{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omsyn
  • #1   4. jun 2015 finder en Yamaha forhandler han kan vel printe noget data ud til dig?

  • #2   4. jun 2015 eller finder en typegodkendelse på mc´en

    www.fstyr.dk


  • #3   4. jun 2015 synshallerne har da adgang til typegodkendelserne ligesåvel som alle andre , men de skal vel lige rykke dig for de sidste mønter

    typpegodkendelser findes på trafikstyrelsen.dk


  • #4   4. jun 2015 Plat det burde da være godkendelsels virksomheden der burde måle og fortælle om skiverne er for tynde

  • #5   4. jun 2015 fedt at være synshal, skal vi også til selv at have skydelære osv. med ?
    De har da adgang til oplysningerne, så en god synsman slår det lige op og måler efter hvis han er i tvivl...


  • #6   4. jun 2015 Som andre skriver, det skal han sgu selv finde ud af!! Det er ikke dit arbejde at stille med et ringbind med diverse oplysninger! Fiks lyset og sæt en refleks bagpå, og så af sted til fjolset igen! Men godt at du har vedlagt et billede af synsrapporten, så ved folk da hvor de ikke skal køre hen smiley

  • #7   4. jun 2015 Skal man køre til samme synshal igen når det er et omsyn?

  • #8   4. jun 2015 #7 Nej, der er vist ligefrem steder der kun kan lave omsyn.

  • #9   4. jun 2015 Det er lige præcis ejeren selv der skal dokumentere minimus tykkelse, normalt er det indhugget i skiven, er det ikke dette og er synsmanden i tvivl om det er originale skiver er det ejers ansvar at dokumentere. Præcis som med udstødninger og andet gejl der eftermonteres.
    En uoriginal skive kan let have et andet minimumsmål end en original.


  • #11   4. jun 2015 9# hvordan det??

  • #12   5. jun 2015 #9 det har jeg heller ikke hørt om, hverken at det er ejers ansvar eller at minimumstykkelsen varierer på samme cykel?
    Hvis der er tale om f.eks. eftermonteret skivebremse på en gammel harley el. lign. (med tûv) kan jeg forstå kravet...
    hvad består dokumentationen af? skal jeg have min haynes/clymer med i synshallen?


  • #13   5. jun 2015 på bilen er det da heller ikke hugget ind i skiven, der slår de det da op hvis den ser slidt ud og de føler for at måle, hvorfor skal man så selv have det med på mc?

  • #14   5. jun 2015 Ligemeget hvad så har fremstilleren ansvaret for dokumentation. At nogle synsfolk tager sig tid til at gøre et forsøg på at finde data er bare udvidet kundeservice men det er absolut ikke noget han skal.
    Hvad bliver det næste så? Skal han også til at finde evt godkendelser frem på xtra udstyr??


  • #15   5. jun 2015 så fru Olsen skal have typegodkendelsen med alle slidmål på bremser mv med når hun skal have dytbilen til periodisk syn?

    Anyhow, jeg havde valgt et andet synssted til omsyn og fremover


  • #16   5. jun 2015 Find et andet sted snotskovlen må jo have haft en hæmoride eller noget der gnavede. Kommer man med bil eller MC der ikke er røvgejlet eller ombygget skal man sgu da ikke komme med diverse dokumentation.

    Nu dumpede du også pga manglende refleks + pos lys. At du ikke lige bruger 3 sekunder på tjekke noget så elementært som lys er jo også uheldigt.
    Var der begæret omsyn udelukkende pga. stedet ikke gad slå nogen slidmål op havde jeg sgu skudt en klage af over stedet til trafik styrelsen.

    Sidst jeg skulle have min gamle Tenere synet havde jeg et være døje med at få lavet positions lys osv. måtte dog så alligevel til omsyn da en dB killer i potten ikke kunne tilfredsstille synsmanden. Men man lærer jo hvilke syssteder man skal fraråde folk.

    Men sjovt med positions lys har kørt MC siden 91 og aldrig brugt det.


  • #17   5. jun 2015 Jeg synes det er lidt sløseri at køre til syn med åbenlyse fejl som lysanlæg og en refleks, det tager sgi da kun 5 min at fikse. Havde de bagateller været i orden, mon så ikke den var gledet igennem, selvom han ikke kunne se mindstemål på de skiver.

  • #18   5. jun 2015 utroligt så hellige folk er....tænk sig at man hellere vil have noget igennem syn med fejl, end at have en mc som er i forsvarlig stand.
    Folk brokker sig sgu da også over alt i dag....ingen er tilfredse, lige meget hvad der sker


  • #20   5. jun 2015 #19 Er du helt væk??? Positionslys er i den grad livsvigtigt!! Bruger du ikke det hver dag??? smiley smiley Og du ved da at børn SKAL have reflekser på i trafikken!!!

