{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.981 visninger | Oprettet:

Morten E
Morten E
Tilmeldt:
5. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Alternativer til SV650 og Hyosung GT650 som begyndercykel? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter!

Jeg har læst utroligt mange steder at SV650 og Hyosung GT650 er rigtigt gode begyndercykler, og det kunne godt være en af de to jeg endte med at købe som første cykel. Men findes der bedre alternativer i samme stil?

Jeg ved at der findes utallige ældre cykler, men jeg ville foretrække en "nyere" maskine - dvs. efter 2000.

Den skal ikke laves helt vildt om rent teknisk, men visuelt kommer der nok til at ske en del. Enten noget streetfighter eller caferacer stil. Måske tager jeg en SV650s, og laver den semi-naked, hvor jeg beholder nogle af kåberne.

Budgettet er nok ca. 20-25k, men jeg havde faktisk tænkt på at hente en cykel i Tyskland, og så smide plader på senere hen.

Så hvad siger I? Er der rigtigt gode alternativer, eller skal jeg holde mig til en af de to cykler?
Evt fordele/ulemper ved dem begge, tips&tricks til dem, etc.!

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativer til SV650 og Hyosung GT650 som begyndercykel?
  • #1   5. apr 2015 Ved ikke om du udelukkende er til V2, men er du ikke synes jeg også en yamaha fz6 facer er en super fin all arounder...

  • #2   5. apr 2015 Der er masser af alternativer. Hvad er budgettet?

  • Morten E
    Morten E Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   5. apr 2015 Jesper J#
    Jeg har umiddelbart ikke nogle præferencer i forhold til V2 vs alt andet, det skal bare være en solid motor. Det behøver heller ikke være en racer da den aldrig ville se den anden side af 160 smiley men tak for input!


    ßrix#
    Kan godt se jeg vist glemte budgettet... Det er tilføjet nu!
    Budgettet ville være ca. 20-25k MAKS - men tænkte faktisk på at hente en cykel i Tyskland, og så smide plader på senere hen smiley


  • #4   5. apr 2015 Det kan vist ikke betale sig at hente i tyskland, når budgettet ikke er større.
    I den prisklasse ville jeg kigge på suzuki sv650 og gsf600 bandit.
    Yamaha XJ 600 kan også fåes til de penge. Personligt synes jeg den bare er super kedelig.

    Men du skal bare ud og prøve også danne din egen mening.


  • Morten E
    Morten E Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   5. apr 2015 ßrix#
    Jeg ville ikke hente i Tyskland for at spare penge, hvis det er det du tænker på. Det ville bare gøre cyklen billigere i indkøb, så jeg kunne komme igang "hurtigst muligt". Det skal være et hyggeprojekt i mit arbejdsår nu her, så jeg ville hente den nu her snart, begynde at sætte i stand og bygge om, og så betale afgiften senere hen smiley

    Er der nogen nævneværdig forskel på SV650 og Bandit?


  • #6   5. apr 2015 Men er det for at have en bygge projekt, eller er det fordi du vil have noget at køre på?

    Ja, det er to vidt forskellige cykler. Som sagt, ud og prøv.


  • Morten E
    Morten E Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   5. apr 2015 Det er for at ha' et hyggeprojekt, som på sigt kunne blive til noget jeg ville køre på. Det ville aldrig blive min daily-driver, da jeg er meget mere bil-menneske på den måde. Det skal bare være noget hygge projekt som jeg kan trille en tur på på de gode dage smiley

    Ja okay. Bandit er også fed, den havde jeg faktisk ikke tænkt over.


  • #9   5. apr 2015 vil sige de fleste ikke r modeller i 5-650 klassen vil være fine

    når du nu skriver du vil bygge om så vær lige opmærksom på at du nemt kommer til at overskride reglerne og så vil det ikke være mulig at få afgift på den så først afgift så ombygningen
    ikke at det gør det mere lovligt

    men hva tænker du at du vil gøre/bygge om ?


  • #10   5. apr 2015 Du kunne også kigge på en ducati monster 620 i tyskland til de penge smiley

  • #11   5. apr 2015 Du vil få meget mere glæde af en SV650, da du har momentet fra de lave omdrejninger. En lille række 4, skal rives noget i øret, for at følge med fra start. smiley Desuden er en SV650 en dejlig mc at køre på. Ville dog vælge N modellen i stedet for S. Dine håndled vil takke dig, især ved lav hastighed. smiley

  • Morten E
    Morten E Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   5. apr 2015 Henrik#
    Det er noteret. Den er også fed, og den havde jeg ikke overvejet smiley


    KJJ92DK#
    Det er ikke vilde og voldsomme ombygninger, vi taler om. Jeg havde forestillet mig at lakere den i et andet tema, matsort måske, lave den semi-naked, beholde nogle af kåberne, måske montere andre godkendte aftermarket lygter, og en slip-on potte - den slags ting. Ikke noget fuldstændigt vildt med forlænget bagsvinger, custom tank, mega bredt baghjul, eller andre vilde ting. Nok egentligt bare almindelige modifikationer som de fleste andre også laver ved deres cykler smiley


    #Mikkel H
    Gad godt ha' Ducati. Men ville den ikke blive rimeligt dyr at indregistrere? smiley


    #Lars S
    Hvad sammenligner du SV650 med her? smiley
    Og jeg havde tænkt lidt på en N, da det virker som om den er bygget mere til mig - netop f.eks. med håndtagene. Ville man kunne smide nogle af kåberne fra en S direkte over på, eller passer de ikke på? For kan godt li' udseendet på S'eren smiley


  • #13   5. apr 2015 Jeg sammenligner med en lille Bandit f.eks.

