2.529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

dæktryk og Hvad hedder den stytte bøjle til mc dæktryk og Hvad hedder den stytte bøjle til mc

Hej Så har Jeg endelig fundet mig en god og fornuftig ninja Meget bedre handen ved en privat end jeg kunne tro. det eneste der manglede var luft i bakdekket for der var kun 10 psi... Nu har jeg så fyldt 35 psi i for og bagdæk på dækket står der At 230 kg 33 p.s.i.
Jeg har Michelin Pilot Street dæk på og på deres hjemme side står der at jeg skal se i brugsanvisningen hvad psi jeg skal putte i. og i den står der 28 forand og 32 bagved, men så den her anden fyr på netet men han havde 41 både forand og bagi. og så bliver jeg jo ret så meget i tvivl når jeg får 3 forskelige tal...

Og ja jeg kan jo ikke rigtigt komme til at rengøre kæden fordi min baby ninja kun har et side støtteben. hvad hedder den der bøjle man sætter under så man kan køre bagdækket rundt???

Tak får alt jeres hjælp på forhånd! Smider snart nogle billeder op

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dæktryk og Hvad hedder den stytte bøjle til mc
  • #1   8. apr 2015 baghjuls løfter smiley

• #2   8. apr 2015 hvis dækkenes størrelser er de samme som originalt kan du gå ind på louis.de og finde din maskine. Så kan du se sådanne oplysninger smiley

• #3   8. apr 2015 på louis.de kom jeg frem til dette

Reifendruck (vorn):
    2,0 BAR
    Reifendruck (hinten):
    2,25 BAR

og det svarer til 32 psi bag og 29 foran

nogen ide hvorfor ham på nettet kørte med 41?

skal der mere luft i hvis man skal køre 2 på den?

• #4   8. apr 2015 Internettet er fyldt med tosser så der kan sikker være mange grunde smiley

Følg du trykt hvad der står i instruktionsbogen, dem der har lavet cyklen ved typisk hvad der virker...

• #5   8. apr 2015 lige præcis smiley

• #6   8. apr 2015 angående baghjulsløfter. har lige set at min ninja ikke har dem der bøsninger så man kan bruge en baghjulsløfter... hvad gør jeg så? kan jeg sætte sådan nogle bøsninger på eller?

• #7   8. apr 2015 du kan købe en som denne
    http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/Depotstotte-og-transport/Depotstotte-2000028550/
    Så montere man bare de sorte holdere til højre på billedet smiley De holder under bagsvingeren.
    Jeg har den fra biltema, fungerer helt fint!

• #8   8. apr 2015 Er det til at stole på den der fra biltema? der sår den holder til 160 kg min ninja vejer sjovt nok 169 ... og desuden kan jeg gå til thansen her fra, men jeg har 200 kilometer til den nærmeste biltema.

• #9   8. apr 2015 jeg har både til for og baghjul fra biltema. den løfter snildt min cbr 600 smiley

• #10   8. apr 2015 og det er forhjul alene, baghjul alene og begge samtidig, den er helt fin.
    den fra thansen er garanteret også fin nok smiley

• #11   8. apr 2015 løfter du kun baghjulet, løfter du jo heller ikke hele maskinens vægt smiley

• #12   8. apr 2015 du siger noget Haha XD kan nu også se at jeg skal bruge den der hedder t formet det fattede jeg ikke lige helt da jeg ikke kunne se pladen der... men det kan jeg nu haha. jeg smutter i thansen en tur så, så kan jeg endelig få rengjort og smurt kæden! Kan du evt anbefale noget smøremiddel? nogen bruger wd40 andre det dyre stas osv aner ikke helt hvad jeg skal bruge.. men jeg vil gerne have noget som ikke sviner en hel masse og drypper over alt.

• #13   8. apr 2015 WD40 er IKKE kædeolie, så det skal du holde dig fra!

Hvis du alligevel skal i Thansen så snup castrols kædeolie til 100kr, den er fin.

• #14   8. apr 2015 Den fedter heller ikke så meget... jeg købte en de havde på tilbud til 40 og købte derfor 2 men det fedter og sprøjter helt vildt XD den der castrol den sviner ikke så meget den er bare lidt dyr. hvor tidt smører du din kæde? see ya later skal ige ud og køre en tur på ninjaen XD

• #15   8. apr 2015 ikke brug wd40. jeg renser med petroleum eller kæderens når jeg har det liggende.
    og til at smøre med skal du bare bruge noget kædespray smiley

• #16   8. apr 2015 jeg smører når jeg mener den trænger smiley
    jeg smører gerne på varm kæde, efter en køretur og lader den stå nogle timer før jeg kører, som regel natten over smiley

