897 visninger
|
Oprettet:
Vedr. køb af SZR 660 {{forumTopicSubject}}
Min kone har længe haft kig på en SZR.
Er der nogen nuværende eller tidligere ejere, som har nogle kommentarer at knytte i den forbindelse?
Er der noget særlig, man skal være opmærksom på ved en eventuel handel? Børnesygdomme, særligt udsatte/dyre steder/dele m.m.
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Lær at tjekke olie på den. Følg manualen. Den har en lidt anderledes konstruktion end de fleste andre idet den har tørsumpsmøring.
Sygdomme? Hmmm. Tænker.
Næh. Har kun haft problemer rent mekanisk med min ensretter. Men den går jo på alle MCer og er ikke ret dyr.
Arne
apr 2004
Følger: 45 Følgere: 55 MC-er: 7 Emner: 179 Svar: 675
Men det er en super fed maskine. Som man bliver mere og mere glad for jo bedre man kommer til at kende den.
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 56
Den benzinpumpe... den er eftermonteret, ikke? Altså ikke standard på f.eks. nyere årgange?
jun 2004
Følger: 81 Følgere: 77 MC-er: 1 Emner: 117 Svar: 991
Hej Jesper
Var det jer jeg mødte i Galten?
benzinpumpen er eftermonteret.. min har ikke en og jeg har derfor problemer ned at starte den når den har stået stille i over en uge.
Men ellers super fed maskine - er stadig rigtig glad for min!
MVh Ane
dec 2005
Jeg har været i Galten mange gange, men tror ikke jeg har mødt dig ;o)
Mht. pumpen, vil det være lækkert, hvis nogen ved hvilken man skal bruge, hvad den koster og hvor man kan købe den. Og om det kræver en større operation at montere den.
jun 2004
Okay, det var til træffet i år. Snakkede bare med en fyr og hans kæreste som var meget interesseret i min szr.. Kæresten valgte endda at hoppe på den i natten mørke uden at få lov.. så skældte lige lidt ud..lidt træls
Mht. benzinpumpen er jeg lige med på en lytter da jeg også gerne skulle have en eftermonteret på min.
Har I fundet en szr I har kig på?
dec 2005
Og ja, vi har kig på en SZR, som står på Sjælland (desværre)... men det hele står og falder lidt på, at vi også skal af med hendes nuværende mc.
Vi får se...
jun 2004
Okay
Hvilken mc har hun nu?
En bemærkning til Szrén er at der er en del rystelser.. men jeg syntes hurtigt man vænner sig til det.
dec 2005
Ja, rystelserne slipper man ikke for på sådan en cykel - men hun kører meget sjældent lange ture, så det bliver nok ikke et problem.
jun 2004
Okay, det er da ellers også en fin cykel. har en veninde der måske gerne vil på noget større, men hun kører også 400 CC nu her, derfor jeg lige skulle høre
dec 2005
Hun har bare altid været mest til det mere sporty, og der synes jeg SZR'en rammer meget godt.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
/
Jesper
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
En andet ¨"problem" ved SZR er de mange vibrationer som gør baglygtepæren har et hårdt liv og tit springer. En diode pære med alm fatning løser det.
Det er så også alt hvad der kan være af minusser på en SZR
/
Jesper
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Med benzinpumpen er der absolut ingen problemer med SZR.
Man skal regne med at efterspænde div bolte og møtrikker jævnligt netop fordi den ryster en del. Baglygtepæren har jeg skiftet een gang og to gange på min FZR så tjah.
Den æder dæk og laver hjulspin på især våd vej... Det skal hun nok være lidt obs på.
Den arb i et register fra omkring 1200 omdr til 6900 omdr. Det skal man nok vænne sig til når man kommer fra en mc med mere end een cylinder.
Den harker, sprutter og hoster og det lyder faktisk rigtig godt. hehe
Den står opgive til over 5 sek til 100. Det tror jeg desværre er for langsomt. Jeg har ikke følt mig sat tilbage ifht så mange andre såsom SV650...
Bremserne. De er pisse gode..
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Min bagpære har holdt de 6000km jeg har haft den og sikkert mere hvis man ligger forrige ejers km oven i.
Motoren skulle være temmelig holdbar, da det er en gl gennemprøvet konstruktion som Yamaha, med større og mindre modifikationer har brugt i et utal af cykler. Har desværre været uheldig med min, da der var en fejl i motoren. Det skulle dog være yderst sjældent og det er heldigvis ikke så dyrt at få skruet på en en-stamper, så der skal mere til at skræmme mig væk
Du skal være velkommen til at skrive, hvis der er mere du vil vide!
Vedr. køb af SZR 660