1.912 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

"ja, ja, et ord er da et ord" "ja, ja, et ord er da et ord"

Nu skal jeg lige op med lidt galle...

Hvor er det dog frustrerende så lidt manerer nogle folk har når der handles... "I gamle dage" var et ord sgu et ord og en afsluttet handel var en handel!

En lille historie:
Man sidder og kigger lidt på nettet og finder en ældre motorcykel der kunne have ens interesse... Man kontakter sælger og efter lidt sludren finder man en fælles pris begge parter kan acceptere og samtalen bliver afsluttet med :"jamen så har vi en handel".
Derefter ordner man alt det praktiske med transportfirmaet der skal hente cyklen og betale ved afhentning... Problemet er bare at da cyklen skal hentes siger sælger at han forresten har solgt den videre til 3.part fordi han bød 1000,- mere... What the fu..?!

Hvad fanden er det for en holdning at have... Hvis man afslutter en handel med betaling ved afhentning, aftaler afhentningstidspunkt og det hele... Så sælger man sgu ikk bare sådan videre fordi der er en der vil give 1000,- mere. Hvor er anstændigheden og respekten blevet af når man handler idag???

Få nu samvittigheden med jer når i handler derude og lav kun en handel hvis i står ved den! Et ord er åbenbart ikke længere et ord.... Skuffende...

Py ha - det hjalp.... Så kom det ud....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 850 kr.
  • Havemand 1.000 kr.
  • Installation of Curtain Rod 950 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "ja, ja, et ord er da et ord"
  • #2   20. nov 2009 Flinker fyr, ham sælger. TSK TSK TSK.

• #3   20. nov 2009 Jeg plejer at sælge efter princippet - den der først står med pengene i hånden får den.

Der er MANGE der aftaler at folk skal købe ens ting, hvor køber aldrig dukker op.

Så egentligt kan jeg ikke se andet forkert i det, end han skulle have kontaktet dig for at høre om du ville med op i pris.

• #4   20. nov 2009 Mere end en gang har jeg oplevet at ha` noget til salg og en ringer og laver en aftale om køb, for derefter aldrig at dukke op, så jeg vil også sige den der først ringer på med pengene i hånden får varen..

• #5   20. nov 2009 Sådant en idiot, havde godtnok flippet fuldstændigt hvis det var mig

• #7   20. nov 2009 jakob jeg er sgu også ved at være træt af den mentalitet der kommet over sælgere og købere.... det kan sgu ikke passe at folk har glemt hvordan man opføre sig ordenligt....

det mindste man kan gøre er sgu da at ringe og sige at det ikke bliver til noget alligevel eller at en anden har budt... eller hvad det nu er, hvor svært kan det være"!

• #8   20. nov 2009 Var aldrig sket, hvis da havde budt på min gamle R1.. det er et fund.. men vær nu sød, og sig til din "dealer" at du gerne ville have givet 5 kilo mere.. og lad ham så erger sig gul og grøn..

• #9   20. nov 2009 Så skal man gøre køber opmærksom på det i hvertfald... at man sælger til anden part hvis ikke den er afhentet inden x antal dage... Man kan ikke aftale at der er indgået en handel til en specifik pris - for derefter at sælge videre til en anden person dagen efter med grunden at han ville give mere... Når en handel er sluttet så er den i min verden bindende... Man aftaler heller ikke en pris over tlf for derefter at have hævet prisen når køberen er kørt hen for at afhente varen vel?! Der er en aftale også en aftale...

Og ja - jeg blev også pisse gal...

• #10   20. nov 2009 Ja, den er lidt tricky!!

Jeg havde MÅSKE også solgt til anden side. MEN ikke uden at kontakte dig først!! MONEY TALKS...

Ellers når en handel er indgået, så er den hos mig først bindende når der er betalt. har prøvet for mange der ikke dukkede op!!

/Jesper

• #12   20. nov 2009 ja en opringning havde som det mindste været på sin plads....

mvh

• #13   20. nov 2009 Det handler sgu også om moral og god stil!
    Har man ikke en sund fornuft og moral når der handles, så er det jo helter ikke sikkert at mc´en er så reel som sælger giver udtryk for.
    Så måske er du ikke så uheldig alligevel?

• #14   20. nov 2009 Det er sku da ikke iorten at hvis man har en aftale så smutter man fra den ...

Hvis jeg var sælger i denne sitiuation og der er en anden som vil købe så ville beskeden lyde " Hvis ( sælger Nr 1 ) ikke henter så kan du købe.

Hvis man har en aftale så skal man sku holde den... Slut .

Og jo så kan man sku ærge sig over at man kunne få en tusse mere ..

• #15   20. nov 2009 Jeg er enig med trådstarter. Aftaler man en handel, så er den aftalt og skal honoreres. Er man som sælger nervøs, kan man jo fortælle, at kommer der nogen forbi med kontanter, så sælger man - og giver besked. Så kan køber jo evt. betale noget forud.

• #16   20. nov 2009 Jeg har altid sagt/skrevet ved aftaler om handel, at kommer der en forbi med pengene inden "byttedag" handler jeg der!!!
    MEDMINDRE folk deponerer en del af beløbet på forhånd!! (via pc bank eller lig.)

