{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.898 visninger | Oprettet:

Ikke cool at køre Harley når den brænder af :-) {{forumTopicSubject}}

Kørte en tur i weekenden og havde en lille pause på en tankstation.
masse folk lage mærke til den flotte nyvasket Harley.
Da jeg så ville videre og skulle starte den satte min starter sig sku fast.
min 1,4kw starter pisket rundt også selvom jeg tog nøglen ud
PANIK, PANIK... frem med værktøj af med sæde og minus før der igen var ro.
Det var nogen lange 2-3 min af mit liv
Svært at se sej ud efter sådan en omgang smiley

nå men jeg kunne pille den store plus af og kick den så jeg kunne komme hjem.

Har skilt min solenoid kontakt og den ser ikke for god ud.

Har kigget lidt på shovelhead us og kan se det ikke er unormalt kontakten "svejser" sig fast.
Nogen sætter en afbryder på stelforbindelsen for at undgå dette.

Er der nogen af jer der har rodet med dette lille problem??
Og hvad har I gjort for at sikre jer imod lignende?

Mvh Michael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke cool at køre Harley når den brænder af :-)
  • #1   6. aug 2013 Lige et billede af kontakten smiley

profilbillede
  • #2   6. aug 2013 Har flere gange haft held med et tyndt lag kobber fedt på kontakter og plade. Self efter de er blevet slebet og rengjort. De brænder som regel kun sammen når der ikke er knald nok på batteriet. Eller ledninger og forbindelser er dårlige.
    Mvh

• #3   6. aug 2013 Hej Jeppe.
    jeg har også rent gjort den og filet kontakterne pæne, men tror nu alligevel jeg køber en ny solenoid.
    Vil ikke opleve dette igen smiley

• #4   6. aug 2013 En kontakt på + kablet. Ligesom man har på alle andre gamle traktore smiley
    Ild kan vi sgu ikke li !!

• #5   6. aug 2013 Min gjorde det også, købte et nyt kontaktsæt, et repsæt, ved Nygaard.
    Plug and play.
    Det er satme træls når den bare snurrer og batteri skal afbrydes smiley

• #7   7. aug 2013 Brian S
    Ja, vil også gerne have en afbryder, men kønne er de ikke smiley

henrik k
    Tror også bare jeg køber en ny og ellers holder øje med dens tilstand indeni

• #8   7. aug 2013 Henrik (Aalborg) S
    Kender det godt. man kan vel også selv lave en (real custom) smiley

profilbillede
  • #10   7. aug 2013 ja den ser fin ud, men det hjælper jo ikke på problemet!
    hvis kontakten inde i svejser sig fast...

• #11   9. aug 2013 Nå men har lige fået sådan en bandit, så håber jeg ikke det sker igen smiley

profilbillede
  • #12   9. aug 2013 Hold da kæft den er lækker smiley har du et link på sådan en fætter ??

• #13   9. aug 2013 Brian den er købt hos streethogs

• #14   9. aug 2013 Hej Michael, Havde dette problem flere gange og købte en håndstarter magen til din hos Streethogs for et par år siden og kan anbefale håndstarteren.
    Husk, at købe det relæ med, der anbefales det virker bedst!. Jeg brugte lang til på, at
    justere håndstarteren ind med skiver og fjedre, så starter gearet løb på kransen i det rigtige øjeblik. Du vil elske, at skubbe håndtaget frem og starte, når det er justeret på plads, den virker hver gang. God arbejdslyst med den! Vh.

• #15   10. aug 2013 Hej Taske tyv.
    Ja har også fået det relæ du nævner.
    Er så småt ved at sætte det på og kan godt se det ikke bare lige...
    MEN sådan er det jo smiley

• #16   10. aug 2013 hvis jeres fine "håndstarter" styre et relæ, så kan I jo få samme problem igen med at relæ-kontakterne svejser sig fast...

• #17   10. aug 2013 Gele. Der vil vel altid være en risiko for noget kan gå galt
    Sidder jo også en kontakt i håndstarteren smiley

• #20   10. aug 2013 Henrik nu blev min dag lidt bedre smiley

• #21   10. aug 2013 Nå nu er den vist på plads.
    Vil da lige sige at godt man har adgang til lidt maskiner da der skulle laves lidt afstand stykker og slibes lidt i den bevægelige del på selve håndstarteren hvis man vil have den skal glide let og ubesværet.
    Bare en lille advarsel hvis nogen skulle have lyst til at prøve dette smiley
    Håber jeg kan få lidt tid på værkstedet i morgen til at lave el

profilbillede
  • #22   10. aug 2013 til Henrik: Du kan da ALTID få problemet, det er bare flyttet - og
    forstår ikke at du skrive "trækker fuld strøm ved start, - det gør de jo alle smiley
    det gamle system trækker den store spole som skubber starthjulet ud SAMT skubber kontakt pladen ud til kontaktsættet til startmotoren (det som svejser sammen)
    På din håndstarter har du et kontaktsæt som skal bruges til styresignal til at kraftigt relæ, - og dette relæ kan du også komme ud for svejser sammen.
    og jeg er godt klar over at man ikke har sikringer på en start motor som bruger så mange amp.
    Så jeg mener stadig at "problemet" kan opstå igen, dog ikke ved spolen, da den ikke bruges mere, men ved dit startrelæ....
    det var bare det jeg ville sige smiley

• #23   10. aug 2013 http://www.streethogs.dk/popup_image.php?pID=108
    det er kontaktsættet på dette relæ jeg skriver om.
    Det svejser måske ikke sammen, - men man kan aldrig sige aldrig.
    Det originale er jo også kraftigt smiley

• #26   11. aug 2013 Jeg kender rigtig godt til Harley da jeg har arbejdet med dem i 20 år.
    Og da jeg er faglært elektroniktekniker tror jeg ikke du kan lære mig noget om det.
    Det er stadig det lille relæ der svejser kontakterne.
    Det gamle Harley system, er lavet på samme måde som en bilstarter.
    Og hvor ofrer svejser de sammen!
    God sommer og slut herfra smiley

• #28   19. maj 2014 Jeg stiller lige et ekstra spørgsmål her da det lyder til at en del af skribenterne ved lidt om strøm. Shovel vil pludselig ikke trække staterne rundt hver gang. Den klikker højlydt ved aktivering... Holder jeg knappen inde springer sikringen.. Prøver jeg at "massere" den på starter knappen kommer den som regel og starteren suser fin rundt og cyklen starter... Hva kan problemet være her??

Kommentér på:
Ikke cool at køre Harley når den brænder af :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce