{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

Den store omgang {{forumTopicSubject}}

Vil først lige sætte næsen i støvet over dette dejlige forum.. smiley

Min gamle honda har nu så mange lyde og bruger så meget olie at jeg ikke længere kan udsætte noget seriøs renovering. Den skal simpelthen skilles ad helt til benet og kæles og plejes til godt helbred igen.
Det kræver selvsagt for en formue i dele, som jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal skaffe henne.. Umiddelbart er stedet med den mest omfattende liste af dele dette http://www.atmcteknik.dk/ men om det er pålideligt ved jeg ikke. Derfor vil jeg gerne be' om nogle tips til hvor jeg skal købe mit habengut. Skal man kigge i tyskland, hvem kan man regne med og næsten vigtist hvor er det billigt ?

Hygge


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den store omgang
  • #1   17. okt 2006 Stedet med det største udvalg og laveste priser er www.davidsilverspares.co.uk
    Og er der dele han ikke har stående på siden skriver du bare en mail til ham, så skal han nok skaffe det. Har fået dele som den danske importør ikke anede fandtes...

    /
    Jesper


  • #2   17. okt 2006 en del af de motordele du skal bruge sælges kun originalt.. jeg har brugt LC racing.. nogle af dem er også udgået f.eks kan det være svært at få en bundkædestrammer og nogle enkelte ting til starterkoblingen... prøv at søg efter "bike bandit" de har næsten alt.. nu siger du ind til benet hvor langt er det ?

  • #3   17. okt 2006 ja david silver er gode, men der er pokkers lang leveringstid på og efter min erfaring ikke de billigste

  • #4   17. okt 2006 Med ind til benet mener jeg krumtappen, skal jo alligvel ha skiftet bundkæden. Må nok indrømme at jeg ikke har vildt meget forstand på det, har heldigvis en go kammerat som vil kigge mig over skulderen og min trusty haynes smiley

  • #5   17. okt 2006 uha gode gamle haynes den er uundværdlig så står den på nye krumtapslejer og plejlstangslejer også ? nye stempler + boring og renovering af topstykke ? kan kun anbefale det man bliver overrasket over hvor rent og godt den kan komme til at gå smiley

    jeg måtte gå så langt som at få flugtboret topstykket så knastaklserne passede i igen


  • #6   17. okt 2006 Det ser ud til du ved hvad du taler om Kristian, fandme en flot maskine du har dig.. tør slet ikke tænke på omkostningerne.. phew
    Håber lidt på at det ikke bliver nødvendigt at bore og skifte stempler.. men hvis lortet er slidt ned skal de jo gøres, og det giver blod på tanden når du siger hvor godt den kan komme til at gå..


  • #7   17. okt 2006 ja man kan ligeså godt skifte det hele det koster godt nok en del men så er det overstået og hvis man går rigtig til den er der for ca 25-30 k men så er det også gjort ordenligt smiley hvor meget har den kørt din motor ?

  • #8   17. okt 2006 motoren runder meget snart 70k..
    25-30k lyder godt nok af rigtig meget.. så er det vist nærmest en ny motor, med mindre du taler om hele cyklen.


  • #9   17. okt 2006 griner lidt... nej det er kun motoren uden arbejdsløn og ja en ny motor og lidt til for den får jo en del flere kræfter med større stempler... der er rigtig mange småting som man egentlig ikke regner for så meget men når man lægger det hele sammen så løber det op.. prisen på mit projekt snakker vi ikke om, er først lige kommet mig smiley

  • #10   17. okt 2006 Det ku' være rart med flere kræfter og hele omgangen, men som sagt kun hvis det er nødvendigt. Kan godt se at det hurtigt løber op hvis stemplerne også skal skiftes. En kyndig har fortalt mig der skal bruges for 7-8000 i dele for at få den upto spec, den skal jo ikke geiles, "bare" gøres go smiley Har du gjort noget specielt ved koblingen og den raslen, eller skal man bare leve med det ?

  • #11   17. okt 2006 Jeg har brugt Davidsilver siden 1998 og har intet at klage over. Leveringstid er 3-4 arbejdsdage for det der ligger på lager. Har de det ikke hjemme er der op til 3 ugers leveringstid.
    Til min Hawk650 ventede jeg 5 uger på at den danske importør skulle finde et specialværktøj til mig, og der fik jeg afvide det ikke fandtes. Skrev til David silver og havde det efter 4 dage smiley

    I bedste fald kan du nøjes med stempelringe, honing af cylindre og nye hoved og plejlstangslejer og måske nye kæder i motoren. Det meste af det kan ordnes her af fagfolk:
    http://ingana.dk/
    Og hvis det kun er de ting jeg har nævnt kan du med egen arbejdskraft klare dig for for ca. 10.000,-


  • #12   17. okt 2006 Min egen har været hele turen igennem med opmåling af lejer, renoveret krumtap, knastkædestrammer, honing af cylindre og nye stempelringe. Den var skildt ad i atomer, og det kostede ikke 10K

    /
    Jesper


  • #13   17. okt 2006 www.davidsilverspares.co.uk som jesper siger eller
    http://www.cmsnl.com/ eller
    http://www.z-klasmo.de/har oxo lidt til honda




  • #14   17. okt 2006 det meste af den raslen kommer pga at bundkæden ikke er så god mere og imellem bundkæde og kobling sidder der en slags chokkobling det er en todelt aksel som har nogle gummiklodser som mellemlæg og når alt det bliver slidt går vibrationerne ud til koblingen og så rasler den meget af det kan justeres væk i karbureringen men der går 1000 km så er det der igen.. hvis man skifter alt det indvendige er den selvf mere tight og der er ikke så meget plads til at den kan "slå" ud i koblingen fra krumtappen... lidt raslen bliver vi nok nødt til at finde os i men det kan blive ret godt

  • #15   17. okt 2006 Det er rene guldkorn smiley sød honda du har Jesper, den ligner meget en Triumph fra 50'erne. Håber heller ikke at overskride 10k, men da rart at være lidt advaret om hvad det kunne komme til at koste. Indledningsvist er planen som jepser skitserer det.. stempelringe, lejer og kæder.

  • #16   17. okt 2006 jesper der er også stor forskel på hvor meget man renovere og hvordan.. det koster f.eks 10-15 k for nye stempler opboring og honing samt renovering af topstykke og så er der jo dobbelt af de fleste ting når vi snakker to kontra fire cylindre... vi er enige om at man kan "husmandsrenovere" og få et rimeligt resultat men det er bare surt at skulle lukke den op igen efter kort tid
    det hele er jo nok en smagssag


  • #17   18. okt 2006 Kriatian: Ja jeg så først nu det var en 4 cylindret. Der gør det noget dyere. Man kan sagtens skifte alt og så løber det hurtigt op, men min fik kun skiftet de dele der var uden for tolerance. Og efter 29 år var det kun krumtappen der var slidt :o)

    Sven: Ved ikke helt om jeg skal sige tak... Vil jo mene det er en meget bedre maskine end de engelske. Den kører lige op med de fleste 2 cylindret englændere, på trods af at de har flere ccm, og så er min MC mere stabil :o)


  • #20   18. okt 2006 Jep.. har overvejet en donor cykel, men har lidt besluttet at med en renovering ved jeg hvad jeg har.. med donor kan det være hele turen forfra

Kommentér på:
Den store omgang

Annonce