Har endnu ikke mødt en køber der ikke havde forståelse herfor.

• #17   20. nov 2009 Det er bestemt også måden Jesper.

Og er man som køber betænkelig ligger der masser af handelsdokumenter tilgængelig på nettet, som kan udfyldes og udveksles, så juridikken er helt på plads - no sweat,

• #18   20. nov 2009 Fordi nogle gange ikke dukker op som aftalt.. derfor havde jeg gjort det samme.. pisse irriterende at stå og være klar med varen en halv dag. derfor den som står der med pengene vinder..

• #19   20. nov 2009 du kan ikke bruge det
    der købt som beset osv til noget helst

• #20   20. nov 2009 Allan J:

Hvis det er regulære udfyldte og konfirmerede handelsdokumenter og et på hånden beløb, du kalder "købt og beset osv" så kan jeg garantere dig for at det kan bruges, især, hvis noget løber af skinnerne - det kan tage lidt tid, hvis det går helt galt, men det gør det faktisk aldrig:-)

• #21   20. nov 2009 Det handler - udelukkende - om at have styr på sit.

Hvis man tager vare om, at man har aftalen og ISÆR dokumentationen herfor på plads, så kan sælger stå rigtigt, rigtigt skidt, hvis han sælger til anden side.

Mangler man den faste aftale eller dokumentationen herfor, så gambler man.

• #22   20. nov 2009 Lars L har ret! Jeg solgte en Golf TD i mandags og han ville hente torsdag, igår, og jeg måtte endelig ikke sælge den til andre! Jeg fik bilen gjort klar, han kom, faren var uddannet mekaniker for 40 år siden, lidt fuld, de gik den igennem, prøvetur 2-3 km, vi skrev papirer, pengene talt op, de kørte hjem og jeg var glad! Ingen prutten, pris aftalt på forhånd, men der kan jo altid komme nogen knaster på tråden hvis begge parter ikke har været ærlige fra starten af, bilsælgere er jo ikke kendt for at være ærlige.

• #23   20. nov 2009 ja som jeg ser det er papirer og andet ligegyldigt 2 mænd laver en aftale , og så er det sådan ! jeg har lige solgt et par tasker og en sissybar jeg vidste ikke lige hvad det var værd og sagde derfor en pris ,som var rigtig god for køber ; ihvertfald blev jeg dagen efter budt næsten det dobbelte ! men jeg kunne da aldrig finde på at sælge til nr 2 eller hæve prisen ved nr 1 ,vi havde jo handlet !

• #24   20. nov 2009 Allan R øhhh ok....

• #25   21. nov 2009 Mon Sælger have oprettet den "modsatte" tråd, vis Trådstarter nu var hoppet fra uden en lyd, og han ikke havde en anden Køber ved hånden?

• #26   21. nov 2009 En aftale mellem mandfolk er sgu bindende ellers er man en utroværdig svinehund og har man solgt til en pris kan INTET hindre at handlen går igennem, heller ikke et højere bud , så er man jo ude i en auktion og skulle have handlet den vej.

• #28   21. nov 2009 Lars S kunne ikke sige det bedre selv. Hold dog jeres aftaler både køber og sælger.

• #29   21. nov 2009 I bund og grund skal man IKKE give en person sit ord og ikke stå ved det.
    Lover man noget og giver sit ord på det - så er den bare lukket. længere er den ikke. Men det er nok fordi der er for mange personer som ikke har ret meget ære og som ikke mener at en mands ord betyder noget mere.
    Der er et gamel ord for den type person. Nidding...... En æreløs hund. så kan han bare vælge at sige at den der først kommer til mølle. Så ved man hvad man har at gøre med.

• #30   21. nov 2009 Desværre er der ret mange nidding-købere der ude. Drømmere, skambydere, ensomme chat-i-folks-annoncer-typer og folk som bare overvurderer deres økonomi ind til den dag de skal komme og betale som aftalt.
    Derfor siger jeg altid, at varen er til salg ind til der kommer nogen og betaler for den, men man kan da godt få lov at reservere den mod et depositum.

• #31   21. nov 2009 Hvad med alle de fjolser der skriver på ens annonce med bud og spørgsmål, bare for og få tiden til og gå med noget ??? Det er også et mega problem ,med de fjolser der ikke vil andet end og snakke om noget de egentlig ikke har penge til . kan feks tage min egen annonce jeg sletter jævnligt dumme spørgsmål og kommentare som fed bike er du til og handle med ?? Drømme mc gid jeg havde penge , eller havde det bare været en 2 takter så havde jeg slået til ... wtf sker der lige for sådan nogle idioter... kom nu ind i kampen drenge og piger find ud af om i har penge til bike og forsikring og find derefter jeres drømme bike...
    go weekend til alle herfra
    nissan

• #33   21. nov 2009 Kan kun tilslutte mig NISSAN, hvis man bare vil skrive til folk kan de sku skrive her på MCG. Desværre er der mange der tror at steder som DBA er en chat og formidlings side. Det er de vildeste ting folk de skriver i "bud og chat" Som "hey... fed bil... lækker dame! evt. bytte med bums fra gaden og gammelt klaver!" Hva tænker folk på?

Kommentér på:
"ja, ja, et ord er da et ord"

Annonce