Suzuki SV650N vs Yamaha XT660X {{forumTopicSubject}}
Hey MCG!
Efter et års tid uden mc må jeg nok erkende, at jeg bliver nødt til at anskaffe mig en ged igen
Jeg er ikke i tvivl om, at den jeg skal have skal være en, hvor jeg sidder rimelig oprejst - altså noget street eller lignende.
Jeg har to specifikke i kikkerten - de to som nævnt i overskriften.
De er nogenlunde lige gamle (2005-2007-modeller), har kørt ca. det samme og koster også ca. det samme.
Jeg er meget i tvivl om, hvilken en jeg skal gå med, og det her jeg gerne vil have jeres mening om det - og gerne erfaringer, hvis nogen af jer har kørt begge maskiner.
Jeg har selv haft en SV650S tidligere, og var egentlig glad nok for den, men synes ikke jeg sad godt på den, og derfor solgte jeg den til fordel for en street-cykel (en Z750). Derfor er jeg sikker på, at hvis jeg skal have mig et SVin igen, skal det være en naked.
XTX'eren synes jeg er fed, og har altid været vild med motards. Jeg har kun kørt en XT'er en enkelt gang på Kreta - og den var træt, så det tænker jeg ikke jeg kan tillade mig at sammenligne med. Jeg er lidt nervøs for, at den "kun" har 48 hk, og en topfart på ca. 160 km/t, om den bliver for kedelig hurtigt, men omvendt er det sjældent jeg får lyst til at køre hurtigere end 160... det er mere accelerationen jeg synes er sjov.
Cyklen skal primært bruges til og fra arbejde (i København), og ellers lidt svingture i ny og næ når tiden er til det.
Fyr løs med jeres meninger
jul 2013
Følger: 28 Følgere: 224 MC-er: 9 Emner: 48 Svar: 814
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Der er fordele og ulemper ved begge, men dem opdager du kun ved at prøve dem.
En af de fedeste ting ved en XTX er netop den lineære men afdæmpede power. Den er utroligt tilfresstillende at køre på, når den har mere undervogn og bremser end den har kræfter.
Vejer du over 80 kilo, er det dog en god ide at opgradere fjedre på den.
SV er gennemprøvet og velkørende, men knap så inspirerende. Argumentet imod den, skal ikke være at der er mange af dem, for det gør sig gældende for størstedelen af de MC'er der er på det danske marked.
Som sagt - prøvetur...
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 24 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 1.383
SV'eren er kedelig og almindelig, til gengæld kan du bedre køre to og på motorvej.
Jeg ville vælge XT'eren, men ville altid tage en lang prøvetur for at se om der skulle være et eller andet som specifikt ikke virker for mig og min ergonomi.
Jeg havde selv en XT600 og har også kørt på den i København. Det fungerede fint og jeg manglede ikke HK.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 946
Men hvis man har haft SV650 (omend i sportsudgave) kan det da være meget fint at prøve noget helt andet.
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 72
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Nu er det jo ikke halve og hele dage vi snakker om, men en times tid er jo ikke urimeligt.
Du kan evt tilbyde at fylde tanken op, og lægge noget i depositum.
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 17 Svar: 72
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
Begge er virkelig fine cykler i min verden, og man indser efterhånden at man ikke behøver 200hk for at have det sjovt.
1 standeren har en virkelig fed karakteristik, men je synes dog motoren har et meget lille arbejdsområde, hvor den virker “tilpas” - sv650 er lidt mere “hverdags” og med mere overskud
Men ja som sajmon siger ta en laaang prøvetur - det er mange incl mig selv for dårlig til, da man ikke føler man kan tillade sig det
Suzuki SV650N vs Yamaha XT660X