{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. køb af SZR 660
  • #1   18. sep 2006 Find gerne een med en elektrisk benzinpumpe. Det forhindrer at den kan have problemer med at starte efter at have stået længe. Det har jeg aldrig selv oplevet og min har da også en ekstra pumpe.
    Lær at tjekke olie på den. Følg manualen. Den har en lidt anderledes konstruktion end de fleste andre idet den har tørsumpsmøring.
    Sygdomme? Hmmm. Tænker.
    Næh. Har kun haft problemer rent mekanisk med min ensretter. Men den går jo på alle MCer og er ikke ret dyr.

    Arne


  • #2   18. sep 2006 Jeg havde også hørt det med start problemer. Men dog har det ikke været et problem ....

    Men det er en super fed maskine. Som man bliver mere og mere glad for jo bedre man kommer til at kende den.


  • #3   18. sep 2006 Tak for svar.

    Den benzinpumpe... den er eftermonteret, ikke? Altså ikke standard på f.eks. nyere årgange?


  • #4   18. sep 2006
    Hej Jesper

    Var det jer jeg mødte i Galten?

    benzinpumpen er eftermonteret.. min har ikke en og jeg har derfor problemer ned at starte den når den har stået stille i over en uge.
    Men ellers super fed maskine - er stadig rigtig glad for min!

    MVh Ane


  • #5   18. sep 2006 Hej Ane.

    Jeg har været i Galten mange gange, men tror ikke jeg har mødt dig ;o)

    Mht. pumpen, vil det være lækkert, hvis nogen ved hvilken man skal bruge, hvad den koster og hvor man kan købe den. Og om det kræver en større operation at montere den.


  • #6   18. sep 2006
    Okay, det var til træffet i år. Snakkede bare med en fyr og hans kæreste som var meget interesseret i min szr.. Kæresten valgte endda at hoppe på den i natten mørke uden at få lov.. så skældte lige lidt ud..lidt træls smiley

    Mht. benzinpumpen er jeg lige med på en lytter da jeg også gerne skulle have en eftermonteret på min.
    Har I fundet en szr I har kig på?


  • #7   18. sep 2006 Nå, for dælen - nej, så var det i hvert fald slet ikke os. Har ikke været til træf derude, men blot været der i forbindelse med lidt handel.

    Og ja, vi har kig på en SZR, som står på Sjælland (desværre)... men det hele står og falder lidt på, at vi også skal af med hendes nuværende mc.

    Vi får se...


  • #8   18. sep 2006
    Okay smiley

    Hvilken mc har hun nu?
    En bemærkning til Szrén er at der er en del rystelser.. men jeg syntes hurtigt man vænner sig til det.


  • #9   18. sep 2006 Med risiko for at gøre dette til en "salgs-tråd", så kan hendes mc ses her: (link fjernet)

    Ja, rystelserne slipper man ikke for på sådan en cykel - men hun kører meget sjældent lange ture, så det bliver nok ikke et problem.


  • #10   18. sep 2006
    Okay, det er da ellers også en fin cykel. har en veninde der måske gerne vil på noget større, men hun kører også 400 CC nu her, derfor jeg lige skulle høre smiley


  • #11   18. sep 2006 Ja, det er en meget lækker cykel, hendes Honda - og det mest irriterende er, at den går langt bedre i motoren end min!

    Hun har bare altid været mest til det mere sporty, og der synes jeg SZR'en rammer meget godt.


  • #12   18. sep 2006 Jesper: Hvis hun er til det mere sporty, men ellers er glad for sin nuværende Honda kan hun springe på en CB-1 eller en CBR400. Det er med samme motor som på den hun har nu, bare med 5 hk mere.

    /
    Jesper


  • #13   18. sep 2006 Mht startproblemer på SZR. Motoren kommer oprindeligt fra en enduro, hvor tanken er monteret højere ifht karburatorne og det giver et større fald på brændstoffet. Når SZR'en har stået et stykket tid er benzinen fordampet i karburatoren, og den skal først fyldes op. En benzinpumpe gør det hurtigere at få den startet efter stilstand. Ved ikke præcis hvilke modeller der kan bruges.
    En andet ¨"problem" ved SZR er de mange vibrationer som gør baglygtepæren har et hårdt liv og tit springer. En diode pære med alm fatning løser det.

    Det er så også alt hvad der kan være af minusser på en SZR
    /
    Jesper


  • #14   18. sep 2006 Desuden..
    Med benzinpumpen er der absolut ingen problemer med SZR.
    Man skal regne med at efterspænde div bolte og møtrikker jævnligt netop fordi den ryster en del. Baglygtepæren har jeg skiftet een gang og to gange på min FZR så tjah.
    Den æder dæk og laver hjulspin på især våd vej... Det skal hun nok være lidt obs på.
    Den arb i et register fra omkring 1200 omdr til 6900 omdr. Det skal man nok vænne sig til når man kommer fra en mc med mere end een cylinder.
    Den harker, sprutter og hoster og det lyder faktisk rigtig godt. hehe
    Den står opgive til over 5 sek til 100. Det tror jeg desværre er for langsomt. Jeg har ikke følt mig sat tilbage ifht så mange andre såsom SV650...
    Bremserne. De er pisse gode..


  • #15   18. sep 2006 Du kan høre om den har benzinpumpe, ved at den laver en masse hurtige klikkelyde, når du drejer nøglen. Kan ikke forestille mig at det kan være særligt dyrt at få sådan en eftermonteret, vil da næsten tro at man, hvis man har lidt teknisk snilde kan gøre det selv, men det er rent gætteri. Har bezinpumpe på min og ingen problemer med at starte, så længe der er et ordentligt batteri på smiley

    Min bagpære har holdt de 6000km jeg har haft den og sikkert mere hvis man ligger forrige ejers km oven i.

    Motoren skulle være temmelig holdbar, da det er en gl gennemprøvet konstruktion som Yamaha, med større og mindre modifikationer har brugt i et utal af cykler. Har desværre været uheldig med min, da der var en fejl i motoren. Det skulle dog være yderst sjældent og det er heldigvis ikke så dyrt at få skruet på en en-stamper, så der skal mere til at skræmme mig væk smiley

    Du skal være velkommen til at skrive, hvis der er mere du vil vide!


Kommentér på:
Vedr. køb af SZR 660

Annonce