{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ca. afgift
  • #1   22. jul 2015 Hvis det er den på billedet? Så tror jeg nærmere du skal undersøge hvad det koster at får godkendelser på ombygningerne så den kan synes.
    Ellers er afgiften som en tommelfingerregel 60% af den handelsværdi den har på gaden med DK plader.

• stefan k
    stefan k Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   22. jul 2015 billede er bare for opmærksomhed.

synes bare det er svært og finde dem i den årg. for går med en plan om at gerne vil ha den model også laves om til cafe racer smiley

• #3   22. jul 2015 Jeg går og lurer på en TR1 - hvis jeg kan få fat i den kan du jo købe den smiley Hvis jeg kan få fat på den, bliver det noget med små 10.000, for en dansk cykel i rimelig stand. Men ham der har den er lidt underlig, den har bare stået i mange år. Men prøver faktisk igen i de dage her, så hold øje med markedet, hvis det lykkes mig at vriste den fra ham smiley

• stefan k
    stefan k Tilmeldt:
    dec 2007

#4   22. jul 2015 bare iorden

• #5   22. jul 2015 Hvis den er over 35 år, så kan du være heldig at få den til 0 i afgift.
    Det der afgør det er nyprisen.

Prøv og Google det, så bliver du hurtigt klogere.

• stefan k
    stefan k Tilmeldt:
    dec 2007

#6   22. jul 2015 takker fordi gode svar smiley

• #7   22. jul 2015 Ikke korrekt Dennis, afgiften på en brugt ældre model bliver regnet ud fra handelspris i dagens DK, som Steen skriver. Ex: en mc til en handelspris på 60 kg
    er afgiften ca 40... Og ikke noget med nypris..

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
    #8   22. jul 2015 Med 40 % veteranafgift må den ikke være ombygget, så kan den vel ikke senere ombygges uden at der skal betels ny afgift. eller hvad ?

• #9   22. jul 2015 Michael, nu gider jeg ikke et helt stort skænderi omkring noget du ikke har gidet at sætte dig ind i. Men fordi du siger det er det jo rigtigt.

Men nu nyder jeg solen i dag og derfor er jeg da ikke bleg for at hjælpe..
    (over 35 år) bliver registreringsafgiften beregnet ud fra 40% af køretøjets nypris.
    Det vil i praksis betyde at mange veteranmotorcykler slipper for afgift da de første kr. 8.900 er afgiftsfri, så har motorcyklen kostet kr. 22.250 (uden afgift) eller mindre da den var ny, slipper man for afgift.

Hvis eller du gider så er du velkommen til at tjekke op på det via Skat.dk - her står det også.
    Du kan derefter kontrollere det ved at tjekke tidligere afgift afgørelser, og hvis ellers du har held med det så vil du også finde 0kr i afgift på nogle af dem.
    Jeg er selv igang med at finde mig en fornuftig veteran til den gamle, så den skal på DK plader..

Men jeg kan jo nemt ta fejl.

• #10   22. jul 2015 Jeg lavede lige en beregning på en Honda CB400N
    Det er sku ikke så svært...

Den kostede 20300 ca fra ny, så trækker du de 60% fra så du har de sidste 40%

Afgiftspligtig værdi: 8.120,00 kr.
    Registreringsafgift: 0,00 kr.

Så hvis ellers man er lidt frisk så kan man finde noget virkelig lækkert i f.eks Sverige til "ingen" penge.

• #11   22. jul 2015 Ok Dennis du skal selvf ha kredit for det. Jeg ved ikke meget om veteran mc afgift.
    Det jeg skrev var generalt for mc. Har selv været møllen igennem og spurgte fyren inde ved skat hvordan han kom frem til beløbet.. og det var som jeg skrev ca 60% af handelsprisen på markedet

• #12   22. jul 2015 I øvrigt fed cykel på billede smiley

• #13   22. jul 2015 Ja Cool

• #14   22. jul 2015 #10

Njah Dennis, du glemmer vist at beregne den afgiftspligtige værdi som 40% af nypris uden afgift i det regnestykke der. Derudover rykker bundgrænsen hvert år med skalaknækkene, i 2015 er max grænsen 9200 i afgiftspligtig værdi for afgiftsfrihed, svarende til en nypris på 23.000 uden afgift, for cykler der kan afgiftsberigtiges efter veteranreglen.

• #15   22. jul 2015 #11

Det er ikke nødvendigt (eller præcist i alle situationer) med en tommelfingerregel for ikke veteraner, da der eksisterer en præcis sammenhæng mellem afgift og handelspris, f.eks for nypris over 43.230 på cykler, hvor der ikke er fradrag for ABS eller andet .

Afgift = (9/14 - (10361/nypris)) * handelspris (gældende i 2015)

(så kendes nypris, kendes også den præcise procentdel som afgiften udgør af handelspris)

Nypris 43.230 giver således en afgift på 40,32% af handelspris, mens nypris 245.000 giver en afgift på 60,06% af handelspris - bruges en tommelfingerregel derfor konsekvent/ukritisk, risikerer man et temmelig fejlbehæftet estimat for afgiften.

• #16   22. jul 2015 Michael, du har ret søgte bare hurtigt på nyprisen på Hondaen, og der kom den op på 20300 Jeg har ingen ide om det er en nypris med eller uden afgift, og jeg tænkte bare pr. automatik at det måtte være uden afg.

Men dengang var jeg også 0 år så jeg kan ikke huske hvad de kostede fra nye dengang smiley

• #17   22. jul 2015 Men Skat har en regnemaskine, så det er sku ikke så svært at smide lidt tal ind i den.
    Det svære er mere at finde tallene frem.

• #18   22. jul 2015 #17

Well ja, men nypris kan man ofte finde på eksterne sider eller bedre i DMR, hvor SKAT lister nyprisen i deres tidligere vurderinger. Derefter kan man nemt via deres regnemaskine eller den angivne formel beregne den procentdel af handelsprisen som afgiften udgør, og derefter har man et estimat for afgiften ved at se på salgsider for handelspriser, eller man kan forsøge at finde tidligere (og forsøgsmæssigt så nye som muilgt) vurderinger i DMR

• #19   22. jul 2015 Yes sir... men vigtigst af alt, du kan impotere en veteran, såfremt den er org, til ingen afgift.

• #20   22. jul 2015 Hvis det er en veteran man vil ha', og det ikke er, say f.eks en Goldwing Aspencade eller andet eksotisk (for den slags kan ofte ikke helt holde sig under grænsen)

Kommentér på:
ca. afgift

Annonce