{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Vindskærm - kawa Z750 08 {{forumTopicSubject}}

Har lige fået købt en original touring vindskærm til denne model.
Men ser så, at man skal til at bore i frontkåben - lige ved speedometeret ca - en magen til denne; http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/52637-kawasaki_z750_solgt

Findes der en løsning, så man ikke skal til at bore i den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vindskærm - kawa Z750 08
  • #1   26. jul 2015 Hej Mikkel .. man kan købe noget der hedder abesnot. . bruges til at sætte plakater mm. op i hjemmet .. vil dog fraråde at du køre stærkere end 30 km/t med den løsning .. skal den orginale monteres som Suzuki foreskriver så skal der bores i dit skjold ... men det kan jo laves super flot .. det ikke Værre end hvis du skal bore et par huller i et cykelstel til en flaskeholder (Mikkel er cykelsmed) smiley

• #2   26. jul 2015 Meld gerne tilbage om det er noget der virker smiley eller den kun er til "pynt" eller hvad den gør smiley

• #3   26. jul 2015 Magen til min smiley

profilbillede
  • #4   26. jul 2015 Jeg synes at den tager en del vind og så ser Cyklen bare bedre ud med den på smiley

profilbillede
  • #5   26. jul 2015 Jeg lidt i modsatte grøft.. Den er ikke grim.. Men synes heller ikke ligefrem den pynter..

Men hvis den kan reducere noget vindmodstand på de længere turer overvejer jeg at ha den liggende og påmontere når jeg skal langt..

• #6   26. jul 2015 Jeg har den også til at ligge. Skal jeg på længere ture kommer den på, den tager lige toppen af vinden. Men jeg synes godt nok ikke den er pæn. Jeg var også lidt ærgerlig over de huller, men det generer mig slet ikke mere.

• #7   26. jul 2015 Haha, nej Alex, det er nok meget nemmere at bore i til gengæld smiley - Men er aldrig glad for at bore i ting, hvor jeg ikke ved, hvad der er bagved - som her, der står dog at man lige skal smide et stop på boret, så det går 10mm ind, så man må da håbe, at der ikke gemmer sig noget, mindre end 10mm inde.

Synes ikke den er yderligere køn - men til lange ture, kan jeg se god fordel ved den, hvis altså den tager nok af vinden smiley

Nå men så skal jeg da bare få markeret hullerne og så igang!

• #8   27. jul 2015 Puig laver en skærm til din som ikke skal bores fast, men kun boltes på.
    Nu ved jeg godt at du har købt den anden, men hvis du ikke vil bore huller er det da et godt alternativ:O)

• #9   27. jul 2015 Mikkel , hvordan sidder den så fast ? jeg synes klart den er pænere med skærm (men smag er individuel) jeg har sat på 2 uden problemer , og hvis hullerne skal væk ,mener jeg at plastik koster ,5-600

• #10   27. jul 2015 Michael b - er det så nemt som det lyder?
    Marker hullerne med en tus gennem vindskærmen, bor 10mm ind og smid de sorte dutter ind.

• #11   27. jul 2015 Ved det faktisk ikke helt. Ved bare at en af mine kammerater fravalgte den originale pga at der skulle bores, og købte en Puig.

Derudover var den mega nem at tage af og på:D

• #12   27. jul 2015 ja det er så nemt , kan ikke huske om der var en skabelon ? jeg fik en kammerat til at holde den ,og gik en meter tilbage og kiggede om den sad ,lige/ordentlig og det gjorde den første gang., mener jeg satte malertape på hvor der skulle bores ,

• #13   27. jul 2015 Der er et "klistermærke" mener dog ikke der er optegnet hvor der skal bores.
    Men okay, super, tak smiley

• #14   27. jul 2015 Der ER optegning, det overså jeg igår aftes. Nå men så det jo lige til !

• #15   27. jul 2015 smiley ja det siger du nu ,efter jeg har brugt en time på at lede i værkstedet , ja det er lige til. god arbejdslyst

• #16   27. jul 2015 Hahah fuck, sorry smiley Og tak smiley

• #17   27. jul 2015 Afventer din anmeldelse af produktet smiley

• #18   30. jul 2015 Så blev den smidt på, men var ikke lige så let som jeg troede, men ikke svært heller.

Men de 9.5mm metal bor jeg brugte (der står man skal bruge 9.7mm, men det gad jeg ikke lede efter), det lavede nærmest et gevind, altså når jeg borede, så kunne ikke få et helt clean hul.
    Og turde ikke give den mange rpm, i skræk for at ramme noget bagved, eller fucke det op.

Så fik købt nogle små runde filer i Silvan, nogle og 80,- og så gik igang med at tage det aller sidste, det tog vel 5min ca, og så passede de plugs i.

Vindskærmen skal man dog vride en del mere end jeg troede, for at få den til at ramme hullerne, men det gik smertefrit. - Bortset fra da jeg skulle have den top på skærmen (et lille langt plast stykke, som gør så man ikke kommer til at skære sig på toppen af skærmen) -- Da jeg prøvede at få det på, gled hånden, og en hudflap ca på størrelse med en én krone, røg af.. Det bare irriterende smiley

--- Og så om det virker, tja, kan ikke mærke den store forskel ved 110-120kmt, og gad ikke lige runde de 200, men der vil det nok gøre forskel.. tror den mest mærkbare forskel, vil man starte med at kunne mærke, omkring de 160 kmt

Kommentér på:
Vindskærm - kawa Z750 08

Annonce