1.488 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Spørgsmål om halvtag til MC Spørgsmål om halvtag til MC

Jeg bor i øjeblikket på kollegie hvor der er ikke specifikt sted at parkere sin motorcykel udover parkeringspladserne til bilerne. Derfor overvejer jeg at snakke med beboerrådet om muligheden for at inddrage et par af parkeringspladserne (der er mindst 20 ledige pladser) og bygge et halvtag til de motorcykler og scootere som befinder sig på kollegiet. Men jeg kunne godt bruge nogen inputs fra folk som har prøvet at bygge halvtage eller lignende inden jeg kontakter dem.

Min tanke er at det skal være et halvtag med tre lukkede sider, hvor der er plads til 6-8 køretøjer samt ankre i jorden så folk kan låse køretøjerne fast.
Da jeg aldrig har bygget noget lignende vil jeg høre om der er noget i sådan et skur som kræver ekstra omtanke - kan et gulvanker fx holde til at være udenfor og skal det sættes i beton eller kan man skrue det i asfalt? og er der nogen som har noget bud på hvad sådan et halvtag koster? (bare sådan plus minus et par tusind)

Alle inputs med forslag, links til arbejdstegninger og dos and don't er meget velkomne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om halvtag til MC
  • #1   31. mar 2015 Hvis du skal lave noget gulvanker der holder, så støber man et U i firkant rør ned hvorpå der er svejset et anker som også går ned i betonnen, så kan man køre kæde ned igennem ankeret.. det får tyve ALDRIG på af jorden, med mindre de har en rendegraver smiley

• #2   31. mar 2015 Jeg kunne forestille mig, at du ikke får lov til bare at bygge noget selv, når det er en offentlig parkeringsplads, der er med garanti en masse krav og regler som skal overholdes.

Det nemmeste er nok bare at finde en færdig carport, og så søge om at få den stillet op - fx en carport fra xl-byg.dk

• #3   31. mar 2015 hvorfor ikke bare et mc cover? har brugt mc cover i snart 4 år, og aldrig haft problemer med hverken ridser eller rust.

• #4   31. mar 2015 Lasse: Selvfølgelig vil jeg ikke bare bygge noget selv uden tilladelse, men første skridt på vejen er at høre beboerrådet ad i forhold til projektet og så tage den derfra. Hvis ikke de er med på ideen kan projektet være lige meget, men hvis de kan lide den tror jeg der ret stor chance for at det kunne blive til noget. Parkeringspladserne er halvt ejet af kollegieselskabet, så helt "offentlige" er de ikke.

Elias: Det bruger jeg også allerede, synes bare ikke det er lige så godt som et halvtag. Derudover ville det også være rart at have noget man kunne låse sin motorcykel fast til.

• #5   31. mar 2015 Foreslå dem noget i stil med dette - det vil klæde enhver parkeringsplads og er forholdsvis billigt at sætte op: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ2rzzpB4XSvor2E5L7jYqcsZQx1XJWErqtxfiZ0oaziZB56IlGDg

Kommentér på:
Spørgsmål om halvtag til MC

Annonce