okt 2004
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 199
LIge mine ord !!!!!
Forår på vej!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside