11. sep 2006 Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 575
Kinesiske motorcykler.. {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens!
Er der nogen herinde der har erfaringer med de kinesiske motorcykler, som Lifan og hvad de ellers hedder..? De er jo enormt billige i forhold til andre modeller, men jeg har så også hørt mange sige at det er noget billigt skidt.
Jeg kan jo godt regne ud at det næppe er verdens sejeste eller bedste cykel, men som studerende er der virkelig langt til drømmemotorcyklen.. Så jeg er villig til at gå på kompromis, hvis jeg ellers kan finde en billig og pålidelig motorcykel som kan starte og køre uden de store problemer..
Så hvis der er nogen der har erfaringer med dem, så lad mig endelig høre! Sig også gerne til hvis I har andre forslag til en god, økomonisk maskine...
Hej fra Camilla
sep 2006
Følger: 1 Svar: 10
apr 2004
Følger: 42 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 64 Svar: 850
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.233
Men de fik det lært,,og se hvordan det er gået japserne siden. Jeg tror personlig at historien gentager sig, med japserne som taber denne gang.
Mvh Michael.
maj 2005
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 9 Emner: 174 Svar: 923
maj 2005
dec 2004
Jeg synes da ikke man kan sige at det går ud over nogen overhovedet. Kineserne markedsfører en motorcykel i D.K, og så er det jo fuldstændig " os danskeres" eget valg om vi vil købe deres produkt eller ej. Der er mig bekendt ingen tvang overhovedet. Uanset om man kan lide dem eller ej, så er det da sjovt med mange forskellige mærker på markedet. Og jo flere mærker, jo mere konkurrence både mht. kvalitet og pris. Noget der gerne, skulle komme os forbrugere til gavn i den sidste ende. Og til sidst, hvis jeg i dag var en fattig studerende på 18-20 år, så er jeg ikke sikker på at jeg ikke købte en spritny kineser, fremfor en 25-30 år gammel japaner.
maj 2005
jul 2005
Følger: 43 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 1.152
Det er penge lige ud af vinduet, du får dem aldrig igen..
Tjek min suzuki, den er til salg billigt..
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 575
Så kan det jo være jeg må ud se på en gammel honda cb 400 istedet, som der er nogen der foreslår..
Moolex#Holmegaard#X> 8000 kr lyder i hvert fald ret billigt for sådan en, er du sikker på den kan køre?
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
Ingen rust og et minimum af vedligeholdelse
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.152
dec 2005
Følger: 59 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 1.592
apr 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 357
Men som studerende kan jeg bestemt godt forstå at du er tiltrukket af dem. Overvejede også selv at købe en!
Syntes trods alt de er noget pænere end start-80'er designet, og i byen har jeg sjældent brug for meget mere fart en den kan levere... tror næsten det er billigere transport end DSB...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Største minus ved kineserne er at der ikke er styr på importørene. Der findes mange importører af de samme mærker, og det er ikke alle der er lige gode til at finde reservedele, så undersøg det først.
Ellers er det jo bare et billigt transportmiddel som er let at komme rundt med.
/
Jesper
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 361
http://www.dba.dk//asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=40402&NyhedskategoriID=292&SekItem=292&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord
Flot cykel, ros fra kritikerne, god pris.
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
MEN hvis man er ligeglad så har jeg ikke hørt dårligt om feks Geely. Du får MC for omkring kr8000 inkl levering. Sindssygt...
Et pakningssæt til min FZR koster kr 1100.....
Det er snobberi og jeg er selv een af dem. MEN ville aldrig grine ad een med Geely osv,
Det er folks eget valg færdig slut.
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Kan ikke forestille mig at der kan være mange penge at tabe, på at købe sådan en fra ny af, hvis man passer den pænt og (og så fremt det skulle blive nødvendigt) benytter sig flittigt af de 2 års reklamationsret.
Kan se at der er en brugt til salg fra '05 og med 5.113km på tælleren til 3.500kr., hvis man tør...
sep 2006
Men ville selvfølgelig også være ked af at købe en der er brændt sammen efter de første 3000 km...
Er der nogle af jer der har en kinesisk motorcykel der kan anbefale nogle modeller? Synes da den Loncin Olympic er meget fin, også med giraf-ører
Tænker også på om man ikke har en garanti på et år eller to for at den ikke brænder sammen, når man køber en helt ny maskine..?
sep 2006
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 517
feb 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 34 Svar: 517
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 106 Svar: 576
Allan
dec 2004
Vi har ikke hørt det sidste fra Kina, og heldigvis for det.
Det er altid godt med konkurrence, og jeg vil vædde på at japanerne ryster i bukserne. De ved godt at når kineserne kommer med en rigtig god og lækker maskine, til meget lavere pris end en japser, så har de virkelig vanskeligheder..Hvis japanerne ikke tager kineserne alvorlige, så risikerer de at lide samme skæbne som de påførte englænderne i sin tid. Men hvis slutresultatet er at vi købere får kvalitets maskiner til meget lavere priser, så er det vel ikke så dårligt endda..Hvad angår crap med underdimensionerede motorer, så var min model i sin tid Yamahas første 4-takter, og deres største model. Ellers bestod deres program af ene 2-taktere..Al begyndelse er svær..:o)
jul 2005
Følger: 43 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 1.152
Jeg har prøvet en for en dag, og det var 100% skuffende.. Så meget så jeg syntes det var sønd og sammenligne med noget som helst over 50ccm..
Min gamle Derbi GPR50 kørte meget bedre.
Det må hellere siges det var en Jinlun 150 ccm.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Som et begynder eksperiment, kan du ikke gøre noget, der er økonomisk mere favorabelt end købe en kineserknallert!!!!
Om du så skriver 50% af om året, så er det en ny cykel med garanti!
Dertil kommer at den absolutte prisnedskrivning nærmest altid vil være mindre end på en brugt dyrere (for slet ikke at tale om en ny).
Du får ikke nogen superfed kværn, men du fården fulde glæde af frisk luft og to hjul, og dine behov som begynder vil være dækkede - spring du bare ud!
Der er da masser af kineserejere herinde- spørg dog nogen af dem i stedet for "mærke-freaks'ene"
Go jagt
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
du skriver selv pålidelig så kigger du det forkerte sted (kina) det ikke bare et kompromis , men den forkerte løsning ... man ser vist heller ikke mange brugte kineser cykler til salg
der er et helt land fyldt med gode brugte motorcykler (af anden herkomst end kinesisk) med få km og i god stand ... spørg en ven om hjælp til at finde den du vil have eller spørg herinde på forummet er sikker på der er flere der gerne bruger en time eller 2 på at hjælpe en ny mcer igang
mvh. :))
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 22
Jeg har en kinesisk Regal Raptor. Og den er ikke hurtig men til almindelig by og landevejs kørsel, er den rigtig fin. Den starter hver eneste gang og der er aldrig problemer med den. Jeg har tidligere haft mange forskellige ældreJapaner cykler og de har alle haft deres små problemer, med at starte, lade o.s.v. Kineseren derimod er ny og hvis der er noget der ikke dur. Så er det bare ned til forhandleren og få det lavet på garantien. Jeg er faktisk blevet så glad for den at jeg også købte en til min kone. Der foregår en mere saglig diskution omkring kineser motorcykler på kinøjserklubbens hjemme side http://kinojserklubben.dk. Her er en samling af folk som har købt en kinesisk motorcykel og deler ud af deres erfaringer!
Med venlig hilsen
Jan Jakobsen
Kinesiske motorcykler..