    Det du kan gøre er at du køber en SV 650 S model, og så køber du et Super bike kit som det her.

    http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=320935097001&alt=web

    Så kan du få begge dele. smiley


  • #14   5. apr 2015 Bandit, Hornet, Fz6

  • #15   5. apr 2015 du må ikke Sam ligne Hyosung med Suzuki kun som et billig alternativ, er en Monster ikke et dyr alternativ spørger jeg lige med hendhold til service ?

  • #16   5. apr 2015 Hvis du henter en i Tyskland, skal du syne og toldsyne den før du begynder at lave den fin, ellers stiger den i værdi inden afgiften, find hellere en dansk, priserne er langt nede, så jeg tror ikke der er noget tjent ved at hente en tysker, kun en masse bøvl ;o), en SV 650 er en rigtig fin model

  • #17   5. apr 2015 Ducatien vil være lidt dyrere at indregistrere men ikke meget. Du kan kigge lidt på tysklands priser og sammenligne smiley
    Og med hensyn til service er det mere en skrøne med så gammel maskine hvor du kan tage den til normal forhandler. Det eneste forskel er remme som skal skiftes hvert andet år eller 20 tusind km så vidt jeg husker. For at give et eksempel på det kan du få en helt ny motor til 620'eren for 5-6 tusind ved ducati-jylland:)


  • #18   5. apr 2015 Kawasaki Er-6 er bestemt også et kig værd.

  • #19   5. apr 2015 Kan man få Hornet og ER-6 til under 25.000 ?

  • #20   5. apr 2015 Højest sandsynligt ikke, jeg ville hellere spare pengene sammen og købe noget ordentligt, men smag og behag. Jeg tænkte bare jeg ville nævne en god begynder cykel. Der er mange lækre alternativer, folk virker til altid at være forhippet på SV650, som helt sikkert også er en lækker motorcykel.

  • #21   6. apr 2015 Der er en flot Hornet til salg på dba for 30.000 den kan da nok forhandles lidt.

  • Morten E
    Morten E Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #22   7. apr 2015 #Lars S
    Det var da helt klart en mulighed! Det er netop den øgede komfort ved Naked modellen, der ville trække mig over mod den smiley

    #Jørgen R
    Det er noteret, og jeg havde overvejet det aspekt af det. Men ville jeg så ikke skulle betale afgift af den i samme omgang også?

    #Mikkel H
    Det lyder fandeme spændende med den Monster. Havde slet ikke tænkt i Ducati, da jeg længe har haft indtryk af at de var ret dyre?

    #Mikkel
    Den Kawasaki er godt nok led. Den ville være et fedt alternativ, og er nu med i overvejelserne!


    Tak for forslagene, til de andre af jer smiley


    Jeg har set en del billige, ældre SV650'ere på DBA. Er der noget i vejen for at vælge en 1999 model (børnesygdomme, etc) eller ville det være lige så fint?


  • #23   7. apr 2015 Ville nok vælge en mellem 2000 - 2002. Jeg mener der er et eller andet med 1999 modellen. Kan bare ikke huske hva' det er. :-\

  • #25   7. apr 2015 Der er ingen forskel af betydning på årgangene af den gamle model(99-02)

  • #26   7. apr 2015 Ja, skynd dig at find en fin SV650 som min den første. Og nyd lyden. smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/7432-dyb_og_sproed_lyd_fra_svinet_solgt


  • Morten E
    Morten E Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #28   10. apr 2015 ßrix#
    Så jeg kan roligt vælge en af den ældre model?

    Lars#
    Den lyder fandeme godt. Og sådan en Mivv udstødning gør det kun endnu bedre smiley det er helt klart en af de første upgrades jeg ville lave!

    Henrik#
    Tak for at gøre det klart. Det er rart med noget klar viden om sådan nogle ting. Ved du om der er nogen stor forskel i "kvaliteten" af cyklerne, gammel vs ny?


  • Morten E
    Morten E Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #30   11. apr 2015 Henrik #
    Tusind tak for så grundigt et svar.
    Mht indsprøjtning vs karb: hvad er forskellen? Jeg ved selvfølgelig hvad de to er i forhold til hinanden, men hvordan vil jeg som ejer opleve forskellen? Både mht kørsel og vedligehold. Er det lettere at skrue på en maskine med karburator?


    Nu spørger jeg måske dumt, men er der stor forskel på hvordan f.eks en Hornet og SV kører? De er jo begge japanske sportscykler, så for en nybegynder som mig lyder det ikke til at der er en verden til forskel i køreoplevelsen. Handler det ligeså meget om ens siddeposition på cyklen?


  • #31   11. apr 2015 SV'eren = Der sker noget allerede ved lave omdrejninger.

    Hornet = Der sker først noget ved højere omdrejninger.


  • #32   11. apr 2015 #31 Der sker tilgengæld en del mere når horneten rammer de høje omdrejninger smiley

  • #33   11. apr 2015 v motoren er sjov og behagelig hele vejen op
    række 4 er mere rolig/kedelig op til de høje omdrejninger hvor den til gengæld sparker røv.

    jeg er mest til v motoren da der er 0-80 jeg oftest kører smiley


  • Morten E
    Morten E Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #34   15. apr 2015 Lars S og Jesper A#
    Tusind tak for at uddybe det! Det lyder som om SV'eren er mere min smag. Vil helst ha' et nogenlunde jævnt træk fra starten af vs at skulle nå høje omdrejninger før der sker noget. Tak smiley


    Rene Wagner#
    Det lyder som om det generelt er det folk fortæller om den måde V-motoren kører på - og bestemt primært det jeg ville foretrække smiley


Kommentér på:
Alternativer til SV650 og Hyosung GT650 som begyndercykel?

Annonce