  • #21   5. jun 2015 mig bekendt springer så dan en pære da af og til og en refleks hmm ja den er der mange der mangler

  • #23   5. jun 2015 lige efter jeg skrev det med refleksen kørte jeg en tur der var så lige en flok på 5 ikke en eneste refleks og kun den ene der var gammel nok til at det måske kunne være i lygten

  • #25   5. jun 2015 Bil syn foregår meget fint der, har aldrig problemer med dem.

  • #26   14. jun 2015 #6 tom l
    5.01.001 Generelle bestemmelser
    Hvis synsvirksomheden er tvivl om, hvorvidt
    komponenterne opfylder slidgrænserne, og disse ikke fremgår af køretøjets
    godkendelse eller er kendt af synsvirksomheden, kan fremstilleren anmodes
    om at skaffe oplysninger om slidgrænserne.

    Så fandt vi da lige fjolsen smiley


  • #27   14. jun 2015 så må man jo bare benytte en af dem der har styr på deres papire

  • #28   14. jun 2015 Okay, det står som nævnt i #26 i trafikstyrelsens "vejledning om syn af køretøjer" men jeg havde nu alligevel fundet en anden synshal, hvis de udelukkende dumpede min mc fordi de ikke mener det hører til under deres serviceydelse at slå målet op på en helt alm mc's bremser. Nu er der tale om at flere ting var fejlagtige og derfor kan det jo være påført som en lille ekstra lærestreg, hvem ved?


  • #29   15. jun 2015 Har i skyklapper på fordi i har set jer sur på en synshal eller hvad? Han kan slå det op i alle de databaser, bøger og teblade han kan finde, men det hjælper ikke en skid hvis ikke det står på skiven også. Du kan sagtens få en anden slags skive med en anden tykkelse sat på, evt. i forbindelse med nye bremser. Hvis typegodkendelsen siger 4.0 og den skive du har er 4,1 men kun er lavet til at slides til 4,5, så er det tal han har fundet intet værd. Det er enten tal på skiven eller en godkendelse i hånden (som synshallen kan se høre til skiven).

  • #30   15. jun 2015 #26 Nu går jeg ud fra at der er tale om org. skiver, historien siger jo ikke andet, og ellers bliver det rent gætteri! Er det en cykel der står org. skal man sgu da ikke komme med en stak papir! Så er jeg fløjtende med hvad du kan komme med af fine regler, så har synsstedet/manden et seriøst problem som hedder kundepleje, eller mangel på samme! Og så behøver vi såmænd ikke tale for og imod, så er problemet nemlig snart løst, for så lukker sådan en fedtebiks!!

  • #31   15. jun 2015 Som #29 skriver...det er jo ikke sikkert at det er original skiver som er på...derfor har man som fremstiller ansvaret for dokumentation.
    Og når der intet står på selve skiven må man jo sørge for at have det andet i orden


  • #32   15. jun 2015 En gang til:
    Bremseskiver og -tromler må ikke være bearbejdet eller slidt ud over de af køretøjsfabrikanten tilladte slidgrænser. Hvis synsvirksomheden er tvivl om, hvorvidt komponenterne opfylder slidgrænserne, og disse ikke fremgår af køretøjets godkendelse eller er kendt af synsvirksomheden, kan fremstilleren anmodes om at skaffe oplysninger om slidgrænserne.
    Montering af bremseskiver (og eventuelt tilhørende calipre) og -tromler med
    friktionsfladedimensioner og slidmål, der afviger fra køretøjsfabrikantens angivelser,
    anses for at være syns- og registreringspligtige konstruktive ændringer,
    der forudsætter dokumentation fra køretøjsfabrikanten eller et anerkendt prøvningslaboratorium.
    Det skal dokumenteres, at EF-direktivet/ECE-regulativet om
    bremser for den aktuelle køretøjskategori er opfyldt, når bremserne er monteret
    på den konkrete køretøjstype og -model.

    Ingen skyklapper, jeg har heller ikke sagt at der er noget i vejen med den konkrete synshal. Der står i overstående at man kan anmodes om at fremskaffe dokumentation såfremt dette ikke er nævnt i typegodkendelsen eller synsvirksomheden ikke er bekendt med dette skal man fremskaffe det. I det omfang der er tale om original udstyr mener jeg( og det er subjektivt!) at synshallen har mindst lige så gode chancer for at finde disse oplysninger som jeg personligt har og jeg derfor forventer de er indstillet på at være behjælpelige.
    Såfremt der IKKE er er tale om originalt udstyr, ja så er sagen en ganske anden.


Kommentér på:
Omsyn

Annonce