{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.111 visninger | Oprettet:

vedr stjålet MC {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Søger en eller flere der har fået stjålet deres MC

Hvordan går gangen i sådan en sag ?

I melder den stjålet og hvad så ? betaler forsikringen bare pengene med det samme, eller går der x-antal måneder/år før de kommer ? og hvad nu hvis maskinen bliver fundet i mellemtiden ? skal man så betale tilbage, eller tager de bare maskinen istedet ? (:

Ikke at jeg har fået stjålet med noget, men sad bare og snakkede med min kammerat om det, og så fik vi pludselig snakket os begge i tvivl, hehe

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedr stjålet MC
  • #1   13. maj 2013 du melder det til forsikringen og så skal der gå 30 dage før du får erstatningen for den, findes cyklen efterfølgende er det forsikringens ejedom

• #2   13. maj 2013 Hej

Arbejder selv i et forsikringsselskab.
    Der går typisk 4 uger hos os, hvor man afventer og ser om den dukker op og undersøger sagen for fusk, prøver at finde tyven osv.
    Efter de 4 uger udbetaler vi en erstatning og kommer mc'en frem engang er det vores fordi vi jo har givet dig erstatning og egentlig "købt" den af dig.

Håber det var svar nok.

• #3   13. maj 2013 Aaaaa 29 sekunder for langsom smiley

• #4   13. maj 2013 Håber ALDRIG man kommer i den situation, men hvis man ikke er tilfreds med den pris som de vil give, er det så på samme måde som ved en skadet Mc, de giver en pris og så er de nærmest urørlig, Da min Fj 1200 døde da var jeg ikke enig med taksator men det var det han kunne tilbyde og så kunne jeg jo vente eller sige ok så de kunne komme videre ? Tak tænker man bare.

• #5   13. maj 2013 Det gør bare, at forsikringssvindel får en helt ny mening smiley

• #6   13. maj 2013 Hej Steffen: Tør man spørger hvordan du blev "snydt"... hvad fik du og hvad "skulle" du have haft...?

• #7   13. maj 2013 Hvad vurderer de typisk ud fra? Brugtmarkedet for en tilsvarende? Eller et fast skema?
    Der er jo stor forskel på stand.

• #8   13. maj 2013 Mit taskesæt ville han ikke betale noget for ( Ca 13000 )
    min Scootoiler ville han heller ikke ( Ca 1900 )

Det er jo ikke standart, ...

• #9   13. maj 2013 Hold da op det er mange penge af miste. Du prøvede ikke at melde takesættet på din indbo forsikring?

• #10   13. maj 2013 Du melder det og så skal du gå og vente på, at der er gået ca 30 dage.

Så ringer kurator og han finder en markedspris, som han mener er fair. Derefter har du pengene indenfor få dage,,,

• #11   13. maj 2013 Smart smiley Men hvem og hvordan vurdere de cyklen ? (:

• #12   13. maj 2013 Udfra salgpriser på nettet, gjorde min. Du fortæller hvad der er af ekstra udstyr, dog giver de næsten ingenting for det. Alarmen gav han mig ekstra for, da det var en dyr alarm og som skulle forhindrer situationen.

Men det er noget lort i disse tider. Jeg mistede en del, da min var købt fra ny og handelspriserne var meget lave sidste år på gixxerne,,

• #13   13. maj 2013 Jeg kunne godt køre en lille "forhandling" med min taksator i telefonen, og vi blev enige om et beløb = handelspris som jeg ikke synes var urimelig (en fire år gl. ER6n i 2011). Desværre forsvandt der bagefter jo 20% af dette i selvrisiko, men det er betingelserne som jeg kendte og havde accepteret på forhånd.

• #14   14. maj 2013 Jeg giver ikk en ski' for de svindlere... (Taksatore).. Den gang far var ung, blev min "knallert" stjålet.. Taksatoren slyngede en pris ud, hvilket jeg sagde god for i telefonen..
    Da' papirne kom, var prisen så skåret med 25%.
    Jeg ringede så igen til Tyvknægten/taksatoren som bare sagde at det var en talefejl, prisen på papirne var det reælle..

Havde det været i"dag" var udfaldet nok trukket i langdrag... smiley

• #15   19. maj 2013 De burde bruge de samme mennesker, som sidder på skat og værdifastsætter importcykler. De mener jo alle importcykler der kommer koster som et guldæg

Kommentér på:
vedr stjålet MC

Annonce