Ja man bliver klogere hver dag! (syn af mc) Ja man bliver klogere hver dag! (syn af mc)
Jaaaaa... nu har jeg efterhånden fået synet en god håndfuld motorcykler, og mener da efterhånden at have nogenlunde styr på reglerne. Der er noget med en refleks bag på, bremser som skal holde nogle mål, slør er vi ikke så gode venner med og div. lys skal virke. Jou jou, den er til at have med at gøre!
Nå...jeg har så været til syn med min VT 600 idag
BETINGET GODKENDT! Så det er jo i princippet godt nok. Hah, men jeg trækker nu alligevel en smule på smilebåndet, over den fejl jeg er kommet hjem med.
Ja den røde refleks bag på mangler - det var jeg godt klar over, jeg har trods alt selv lavet nummerpladeholderen.
Nej det jeg studser over er denne sætning ''kølerfigur udformning til fare'' - jeps kølerfigur!
I dette tilfælde er der så tale om den Highway hawk ørn, som en eller anden før mig har monteret på forskærmen - en dødsensfarlig dræber ørn!!! Om der reelt set er tale om en ''kølerfigur'' kan vel godt diskuteres, men farlig det er den.
Nå jeg fik den igennem syn hvis jeg ellers lovede at kører hjem og pille ørnen af...farlig, meget farlig!
Nuvel det er da sikkert ikke rart at blive pløjet ned af en motorcykel med en ørn på forskærmen...meeeeeeeeen det tror jeg nu heller ikke det er, at blive pløjet ned af en motorcykel uden en ørn på forskærmen
Så dette er lige en heads-up til alle jer folk, som ynder at udsmykke jeres mc'er med skinnende tingel tangel - DET ER PISSE FARLIGT!
...egentlig havde jeg tænkt mig at fjerne den ørn, da jeg syntes den er pisse grim, men nu overvejer jeg da at lade den side...bare for at være en lille rebel!
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
apr 2007
9.06.002 Kølerfigurer m.v.
(1) Køretøj må ikke være forsynet med kølerfigurer, hjelmornamenter og lignende, der på grund af form, anbringelsesmåde eller materiale medfører fare for andre trafikanter.
....som sagt, man lære noget nyt hver dag.
jul 2013
Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 277
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 182
apr 2007
Det er en helt anden diskussion.
mar 2007
Følger: 21 Følgere: 41 Annoncer: 1 Emner: 171 Svar: 1.727
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
apr 2007
Tilbage til emnet
Jeg kan godt set at de giver mening på biler. Moderne biler er jo trods alt designet, så man kan glide mere eller mindre uhindret hen over kølerhjelmen, skulle man være så uheldig at blive påkørt...Her ville sådanne figure helt sikkert udgøre en unødvendig risiko.
...men på en motorcykel? Jeg tvivler at det udgør nogen synderlig forskel. Bliver en fodgænger ramt med eks. 80km/t af en mc, så er vedkommende sku' ilde tilredt, uagtet motorcyklens type og eventuelle ''kølerfigure''.
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 296
Ja man bliver klogere hver dag! (syn af mc)