Vedr. mc og køb.. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg lavede et indlæg igår med noget servicebog til en Yamaha FZ6 og nu har jeg fået hele historien på den.
Det skal siges jeg har set mc'en, kørt den (ingen mislyd eller andet) og den står rigtig flot.
Mc'en er købt hos forsikringsselskab, så cyklen har været skadet. Forhandleren har tjekket om stellet er skævt - hvilket det ikke er, og alt var fint på den (han nævnte han havde målt den, for hvis den havde været skæv, så havde han ikke købt den), bortset fra der er skiftet forlygte, gaffelben (mener jeg), styr og forskærm pga. skaden.
Han ved ikke hvad type skade der er sket på mc'en, men det var kun det forreste på mc'en (som nu er skiftet) der var i stykker.
Den står rigtig flot som nævnt - også i lakken, og har kørt 6700 km. Der er ingen servicebog med, desværre, men der er heller ikke mere garanti på, da den er fra 06 og det er kun 07 modellerne og fremefter der er 5 års garanti på.
Af nye ting på mc'en skal der nævnes: Nye dæk, ny forlygte, ny forskærm, nye gaffelben, nyt styr (nyt plastik på bagenden ved udstødningen, da den var ridset efter givi-rack montering og de plastik dele der sidder der er også udskiftet).
Jeg har snakket med forhandleren, og vi har jo selvfølgelig snakket pris osv, og kan få en god pris på den.
Forhandleren vil give 6 mdrs. garanti på hele mc'en med i prisen så jeg var sikker på en sikkerhed i tilfælde af at der skulle være noget. Den er selvfølgelig synet osv.
Det er pointen at hvis jeg køber den, at jeg vil ud til special i Aalborg og hente et servicehæfte og så bruge den til fremtidige services.
Er der noget i vejen for at skulle købe denne mc?
Eller noget at være opmærksom på eller andet ?
Det skal siges jeg er meget hooked på denne mc, og den er rigtig flot og jeg synes den kørte helt perfekt. Den er billig af årgang og hvilke nye dele der er på, men måtte jo lige spørge herinde for en sikkersheds skyld.
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 94 Svar: 426
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 54
kør eventuelt ud til fdm med den, og lad dem kigge den efter, nu når den har været skadet...
mht. garantien, er han forpligtet til at give 24 mdrs reklamationsret, hvor bevisbyrden, i de første 6mdr ligger på forhandlerens side, og de resterende 18 mdr ligger på din side... dvs 6mdr 100% garanti, på alt der eventuelt kunne være galt med den under salget...
aug 2007
Jeg har ikke bestemt mig endnu, men er jo nødt til at spørge herinde for at være sikker.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
husk hvis du sælger den er du forpligtet til at fortælle den har haft en skade !
den skal v ære billigere end en tilsvarende ikke skadet cykel !
hvis du er sikker på den er iorden og det foregående er opfyldt kan jeg ikke se nogen problemer i at købe .
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 44 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 505
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 66 Svar: 476
/Anna
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Glem det med servicebogen. Bare gem alle de regninger du i fremtiden får på service. Det viser at du er en betænksom ejer.
aug 2007
Jeg vil selvfølgelig også gemme regninger, men vil gerne have en servicebog til fremtidige services, synes jeg selv er rigtigt.
Den er noget billigere end de fleste på markedet lige nu, men det er jo kun fronten der har været en del af en ulykke.
Men som nævnt, er det dumt at købe den?
aug 2007
Hvis jeg tager en mc-mekker med og kigger på den, så vil han vel også kunne se noget på den, hvis der skulle være noget.
jun 2007
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 68 Svar: 566
maj 2007
Følger: 41 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 169 Svar: 1.184
aug 2007
I er velkommen til at ringe og spørge. Kan være jeg lige skal ringe til bike shoppen imorgen i Viborg også.
Man kan sige selvom der er 1½ års garanti tilbage - hvilket der så ikke er, så er der ½ års garanti fra forhandler 100 %, og så er der vinter, hvor den står inde i 6 mdr, og så ja, 6 mdr til at køre i med garanti i hvis det er.
Man må vel gå ud fra at hvis man køber ved en forhandler, at det er i orden det hele ?
Er kommet helt i forvirring over det her.
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 68 Svar: 566
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
www.yamaha-motor.dk/bruger_info/garanti/5_aars_garanti.jsp
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Selv om cyklen har været totalskadet betyder det ikke, at den ikke er i orden nu. En mekaniker kan for sig selv - med henblik på handel - lave reparationsarbejde, som ikke betaler sig for forsikringsselskabet, så evt totalskade behøver ikke være et problem.
HAR DU TILLID TIL SÆLGER, SÅ KØB DEN! Det er ham du skal arbejde med fremadrettet - ikke de forskellige gallerister herinde.
Har du kneben tillid, kan du muligvis beroliges af de forskellige menneskers medlinger her, men det ændrer ikke en tøddel ved, at det hele kommer til at handle om din og sælgers relation.
DU skal beslutte, DU skal eje, DU skal blive glad for geden eller muligvis leve med konsekvenser af et fejlkøb. Vi andre her kan ikke vælge for DIG.
Misforstå mig ikke, jeg er ikke træt af dine indlæg, men jeg synes mere og mere, at deres indhold minder mig om min vægelsindede moster, der aldrig kunne blive sikker nok, inden hun traf et valg - hun var simpelthen bang for, at hun i morgen skulle snuble over noget bedre:-)
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 489
Til jer der mener at i salgssituation er man forpligtiget til at oplyse om evt. tidligere skader- hvor står det skrevet? Hvor stor skal en skade så være for at man skal oplyse den? F. eks har man tabt cyklen i garagen og knækket et spejl og et greb- fuck, nu har den været skadet og kan derfor ikke sælges, men skal foræres væk..
jun 2007
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 489
Det holder da vist ikke vand. Hvem skal definere om f.eks udskiftning af et blinklygteglas er ok, men udskiftning af hele blinket er en skade eller hvad?
jun 2007
Vedr. mc og køb..