Alternativer til SV650 og Hyosung GT650 som begyndercykel? {{forumTopicSubject}}
Hey gutter!
Jeg har læst utroligt mange steder at SV650 og Hyosung GT650 er rigtigt gode begyndercykler, og det kunne godt være en af de to jeg endte med at købe som første cykel. Men findes der bedre alternativer i samme stil?
Jeg ved at der findes utallige ældre cykler, men jeg ville foretrække en "nyere" maskine - dvs. efter 2000.
Den skal ikke laves helt vildt om rent teknisk, men visuelt kommer der nok til at ske en del. Enten noget streetfighter eller caferacer stil. Måske tager jeg en SV650s, og laver den semi-naked, hvor jeg beholder nogle af kåberne.
Budgettet er nok ca. 20-25k, men jeg havde faktisk tænkt på at hente en cykel i Tyskland, og så smide plader på senere hen.
Så hvad siger I? Er der rigtigt gode alternativer, eller skal jeg holde mig til en af de to cykler?
Evt fordele/ulemper ved dem begge, tips&tricks til dem, etc.!
På forhånd tak
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Jeg har umiddelbart ikke nogle præferencer i forhold til V2 vs alt andet, det skal bare være en solid motor. Det behøver heller ikke være en racer da den aldrig ville se den anden side af 160 men tak for input!
ßrix#
Kan godt se jeg vist glemte budgettet... Det er tilføjet nu!
Budgettet ville være ca. 20-25k MAKS - men tænkte faktisk på at hente en cykel i Tyskland, og så smide plader på senere hen
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
I den prisklasse ville jeg kigge på suzuki sv650 og gsf600 bandit.
Yamaha XJ 600 kan også fåes til de penge. Personligt synes jeg den bare er super kedelig.
Men du skal bare ud og prøve også danne din egen mening.
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Jeg ville ikke hente i Tyskland for at spare penge, hvis det er det du tænker på. Det ville bare gøre cyklen billigere i indkøb, så jeg kunne komme igang "hurtigst muligt". Det skal være et hyggeprojekt i mit arbejdsår nu her, så jeg ville hente den nu her snart, begynde at sætte i stand og bygge om, og så betale afgiften senere hen
Er der nogen nævneværdig forskel på SV650 og Bandit?
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
Ja, det er to vidt forskellige cykler. Som sagt, ud og prøv.
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Ja okay. Bandit er også fed, den havde jeg faktisk ikke tænkt over.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.234
når du nu skriver du vil bygge om så vær lige opmærksom på at du nemt kommer til at overskride reglerne og så vil det ikke være mulig at få afgift på den så først afgift så ombygningen
ikke at det gør det mere lovligt
men hva tænker du at du vil gøre/bygge om ?
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 434
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Det er noteret. Den er også fed, og den havde jeg ikke overvejet
KJJ92DK#
Det er ikke vilde og voldsomme ombygninger, vi taler om. Jeg havde forestillet mig at lakere den i et andet tema, matsort måske, lave den semi-naked, beholde nogle af kåberne, måske montere andre godkendte aftermarket lygter, og en slip-on potte - den slags ting. Ikke noget fuldstændigt vildt med forlænget bagsvinger, custom tank, mega bredt baghjul, eller andre vilde ting. Nok egentligt bare almindelige modifikationer som de fleste andre også laver ved deres cykler
#Mikkel H
Gad godt ha' Ducati. Men ville den ikke blive rimeligt dyr at indregistrere?
#Lars S
Hvad sammenligner du SV650 med her?
Og jeg havde tænkt lidt på en N, da det virker som om den er bygget mere til mig - netop f.eks. med håndtagene. Ville man kunne smide nogle af kåberne fra en S direkte over på, eller passer de ikke på? For kan godt li' udseendet på S'eren
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 434
Det du kan gøre er at du køber en SV 650 S model, og så køber du et Super bike kit som det her.
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=320935097001&alt=web
Så kan du få begge dele.
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
apr 2008
Følger: 1 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 64
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 677
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
Og med hensyn til service er det mere en skrøne med så gammel maskine hvor du kan tage den til normal forhandler. Det eneste forskel er remme som skal skiftes hvert andet år eller 20 tusind km så vidt jeg husker. For at give et eksempel på det kan du få en helt ny motor til 620'eren for 5-6 tusind ved ducati-jylland:)
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Svar: 45
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Svar: 45
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Det var da helt klart en mulighed! Det er netop den øgede komfort ved Naked modellen, der ville trække mig over mod den
#Jørgen R
Det er noteret, og jeg havde overvejet det aspekt af det. Men ville jeg så ikke skulle betale afgift af den i samme omgang også?
#Mikkel H
Det lyder fandeme spændende med den Monster. Havde slet ikke tænkt i Ducati, da jeg længe har haft indtryk af at de var ret dyre?
#Mikkel
Den Kawasaki er godt nok led. Den ville være et fedt alternativ, og er nu med i overvejelserne!
Tak for forslagene, til de andre af jer
Jeg har set en del billige, ældre SV650'ere på DBA. Er der noget i vejen for at vælge en 1999 model (børnesygdomme, etc) eller ville det være lige så fint?
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 434
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 434
http://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/7432-dyb_og_sproed_lyd_fra_svinet_solgt
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Så jeg kan roligt vælge en af den ældre model?
Lars#
Den lyder fandeme godt. Og sådan en Mivv udstødning gør det kun endnu bedre det er helt klart en af de første upgrades jeg ville lave!
Henrik#
Tak for at gøre det klart. Det er rart med noget klar viden om sådan nogle ting. Ved du om der er nogen stor forskel i "kvaliteten" af cyklerne, gammel vs ny?
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Tusind tak for så grundigt et svar.
Mht indsprøjtning vs karb: hvad er forskellen? Jeg ved selvfølgelig hvad de to er i forhold til hinanden, men hvordan vil jeg som ejer opleve forskellen? Både mht kørsel og vedligehold. Er det lettere at skrue på en maskine med karburator?
Nu spørger jeg måske dumt, men er der stor forskel på hvordan f.eks en Hornet og SV kører? De er jo begge japanske sportscykler, så for en nybegynder som mig lyder det ikke til at der er en verden til forskel i køreoplevelsen. Handler det ligeså meget om ens siddeposition på cyklen?
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 434
Hornet = Der sker først noget ved højere omdrejninger.
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 106
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
række 4 er mere rolig/kedelig op til de høje omdrejninger hvor den til gengæld sparker røv.
jeg er mest til v motoren da der er 0-80 jeg oftest kører
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Tusind tak for at uddybe det! Det lyder som om SV'eren er mere min smag. Vil helst ha' et nogenlunde jævnt træk fra starten af vs at skulle nå høje omdrejninger før der sker noget. Tak
Rene Wagner#
Det lyder som om det generelt er det folk fortæller om den måde V-motoren kører på - og bestemt primært det jeg ville foretrække
Alternativer til SV650 og Hyosung GT650 som begyndercykel?