2.392 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ja man bliver klogere hver dag! (syn af mc) Ja man bliver klogere hver dag! (syn af mc)

Jaaaaa... nu har jeg efterhånden fået synet en god håndfuld motorcykler, og mener da efterhånden at have nogenlunde styr på reglerne. Der er noget med en refleks bag på, bremser som skal holde nogle mål, slør er vi ikke så gode venner med og div. lys skal virke. Jou jou, den er til at have med at gøre!

Nå...jeg har så været til syn med min VT 600 idag smiley smiley

BETINGET GODKENDT! smiley Så det er jo i princippet godt nok. Hah, men jeg trækker nu alligevel en smule på smilebåndet, over den fejl jeg er kommet hjem med.

Ja den røde refleks bag på mangler - det var jeg godt klar over, jeg har trods alt selv lavet nummerpladeholderen.

Nej det jeg studser over er denne sætning ''kølerfigur udformning til fare'' - jeps kølerfigur!

I dette tilfælde er der så tale om den Highway hawk ørn, som en eller anden før mig har monteret på forskærmen - en dødsensfarlig dræber ørn!!! Om der reelt set er tale om en ''kølerfigur'' kan vel godt diskuteres, men farlig det er den.

Nå jeg fik den igennem syn hvis jeg ellers lovede at kører hjem og pille ørnen af...farlig, meget farlig! smiley smiley smiley

Nuvel det er da sikkert ikke rart at blive pløjet ned af en motorcykel med en ørn på forskærmen...meeeeeeeeen det tror jeg nu heller ikke det er, at blive pløjet ned af en motorcykel uden en ørn på forskærmen smiley

Så dette er lige en heads-up til alle jer folk, som ynder at udsmykke jeres mc'er med skinnende tingel tangel - DET ER PISSE FARLIGT!

...egentlig havde jeg tænkt mig at fjerne den ørn, da jeg syntes den er pisse grim, men nu overvejer jeg da at lade den side...bare for at være en lille rebel! smiley smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ja man bliver klogere hver dag! (syn af mc)
  • #1   22. maj 2015 Dræber ørn...

profilbillede
  • #2   22. maj 2015 Dette skal for øvrigt ikke forståes som en kritik af synsmanden! Han er sku' flink nok - og har også ret i det han siger/dømmer.

9.06.002 Kølerfigurer m.v.
    (1) Køretøj må ikke være forsynet med kølerfigurer, hjelmornamenter og lignende, der på grund af form, anbringelsesmåde eller materiale medfører fare for andre trafikanter.

....som sagt, man lære noget nyt hver dag.

• #3   22. maj 2015 HAHAHA... Det er sgu da fredags-humor smiley

• #5   22. maj 2015 Du burde sættes fast, den er jo farligere end en lommekniv ! smiley

• #6   22. maj 2015 Det var Jaguarens køler hjelms figur der engang ødelagde kraniet på en som måske ville have overlevet hvis den ikke var der som skabte denne lov (så vidt jeg husker)

• #7   22. maj 2015 Lommekniv har jeg også, men den er nu lovlig nok smiley Lansky World Legal, designet af en dansker.

Det er en helt anden diskussion.

profilbillede
  • #9   22. maj 2015 Jeg undre mig nu mere over hvad der i sin tid fik en eller anden til at skrue den på, slap nu af den er grim smiley

• #10   22. maj 2015 Din lommekniv er fed smiley det er ørnen ikke. så væk med den ( for din og ikke synsmandens skyld ) smiley smiley smiley

• #11   22. maj 2015 Jeg bruger Applaus i Svendborg, en der hedder Morten Egelund, flink gut der selv er til MC, aldrig nogen problemer smiley Kniven er kun lovlig til du møder en strisser der ikke har fået noget på den dumme i lang tid, så skal han nok få den fumlet op med sin lille tisser!!

• #12   22. maj 2015 Min blev betinget godkendt fordi at den har en pynte-skygge over forlygten... Men sådan en kan jo også skære en bil over i to jo!!

profilbillede
  • #13   22. maj 2015 #11 Så skal han have lov til at prøve... det er umådelig stram i lukkemekanismen, og den klapper i som en rottefælde. Så det er med fare for at miste en finger smiley smiley smiley

Tilbage til emnet smiley

Jeg kan godt set at de giver mening på biler. Moderne biler er jo trods alt designet, så man kan glide mere eller mindre uhindret hen over kølerhjelmen, skulle man være så uheldig at blive påkørt...Her ville sådanne figure helt sikkert udgøre en unødvendig risiko.

...men på en motorcykel? Jeg tvivler at det udgør nogen synderlig forskel. Bliver en fodgænger ramt med eks. 80km/t af en mc, så er vedkommende sku' ilde tilredt, uagtet motorcyklens type og eventuelle ''kølerfigure''.

• #16   22. maj 2015 Tænker bare : hvis din cykel er luftkølet, hvordan kan det så være en kølerfigur ?

Kommentér på:
Ja man bliver klogere hver dag! (syn af mc)

Annonce