• #18   8. apr 2015 hat den baghjuls (og kroners)løfter fra biltema og den løfter nu også fint min fz 750 (240kg) så vis ikke den kan holde til din er der vist noget galt

ang smøring gør jeg det gerne hver 4-500 km også helst på varm kæde

• #19   8. apr 2015 hoffmann:
    Kawasaki ninja er jo et vidt begreb. normalt siger man 2,5 for, 2,9 bag for den type maskiner. men hvis du tar en ninja 250R hedder den vidst 2,2 for og 2,5 bag smiley

• #20   8. apr 2015 NB! Forskellige dæk kan kræve forskellige dæktryk på samme cykel, se dækfabrikantens anbefaling. Og prøv dig så frem til de tryk, der passer til dig og din køresstil - dæktryk er ingen absolut videnskab smiley

• #21   8. apr 2015 på mine dæk står der 33 psi begge to... det er Michelin pilot street dæk og efter michelins hjemmeside står der at man skal bruge det dæktryk som der står i ens manual og der står 28 psi forand og 32 psi bagved.i manualen til kawasakien. har kun haft den hvad 4 dage indtil videre, ved ikke hvad der passer til hvilken kørestil men tak anyway. hvis ikke det er helt forkert tror jeg bare jeg sætter den til de 29 for og 32 bag. angående rensning af keden brugte jeg noget lampe olie sidste gang tror bare jeg får fat i såddan noget igen og en gammel tandbørste XD. og så køber jeg noget af det der castrol eftersom det ikke sviner sådan.

Er det nødvendigt at smøre på alle sider af kæden eller er det fint nok bare og give den ovenfra?

• #22   9. apr 2015 Hvis du skal på bane skal der væsentligt højere tryk i.

Hvis du skal tøffe rundt og måske på lidt grus osv, så skal der nok lidt mindre luft i.

skal og skal.... Brække mig smiley Har du ingen anelse om hvad trykket i dækkene har indflydelse på, så kør du bare med det der står det helt rigtige sted.
    Kan du godt lide at tænke selv, så tage det med et gran salt og prøv dig frem.
    Men til at begynde med er det måske meget rart ikke også at skulle jonglere med dæktryk, hvis man i forvejen har svært ved at huske at slukke for blinket og spænde hjelmen smiley
    Mvh

• #23   9. apr 2015 ja ok jeg prøver mig lidt frem og finder forhåblig ud af hvordan den ligger bedst på vejen. og nej skal ike på banen med den og har ikke svært ved at hust hjlm eller blink XD men tak alle sammen for info!!! smiley

• #24   9. apr 2015 har ellers hørt man lærer MEGET, når man prøver på bane smiley
    jeg har selv planer om at prøve kørekursus og trackday smiley

• #25   9. apr 2015 Angående kæde så er det nemt - hvis rullerne er blevet blanke, så skulle den have være smurt. Du finder rimelig hurtigt ud af hvad intervallet Ca er. WD40 er btw. intet smøremidel, det er rustløsner. smiley

• #26   9. apr 2015 Chris haha Så er det da nedren for ham som har brugt det hvis det ikke smører. syntes nu det virker meget godt på dørhængsler og andet der knirker

Andreas Ja jeg har også hørt man lærer en del så det kunna da godt være man skulle gøre det, men aner ikke om der er noget i nærheden af ikast og som ikke er for dyrt og ligger i den rigtige tid.

• #27   9. apr 2015 er Silkeborg(Jyllandsringen) for langt væk??
    så koster det 2700 vis du er medlem af mctc (200kr første år)

• #28   9. apr 2015 ej det er slet ikke galt 37 kilometer her fra XD
    blev medlem af fdm for en uge siden

hvilke kurser kan anbefales?

A,b eller grundteknik? eller skal man tage det hele XD

• #29   9. apr 2015 det er noget med du skal tage det ene før man kan tage det andet smiley

http://koerekurser.fdm.dk/fdms-koeretekniske-mc-kurser

• #30   9. apr 2015 du kan ikke komme på b før du har taget a men du skal ikke tage grundteknik for at tage a

• #31   9. apr 2015 spørgsmålet er jo så om jeg skal tage grundteknik for god ordens skyld. Ved ikke om jeg har totalt godt styr på alt the basic. Men jeg fik da kørekortet XD og kør da også bedere nu end jeg gjorde for 2 år siden

• #32   9. apr 2015 jeg skal på a kursus i næste uge igen

• #33   9. apr 2015 hvorfor a kursus flere gange? klarede du ikke det første gang?

• #34   9. apr 2015 haha nej skal det første gang i om 10dage (=næste uge igen)

Kommentér på:
dæktryk og Hvad hedder den stytte bøjle til mc

Annonce