{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.640 visninger | Oprettet:

Klage eller betale registreringsafgift {{forumTopicSubject}}

Hej
Nu har jeg fået oplyst hvor meget skat mener jeg skal betale i registreringsafgift på den motorcykel (Honda Deauville NT650 årgang 1998, 60.000 km, vurderingsdato 27/04-2015 registreringsafgiften 25.308 kr) som jeg har forespurgt på. Synes selv at registreringsafgiften som de har sat er for høj. Specielt når man sammenligner tilsvarende modeller på deres egen hjemmeside, som de har vurderet tidligere, har en lavere registreringsafgift i forhold til årgang og km-tallet.

De forskellige modeller jeg her fundet på skats hjemmeside.
årgang, km, vurderingsdato, registreringsafgift
2000 38.000 2/10-2014 22.208
2001 42 1/10-2014 25.930
1999 22.278 14/07-2014 24.758

Hvad er bedst !!
Betale afgiften først og derefter klage.
Klage over afgørelsen, og afvente yderlig svar om registreringsafgiften (nedsættelse)

Hvis jeg betaler den pris som skat har fundet frem til nu, og de sidenhen giver mig medhold i at de har sat reg.afgiften for høj. Kommer pengene automatisk retur. Eller er pengene tabt.

Mvh Anders

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klage eller betale registreringsafgift
  • #1   18. maj 2015 Klag før du betaler! Hvis du betaler har du jo godkendt SKATs pris.

• #2   18. maj 2015 Hej Anders
    Det lyder af meget for en så gammel cykel.
    Jeg vil klage først, da jeg har prøvet det modsatte. Og fik ikke en bøjet femøre tilbage. Som jeg har skrevet før, virker deres vurdering til tider grebet ud af den blå luft. Selvom andre mener noget andet.
    Og pengene ligger bedre i dine lommer smiley

• #3   18. maj 2015 Ja, hvis du betaler nu, og klager samtidig og for medhold, for du differencen tilbage. Det står alt sammen på deres hjemmeside.

• #4   18. maj 2015 #1
    er lodret uenig, klag endelig over vurderingen, men hvis du vil, kan du sagtens betale afgiften bagefter. Du for resten refunderet, hvis klagen falder ud til din fordel.
    Har selv prøvet det. Men hvis klagen ikke falder ud til din fordel hos Skat, går der nok et års tid, før du for svar fra næste instans.
    Been there, done that ..

• #5   18. maj 2015 Har lige fundet min vurdering på den omtalte mc.
    Den er at finde på skat hjemmeside under vis køretøjsvurderinger. Her har de lagt den under model betegnelsen RC47, det indgår godt nok også i stelnummeret. Men dokumentationen som de har med sendt. Fremgår det at det er en honda nt650 deauville, og det er også det de sammenligner den med.

Hvis man venter 3 måneder fra deres sidst kendte vurdering. Skal man så køre forbi synshallen og få dem til at lave en toldsyn igen. Hvor man beder dem om at ændre model betegnelsen fra RC47 til NT650. Ved godt at dette koster. Men det er jo stadig den samme mc model.

• #6   18. maj 2015 Hvis du vil ud at køre i år skal du betale og derefter klage. Det kan sagtens tage 12 til 18 måneder før sådan en sag er afgjort.

• #7   18. maj 2015 Om man skal klage nu og betale afgiften eller ej, må afhænge af, om du i sidste ende ville kunne acceptere den afgift, de er kommet frem til lige pt,, sat op mod den realistiske ventetid på ofte 1 år + på en klage, hvilket må blive en individuel vurdering.

Det du i øvrigt skal forholde dig til, er ikke så meget reg-afgiften, men derimod den vurderede handelspris på 44.600 - Er den et udtryk for den reelle handelspris eller ej, og hvis du kan vedlægge din klage relevant dokumentation på, at det ikke er tilfældet, vil det være en stor hjælp (f.eks annoncer eller andet).

• #8   18. maj 2015 Der er at forefinde nogle stykker på en salgside, 2-3 private fra 40.000-45.000 kr alt efter årgang og 2 forhandler til 44.900-49.900 kr

Når jeg sammenregnet alle 5 annoncer, og diverere ud. Og laver samme beregning som de har foretaget med min. Lander handelsprisen på 41.430 kr i stedet.
    Mvh Anders

• #10   18. maj 2015 Jeg ville nok (lidt svært at vurdere, hvor repræsentative de er) vedlægge den dokumentation som del af argumentationen for nedsættelsen. Vær i øvrigt opmærksom på, at de 44.600 er for middelstand, hvor du allerede har fået 3% rabat. dvs de reelt har vurderet handelsprisen til 46.000 for en salgsklartgjort cykel (som SKAT anvender som deres std vurdering).

Jeg bemærker i øvrigt, at DMR lister km til 60 !? Hvilket ( selv om der normalt ikke reguleres for km på MC'er, med mindre det er ekstremt afvigende) muligvis/teoretisk kunne ha' haft en vis betydning.

For at få lidt proportioner ind, udgør afgiften ca. 57% af handelsprisen for nypris 139.895, hvilket betyder, at for hver 1000 kr nedsættelse man kan få, vil afgiften tilsvarende falde 570 kr.

• #11   19. maj 2015 Jeg nævnte for synsmanden da han skrev kun 60 km. Men hans svar var at det ikke var nødvendig med de sidste criffere, da hjemmeside kørte med tusind dvs 60 km skulle ganges 1x1000. (Lige som en omdrejningstæller)

• #12   19. maj 2015 Hmmm - hvis man tjekker andre cykler på DMR, er de nu listet med det fulde km-tal , så spørgsmålet er, om den er blevet registreret korrekt, der er nemlig pænt mange fejl i DMR-registret (men som sagt heller ikke sikkert, at det har haft nogen betydning).

• #13   19. maj 2015 Michael S --->

Tror du synhallen vil være med til at ændre denne fejl. Har nemlig overvejet at tage kontakt til synhallen. For at få ændret model nr + km tallet.

Mvh Anders

• #14   19. maj 2015 Well, du kunne evt lige ringe til SKAT først og høre ad, om de vitterlig kun har registreret den til 60 og ikke 60.000 km. I så fald skal det naturligvis rettes, og SKAT vil antagelig så kunne oplyse dig om proceduren for det.

• #15   19. maj 2015 Det vil jeg prøve at gøre i morgen

• #16   20. maj 2015 Har haft ringet til motorkontoret, og snakket med en sød kvinde.
    Hun oplyste mig at jeg skulle skrive en mail, til dem ang de rettelser jeg havde.
    Jeg beskrev også at jeg fandt det urimenligt at jeg skal betale 3160 kr mere i afgift, end den der er registeret i efteråret 2014 for den årgang 2000 med færre km på tælleren.

Så nu må vi jo se om det giver noget.

Kommentér på:
Klage eller betale registreringsafgift

Annonce