{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Vedr. mc og køb.. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg lavede et indlæg igår med noget servicebog til en Yamaha FZ6 og nu har jeg fået hele historien på den.

Det skal siges jeg har set mc'en, kørt den (ingen mislyd eller andet) og den står rigtig flot.

Mc'en er købt hos forsikringsselskab, så cyklen har været skadet. Forhandleren har tjekket om stellet er skævt - hvilket det ikke er, og alt var fint på den (han nævnte han havde målt den, for hvis den havde været skæv, så havde han ikke købt den), bortset fra der er skiftet forlygte, gaffelben (mener jeg), styr og forskærm pga. skaden.
Han ved ikke hvad type skade der er sket på mc'en, men det var kun det forreste på mc'en (som nu er skiftet) der var i stykker.

Den står rigtig flot som nævnt - også i lakken, og har kørt 6700 km. Der er ingen servicebog med, desværre, men der er heller ikke mere garanti på, da den er fra 06 og det er kun 07 modellerne og fremefter der er 5 års garanti på.

Af nye ting på mc'en skal der nævnes: Nye dæk, ny forlygte, ny forskærm, nye gaffelben, nyt styr (nyt plastik på bagenden ved udstødningen, da den var ridset efter givi-rack montering og de plastik dele der sidder der er også udskiftet).

Jeg har snakket med forhandleren, og vi har jo selvfølgelig snakket pris osv, og kan få en god pris på den.
Forhandleren vil give 6 mdrs. garanti på hele mc'en med i prisen så jeg var sikker på en sikkerhed i tilfælde af at der skulle være noget. Den er selvfølgelig synet osv.

Det er pointen at hvis jeg køber den, at jeg vil ud til special i Aalborg og hente et servicehæfte og så bruge den til fremtidige services.

Er der noget i vejen for at skulle købe denne mc?

Eller noget at være opmærksom på eller andet ?

Det skal siges jeg er meget hooked på denne mc, og den er rigtig flot og jeg synes den kørte helt perfekt. Den er billig af årgang og hvilke nye dele der er på, men måtte jo lige spørge herinde for en sikkersheds skyld.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. mc og køb..
  • #1   25. maj 2009 Hov, skal lige nævnes han også har lavet service på mc'en, mens han har haft den.

• #2   25. maj 2009 der er vel ikk noget i vejen for at købe den... lyder jo som om du har bestemt dig... smiley
    kør eventuelt ud til fdm med den, og lad dem kigge den efter, nu når den har været skadet...
    mht. garantien, er han forpligtet til at give 24 mdrs reklamationsret, hvor bevisbyrden, i de første 6mdr ligger på forhandlerens side, og de resterende 18 mdr ligger på din side... dvs 6mdr 100% garanti, på alt der eventuelt kunne være galt med den under salget...

• #3   25. maj 2009 Ja, selvfølgelig 6 mdrs garanti og 24 mdrs reklamationsret.

Jeg har ikke bestemt mig endnu, men er jo nødt til at spørge herinde for at være sikker.

• #4   25. maj 2009 hvis han har lavet servicen , kan han vel også sætte dem i bogen !
    husk hvis du sælger den er du forpligtet til at fortælle den har haft en skade !
    den skal v ære billigere end en tilsvarende ikke skadet cykel !
    hvis du er sikker på den er iorden og det foregående er opfyldt kan jeg ikke se nogen problemer i at købe .

• #5   25. maj 2009 som martin aftal en tid med FDM og sig til forhanleren at du køre den ud og bliver tjekket og så bestemmer du dig så gør du dig selv en bjørne tjeneste

• #6   25. maj 2009 Check lige det med de 5 års garanti igen. Jeg har en 06'er Yamse og den er der 5 års garanti på. Jeg mener de begyndte med det tilbage i 05... så du bør kunne hente noget mere her. Få fat i cyklens stelnr og bed forhandleren om at gøre noget så du kan få dine 5 års garanti...

/Anna

• #7   25. maj 2009 Ja, de 5 års garanti blev vidst givet med tilbagevirkende kraft...
    Glem det med servicebogen. Bare gem alle de regninger du i fremtiden får på service. Det viser at du er en betænksom ejer.

• #8   25. maj 2009 Jeg har ellers haft ringet til autoriseret Yamaha forhandler i Aalborg idag og han sagde det først var fra 07 og fremefter.

Jeg vil selvfølgelig også gemme regninger, men vil gerne have en servicebog til fremtidige services, synes jeg selv er rigtigt.

