{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  omregistre mc ved privat salg.
  • #1   2. apr 2015 gør det for gudsskyld ved salg af mc, det ender med at de kører i dit navn, jeg har lige været udsat for det, men tvangsafmeldte den ved skat, så du må idioten bare betale for en ny plade også

• #3   2. apr 2015 Og selvfølgelig skal mc'en lige synes først hvis det er for lang tid siden smiley

• #4   2. apr 2015 køber har 3 uger, men det kan hurtigt ordnes over nettet sammen.
    Skal køber selv gøre det, så kontakt dit forsikringsselskab og fortæl den skal afmeldes efter 3 uger fra salg.
    Husk at du også skal have en køb/salg kontrakt så du ikke risikerer at få bøder ind ad døren smiley

• #5   2. apr 2015 Han har 3 uger. men der er mange idioter derude.
    Jeg er i gang med at tvangs omregistrerer min efter et salg, fordi køber nægter.
    Øv! Og fy for satan et usselt menneske.

• Gert B
    Gert B Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 42
    #6   2. apr 2015 Hvis køber ikke har omregisteret efter 21 dage, skal man bare sende kopi at salgs aftale med købers navn og adresse til skat så afmelder de med det samme

• #8   2. apr 2015 Man skal meddele sidt forsikringsselskab at man har solgt sin cykel så har køber pligt til at få sagen bragt i orden inden for en 3 til 4 uger. derefter er der ikke nogen forsikring på cyklen så vidt jeg ved

• #9   2. apr 2015 der er et par valgmuligheder
    1. i omregistrere sammen ved salget (kræver dog den ikke skal synes)

2.syn den sammen bed synsmanden omregge

3. ring til skat på salgs dagen (eller første hverdag efter så bliver den automatisk afmeld senest 21 dage efter

• #10   2. apr 2015 Hvis i ikke gør det med det samme, så bare sørg for at have en købs/salgsaftale med navn, adresse osv, så er du helgarderet hvis en køber ikke omregistrere inde for de ca. 3 uger. Der findes nogle fine fortrykte salgsaftaler du kan printe ud på nettet.
    Har selv været ude for at blive "snydt" med en køber der ikke omregistrede, men har du en købsaftale kan du ikke komme i problemer smiley

• #11   2. apr 2015 Hej folkens.
    Jeg købte en MC for et års tid siden jeg har arbejdet og restaureret og vi har ikke omreg den ved salget, og jeg står med reg attesten i tidligere ejers navn. Har hele attesten. stod uden plader.

Er der noget der kan forvolde mig problemer?

• #12   3. apr 2015 Jeg laver kun handel med folk der vil give mig de 21 dage jeg har krav på... Det er sq også et par hundrede kroner i sparet forsikring. Og så giver det mig et indtryk af at folk mener deres produkt er godt nok til man selv efter 21 dage stadig gerne vil ha det i eget navn...

• #13   3. apr 2015 Elias.
    Det er ikke noget du har KRAV på, det er en tidsfrist at den skal være omreg. inden 21 dage.
    Det er fra den gang, man skulle på motorkontoret fysisk og Papir arbejdet tog noget tid.

Mikael

• #14   3. apr 2015 @Elias: Du har ikke KRAV på 21 dage du har RET til dem - det er langtfra det samme. Hvorfor så firkantet? Det kan da ikke andet end skabe problemer for dig selv.

Jeg ville til en hver tid sørge for at cyklen var synet inden og så omregistrere sammen med køber, så er den ged barberet.

• #15   3. apr 2015 Marcus: næ, mener bare at den skal være omregistreret i dit navn inden du køre den til syn og det kan du jo gøre dagen før smiley

• #16   3. apr 2015 den skal da synes før ejerskift hvis det gamle syn ikke er gældende?

• #17   3. apr 2015 JA i har ret! Ret til så! smiley
    Jeg føler bare det er en tillid en sælger skal stole på at kunne give, jeg har givet det alle 4 gange, og har fået det alle 5 . Aldrig haft problemer med de køretøjer ej heller.

Kommentér på:
omregistre mc ved privat salg.

Annonce