{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Køb af Harley... Værdi af Fatboy og lignende modeller? {{forumTopicSubject}}

Hej Harley folk smiley

Jeg har besluttet mig for at jeg vil have en Harley, og kan bedst lide fatboy, evt modellerne tæt på. Fatboy er valgt pga udseendet, det er i mine øjne den pæneste originale harley, og jeg er træt af at tage ud at kigge på ombyggede harleyer hvor der alligevel ikke er styr på dokumentation, reg attest og skattepapirer... Så vidt, så godt :).

Men efter at have kigget på flere Fatboys undrer det mig at de kan svinge så meget i pris uden jeg kan se hvorfor... Værste eksempel i den dyre ende var en 1991 der skulle være utroligt flot til 160, men billederne snød så jeg tog hjem igen.
I den billige ende, en 1998 med 18000km og den stod så fint i chrom og lak på motor at jeg tror på de km, til 135 og den stod endda ved forhandler.. "Desværre" var en han en af de sidste folk der holder hvad de lover, og der var en der havde ringet kort før mig som han havde lovet måtte se den... Manden købte den naturligvis.

Hvad er det der gør at prisen kan være så forskellig?! Jeg kan ikke læse mig til mere efterhånden, og har ikke fundet den store forskel på modellerne.. Er det bare folks kærlighed til deres Harley / indstilling / markedsrealisme der afgør om salgsprisen er 50000 højere eller lavere end andre fatboys, endda på kryds og tværs af årgange?

På forhånd tak for input smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Harley... Værdi af Fatboy og lignende modeller?
  • #1   15. jun 2015 HD holder prisen godt... Rigtig godt. 135 for en fin '98 lugter langt væk. Det er for billigt.
    Desværre er det tit RIGTIG svært at hitte rede i hvad for en HD, og hvad for en årgang man kigger på. De store spring er hvor der skiftes motor. Det ses især i '99/00 hvor tc motoren blev introduceret. På trods af at forgængeren evo også er en super fin maskine..
    Hvis du skal bruge cyklen så vælg ikke med øjnene, skal den kun bruges fra hjem til ishus, så køber du den du synes ser fedest ud smiley

• #2   15. jun 2015 kikker lige med .

mvh

• #3   15. jun 2015 Det er også en lækker model sådan en smiley håber du finder en i god stand. Og ja de er dyre i forhold til deres alder. Men sådan er det desværre med de harley'er

• #4   15. jun 2015 Jeg synes ikke det er store prissving når vi er oppe i det prisleje.
    Da jeg solgte min ZRX 1200 til 62.000 stod der flere til salg for 80-90 tusinde.
    Forskellen var bare at ½ år efter var de stadig til salg og min var solgt.

Især private sætter ofte en urealistisk høj pris på deres MC, fordi den bare er så fantastisk velholdt og den eneste ene.

Det er jo meget enkelt - køb den du syntes er bedst til prisen og glem de andre.

• #5   15. jun 2015 #1 den 98 var en W for 98, og en BM, så den var god nok :). Er der stor forskel på tc motoren og evo?

#3 du har jo lige maskinen smiley ! Skal du ikke af med den? smiley

#4 synes nu ellers at det er noget af et sving om det er 135 eller 175 jeg skal af med :). Men du har ret, find den der tæller og pyt med resten

• #6   16. jun 2015 Nu ved jeg ikke en skid om Harley'er, men ville bare lige dele min begejstring.
    Jeg var idag forbi Probike her i Malmø, en nabo skulle bruge et lift da han skulle kigge på Harley.

Den han har forelsket sig i er en HD XG750.
    Og jeg tog en kort prøve tur på den, og jeg må indrømme at jeg var imponeret, den trækker godt, havde en god lyd, og var nem at køre.
    Men mest af alt var jeg overrasket over at den ikke koster mere end 69000 Svenske.... for en fabriksny maskine. Størrelsen var ca det samme som en Sportster og de satster benhårdt på at få solgt til nye mc'ister...

Om det så er en "falsk" Harley eller noget har jeg ingen forstand på. Men til den pris kan det ikke gå helt galt.

• #7   16. jun 2015 Bare en skam de 69 svenske bliver til 145 danske.. Om man kan lide maskinen er en smagssag, jeg skal nok lade være med at komme med min mening om den smiley

• #8   16. jun 2015 Så bliver konen sgu nok sur. Fik den i 40 års fødselsdagsgave af hende sidste år. smiley

• #9   16. jun 2015 Så skidt med Harley'en, vil du af med konen?!? smiley

• #10   17. jun 2015 Ha ha Desværre. Har luftet mit ønske til min 50 års fødselsdag smiley til hende.

• #11   17. jun 2015 Det er jo først om mange år, der er Allan færdig med hende ... I kunne få en win win her hvis i er snedige drenge smiley

• #12   17. jun 2015 Jeps, mine forhold plejer at ende inden to år!! Men du må nok hellere holde godt fast i hende her kan jeg høre smiley

Den er satme flot din Harley smiley hvad har du gjort med fælge? Fra en nyere fatboy? Men de er da heller ikke så brede? Gav det problemer med ramme eller sekundær drev? Og hvad sidder der på af dæk?

• #13   18. jun 2015 Jeg har ikke ombygget den, det er noget den tidligere ejer har lavet.jeg har kun lavet bagskærm og lidt andre småting. Hvis jeg får tid til vinter regner jeg med der kommer vindskærm og andet bagskærm med sidekasser på. smiley bagfælge og svinger kommer fra en fatboy årg 06. Den er 6" bred. Dæk er 200/55/17. Og så er der sat smaller rem på 1" bred. Og det kan kun lige være der ca 3 mm luft mellem rem og dæk/bagsvinger.

• #14   18. jun 2015 200 er da lidt bedre end standard smiley , en skam der skal så meget til!

Kommentér på:
Køb af Harley... Værdi af Fatboy og lignende modeller?

Annonce