Den er noget billigere end de fleste på markedet lige nu, men det er jo kun fronten der har været en del af en ulykke.

Men som nævnt, er det dumt at købe den?

• #9   25. maj 2009 Kan godt se jeg kan tage ud til fdm og få den testet, men koster alligevel 1640 kr, og det er jo en del penge, når jeg alligevel er presset.

Hvis jeg tager en mc-mekker med og kigger på den, så vil han vel også kunne se noget på den, hvis der skulle være noget.

• #10   25. maj 2009 ja en mc mekker er fint. billig ja men heller ikke så meget værd som en ikke skadet hvis du bare har styr på det ville jeg ikke være bange for at handle.

• #11   25. maj 2009 sjovt nok så var der da også 5 års garanti på min 2005 fazer.. hmm....

• #13   25. maj 2009 Der er da også 5 års garanti på alle r6 2005 modeller.

• #14   25. maj 2009 Så vidt jeg har fået oplyst fra yamaha forhandler i Aalborg, så kom det der først senere.

I er velkommen til at ringe og spørge. Kan være jeg lige skal ringe til bike shoppen imorgen i Viborg også.

Man kan sige selvom der er 1½ års garanti tilbage - hvilket der så ikke er, så er der ½ års garanti fra forhandler 100 %, og så er der vinter, hvor den står inde i 6 mdr, og så ja, 6 mdr til at køre i med garanti i hvis det er.

Man må vel gå ud fra at hvis man køber ved en forhandler, at det er i orden det hele ?

Er kommet helt i forvirring over det her.

• #15   25. maj 2009 Den der med garantien er jeg 100% sikker på skal være der(altså de 5 år) Den fulgte med på min 05 fra forhandleren. men altså, det er en fed cykel så hvis du får den til en god pris og tager en mc mekaniker med dig, så burde det ikke gå helt galt.

• #16   25. maj 2009 Nu er det så ikke alle autoriserede yamaha forhandlere der er lige gode:
    www.yamaha-motor.dk/bruger_info/garanti/5_aars_garanti.jsp

• #17   25. maj 2009 Nu kan det godt være, at jeg lyder lidt kynisk, men det her koger 100% ned til om du har tillid til forhandleren.

Selv om cyklen har været totalskadet betyder det ikke, at den ikke er i orden nu. En mekaniker kan for sig selv - med henblik på handel - lave reparationsarbejde, som ikke betaler sig for forsikringsselskabet, så evt totalskade behøver ikke være et problem.

HAR DU TILLID TIL SÆLGER, SÅ KØB DEN! Det er ham du skal arbejde med fremadrettet - ikke de forskellige gallerister herinde.

Har du kneben tillid, kan du muligvis beroliges af de forskellige menneskers medlinger her, men det ændrer ikke en tøddel ved, at det hele kommer til at handle om din og sælgers relation.

DU skal beslutte, DU skal eje, DU skal blive glad for geden eller muligvis leve med konsekvenser af et fejlkøb. Vi andre her kan ikke vælge for DIG.

Misforstå mig ikke, jeg er ikke træt af dine indlæg, men jeg synes mere og mere, at deres indhold minder mig om min vægelsindede moster, der aldrig kunne blive sikker nok, inden hun traf et valg - hun var simpelthen bang for, at hun i morgen skulle snuble over noget bedre:-)

• #18   25. maj 2009 Cyklen er ikke nødvendigvis tidligere totalskadet, fordi forhandleren har købt den af et forsikringsselskab. Den har muligvis været stjålet, og er genfundet med skader, efter at ejeren har fået udbetalt erstatningen.
    Til jer der mener at i salgssituation er man forpligtiget til at oplyse om evt. tidligere skader- hvor står det skrevet? Hvor stor skal en skade så være for at man skal oplyse den? F. eks har man tabt cyklen i garagen og knækket et spejl og et greb- fuck, nu har den været skadet og kan derfor ikke sælges, men skal foræres væk..

• #19   25. maj 2009 under forbrugerbeskyttelse ved privat handler , at væsentlige ting som man er videne om fx skader som har krævet udskiftning af dele og på de fleste præfabrikerede slutsedler. fx fdm s

• #20   25. maj 2009 Michael B.
    Det holder da vist ikke vand. Hvem skal definere om f.eks udskiftning af et blinklygteglas er ok, men udskiftning af hele blinket er en skade eller hvad?

• #21   26. maj 2009 prøv at kig på fx fdm s side. der står der bla skrevet om det

Kommentér på:
Vedr. mc og køb..

Annonce