{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.551 visninger | Oprettet:

tommy T
tommy T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

suzuki vs yamaha {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Har nogle spørgsmål ang. valg af cykel og ved godt det handler om om man er til blondiner eller brunetter.

men nu har jeg hørt fra en del at yamaha'en yzf r1 skulle være et dårligt valg til byen da den smider koblingen tit.. og jeg bor i byen,
nogle der har erfaring med det..? og er en yamaha yzf r1 årg 07-08
og en suzuki gsxr 1000 samme årgang.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  suzuki vs yamaha
  • #1   26. maj 2015 Jep.. Herinde i byen ligger der R1 koblinger og flyder over alt.. Det er snart et større problem end hundelorte..
    smiley

• #2   26. maj 2015 Og hvis du skal køre bykørsel, så er ingen af dem ret fantastiske til det smiley

Det med koblingen på R1 er vist en and.

• #3   26. maj 2015 Det koblingsproblem er vist brugerafhængigt smiley smiley
    Ud og prøv begge. Den du har det bedst med køber du smiley

• #4   26. maj 2015 Har haft Yamaha og nu Suzuki. Vil til hver en tid købe en ny Suzuki frem for Yamaha, men som Liltorp Racing skriver skal du ud og prøve begge og danne din egen mening.

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 313
    #5   26. maj 2015 Begge maskiner er dårlige valg, hvis du primært skal køre i byen.

Der er alle de normale grunde, som man bare ignorerer, hvis man ønsker sig en racer - fx at du sidder sammenbøjet og ikke kan orientere dig ordentligt eller at begge maskiner kører 130-140 kmt i første gear, så du kommer til at bruge al din tid i første og andet, mens du kæmper mod fartgrænserne, motorbremsen og den alt for hårde gasrespons i de lave gear. Plus du får ristet dine kugler på R1'eren, hvis trafikken går i stå.

Den vigtigste grund er dog, at det ser rigtig dumt ud med en sportscykel i byen. 9 ud af 10 du møder vil enten tænke, at du er faret vild, siden du er endt i byen på din racer, eller mere sandsynligt at du er en bølle med tribals og en lille diller, der har brug for en dødsmaskine for at kompensere.

Mit råd er: Lad være.

• #6   26. maj 2015 Altså hvis du primært vil køre i byen sys jeg du skulle finde nogle andre cykler, nogen der er lavet til den slags....
    Men hvis det bare er fordi du bor i byen og skal ud af byen for at komme til at køre, så skal du prøve begge maskiner. For der er jo en masse ting der spiller ind og smag og behag er jo forskelligt..

• #7   26. maj 2015 De maskiner er bedst egnet på bane - til bykørsel er de da noget nær ubrugelige - men hvis det er de maskiner du er faldet for så er det bare at klø på smiley

• #8   26. maj 2015 En 1000cc RR maskine er sgu da ikke et dårlig valg til by kørsel smiley Det er et EXTREMT dårlig valg smiley smiley Ca lige så fedt som at køre cykelløb med butplug smiley

• #9   26. maj 2015 Det er ikke lige de bedste maskiner til bykørsel. Dels er de meget højgearede (min fireblade rendte 150 km/t i 1. gear), og dels skal du have noget fartvind for ikke at lægge al vægt på håndledene - det får du ikke ved bykørsel.

• #10   26. maj 2015 Klasse kommentar Brian S, fuck jeg grinede - Cykelløb med buttplug hahahahahaha god sammenligning.

• #11   26. maj 2015 Fed kommentar Brian.
    Kan kun give folk ret i deres svar jeg har godt nok købt en sv1000 men kører fra Køge til Brøndby og når der er kø dør mine håndled fuldstændig og den kører bedst over 130.
    Ved 30-70 ligger jeg og cykler rundt i 2-3-4 og så dør koblingshånden efter ca 30 min. Ikke behagelig og kører langsomt på.
    Havde før en gsx750f og den kørte bedre ved de lave hastigheder.
    Bare en erfaring jeg deler.
    Hilsen henrik

• #12   26. maj 2015 Vil generelt sige at 1000 ccm racermaskiner ikke har meget berettigelse på de danske veje. Man mister jo kortet på ingen tid hvis man bare bruger dem i nærheden af hvad formålet med dem er

