{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.045 visninger | Oprettet:

Michelin Pilot Power vs. Pilot Road {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg sørger erfaringer fra andre, så jeg kan tage det korrekte valg mht. dæk. Jeg er studerende og har ikke penge til at skifte dæk hver sæson, men vil naturligvis heller ikke gå på kompromis.
Jeg kører en SV650s. Oftest er det 30km om dagen i skole og nogle længere ture i weekenderne (og hverdage) med masser af sving.
På ugentlig basis bliver der kørt flere hygge-kilometer i sving end der køres med transport som formål (motorvej eller lign.)

Hvad vil I mene jeg skal vælge og hvor mange kilometre er der i disse dæk, som sagt har jeg ikke råd til at skifte en gang hver andet år.
Lad os antage jeg køre 10k på ét år.

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Michelin Pilot Power vs. Pilot Road
  • #1   14. jun 2015 Jeg har kun erfaring med power. Mit fordæk holder ikke mere end en 6-8k km, så hvis du kører 10 om året kommer du i hvert fald til at skifte en gang om året. Hvis du vil have mc dæk der kan holde 20.000km er du i hvert fald ude i noget hårdere touring dæk.

  • #2   15. jun 2015 Pilot road er lige netop et sport touring dæk så klart road frem for power. Kører selv med pilot road på min og det spiller maks smiley

  • #3   15. jun 2015 jeg har købt road de skal varmes lidt op men så kan knæ og fodhvilere også godt komme ned og skrabe.

  • #4   15. jun 2015 Super. Det var lige hvad jeg ville høre. Hælder mest til PR'ene, men hvilke skal man vælge PR3 eller PR4?

  • #5   15. jun 2015 Lige meget hvilket dæk du vælger ville jeg da vælge den nyeste aftapning, der er jo en grund til de har lavet en opdatering af dækket. Så helt klart 4'eren.

  • #6   15. jun 2015 4'eren er et bedre dæk end 3'eren, så snup sådan et sæt ?

  • #7   15. jun 2015 Snup er sportstouring dæk af et anerkendt mærke. Om det er Bridgestone T30, Metzeler Z6 eller pilot road4 er mindre vigtigt.

  • #8   15. jun 2015 Bridgestones nye T30 Evo har fået rigtigt gode omtaler - måske du skulle kigge der også.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #9   15. jun 2015 Bridgestone T30, Metzeler Z8, Pirelli Angel GT, eller Pilot Road 4.

  • #10   15. jun 2015 ... eller Dunlop Roadsmart II og Continental Road Attack II Evo.
    Og hellere de nyeste fra Bridgestone og Metzeler, der hedder T30 Evo og Z8 Interact.


  • #12   15. jun 2015 @Søren
    Bare fordi at et dæk er godt i regnvejr er ikke ensbetydende med dårligere tørvejsegenskaber. Road 4 scorer næsthøjest på tør vej, kun slået af Conti Road Attack 2 Evo, i nyeste dæktest fra Motorrad: http://www.motorradonline.de/motorradreifen/motorrad-tourenreifen-12070-zr-17-und-18055-zr-17-im-test-endwertung/553628?seite=12


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #14   15. jun 2015 Uha - det er grænsende til religion hvad folk vælger af dæk til deres kæreste eje! Præferencen er forskellig og nok også derfor, at der findes så mange producenter der hævder, at netop deres dæk/type er "verdens bedste". De nævnte dæk producenter her i tråden laver alle gode og brugbare dæk- og under normale forhold vil du næppe kunne mærke den store forskel (læs: almindelig kørsel på en typisk dansk sommervej). Forskellen mærkes måske mere, når du nærmer dig regn- og kuldeperioder, dvs. i starten og slutningen af en sæson. Her er der pt. ét mærke som står tydeligt frem..... om du har eller får samme opfattelse, tja, det kræver nok at du prøver dig frem (som mange andre gør- og har gjort). I sidste instans er det jo ikke givet på forhånd, at du har samme "tro" som alle dem der vælger f.eks. Pilot Road GT4. Såhh... pointen må vel være.... prøv dig frem indenfor de 2-3 typiske valgte dæk producenter- og med tiden vil du finde dit foretrukne "bedetæppe" som du modvilligt ønsker at lave om på!

    smiley


  • #15   15. jun 2015 Jeg tror at metzeler roadtec z6 er det dæk med mest km i. Det køber jeg sku. og jeg bruger normalt 2-3 bagdæk før jeg skifter foran. og jeg vil kun ha det på bagpå. Har pirelli foran.

  • #16   27. jun 2015 jeg skiftede fra pilot power til pilot road 2 og kan reelt ikke mærke forskel. Man skal ikke være bange for at man mangler grib ved at køre med touring dæk, det gør man bestemt ikke. jeg ville købe det billigste sæt pilot road 2 (eller nyere eller tilsvarende i andet mærke) og så er du sat de næste par år ihvertfald, hvis du ikke laver brændere og den slags.
    Jeg gav ca.1200 incl fragt for et sæt 130/190 til en TL1000R på gummistrada.de og jeg kører på dem på anden sæson nu og der er slet ikke tegn på slid endnu. Jeg kører typisk 5-7000km på en sæson.


  • #17   27. jun 2015 Hvis du ikke har råd til at skifte dæk hvert andet år med et forbrug på 10000km/år... Så er du dæleme nød til at køre pænt.. Jeg har ALDRIG kørt 20000km på et dæk smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #18   27. jun 2015 Det har jeg.. Faktisk mere end 350.000km på et dæk på min bil.. Reservedækket...

  • #19   27. jun 2015 Køb 4 reservehjul. Sikke alle de penge du så sparer smiley

  • #20   27. jun 2015 Men bagsiden er jo så man ikke må kører mere end 80 med reservehjul smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #21   27. jun 2015 Nu var joken ligesom at reservehjulet bare sidder i ophænget under bilen og aldrig har kørt en eneste km... smiley

    Men nej jeg har ikke sådan et homo reservehjul som moderne biler kører med - mit er et helt normalt hjul som man kører helt normalt på, med normal last og hastighed.


  • #22   27. jun 2015 Jeg har kørt med Michelin Road 2 på flere af mine mc'er og har været rigtig godt tilfreds og har det også pt på min sv 1000 men lige nøjagtig på den syntes jeg de hurtigt er slidte dog har jeg godtnok været en tur på ring Djursland og i Norge i år men især mit fordæk er allerede pænt meget slidt her efter 36xxkm så der kommer nok ikke Road på den igen smiley
    Så om det er den der slider mere på dækkene eller min kørsel der har ændret sig ved jeg ikke lige pt


Kommentér på:
Michelin Pilot Power vs. Pilot Road

Annonce