• #13   26. maj 2015 Er fuldstændig enig i at de ikke er skabt til bykørsel. Derfor køre jeg aldrig på arbejde i dagtimerne til kbh. Ud er der ingen problemer, men hjem i myldertiden, det er et ikke så morsomt. og slet ikke hvis temperaturen er en 25-30 grader. jeg har prøvet det et par gange, men gør det aldrig mere, så heller tage toget:):)

• #14   26. maj 2015 køre selv suzuki gsxr. og tit i byen. og tro mig du bliver træt af den sidde stilling. har byttet med en ven i 4 dage hvor jeghar kørt hans z750 kawasaki. og det er meget behageligere og mere livlig i byen smiley samt sjovere

• #15   27. maj 2015 Motard er perfekt til byen, og du bliver ikke helt så trist når der er en kegle der vælter den og plasten får en ridse mere. Godt overblik og opret sidde stilling, eneste minus er det hårde sæde, men den er smal og kan komme frem over alt

• #16   27. maj 2015 Jeg har sagt det før og siger det gerne igen - Hvis du vil have en fuldkåbe maskine til bykørsel, så er Kawa`erne generelt bedre! Min zx6r har en væsentligt kortere tank end dens konkurrenter hos Yamaha og suzuki, så jeg kan rykke længere frem på sædet og faktisk sidde næsten helt oprejst.(der er naturligvis forskel fra årgang/model til model.) det sammenholdt med at jeg finder gearingen meget acceptabel, altså ikke alt for højt gearet,, ja så har jeg ingen problemer med bykørsel - Dermed ikke sagt at der ikke findes bedre alternativet, hvis man alene ser på hvor man skal køre!

• #18   27. maj 2015 Jeg vil vælge og sige det modsatte - DU skal købe den cykel du drømmer om.
    Det er klart at du sidder sku ikke lige så godt på en R1 som du gør på en "bycykel"
    Og ja dine kogler bliver ristet.
    Og ja dine håndled gør ondt.
    Og ja den kan køre 130 km/t i første gear.

Men helt ærligt hvis det er den du går og drømmer om, så er det den du skal købe. Du kan købe nok så mange andre "bycykler" men hvis det var R1'eren der var "den du bare drømmer om" så køb den.

Jeg har pendlet i en Opel Speester Turbo, en lille piskasse med 300hk hvor jeg fik ondt i røven og når det var koldt skulle jeg ha handsker på osv, men for satan hvor gavn den bil mig bare en good feeling, Og ja måske var det fordi jeg har en lille diller eller måske bare fordi det var DEN! Idag sætter jeg min magelige fede krop ind i en stor Mercedes med alt i udstyr og ja det er da lækkert at kunne holde varmen - men den gir mig ikke den samme følelse - det er bare en bil nu.

Hvorfor køber man Ferrari? de færreste kommer på bane med den. Det gør man fordi man gerne vil forkæle sig selv med en Ferrari, og fordi den har en form for signal værdi.

Så køb din R1'er og så gir jeg en høj 5'er når vi står på LL med vores "superbikes" vi aldrig får brugt 100%

""Den vigtigste grund er dog, at det ser rigtig dumt ud med en sportscykel i byen. 9 ud af 10 du møder vil enten tænke, at du er faret vild, siden du er endt i byen på din racer, eller mere sandsynligt at du er en bølle med tribals og en lille diller, der har brug for en dødsmaskine for at kompensere""

Jeg tror nærmere at det er dem der sidder på de fornuftige cykler der vil tænke det, alle de andre vil tænke, fy for satan en fed cykel den gad jeg sku godt ha.....

profilbillede
  • tommy T
    tommy T Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #19   27. maj 2015 Hey boys.
    shit en masse svar der..
    takker mange gange og ved ikke hvad det blir endnu, som sagt skal jeg have en tur på ryggen af dem først før det endelige valg falder smiley

og er ikke for at køre inde i byen med den, men bor jo her inde så skal jo igennem den, men har snakket med en del andre forhandler som ikke forhandler yamaha og de havde heller ikke hørt om det.
    og den forhandler jeg evt køber den af giver mig 2 års fuld garenti og han siger han gerne kommer og laver den på stedet hvis den står af med koblingen.
    så tror ikke der er andet for end at give dem en tur og tage den der fra. smiley

men tak igen for den vilde respons smiley

og ja Dennis D, tror også det er den sidste del af din kommentar der holder stik smiley

• #20   27. maj 2015 Køb med hjertet smiley

Kommentér på:
suzuki vs yamaha

Annonce