Spørgsmål om halvtag til MC {{forumTopicSubject}}
Jeg bor i øjeblikket på kollegie hvor der er ikke specifikt sted at parkere sin motorcykel udover parkeringspladserne til bilerne. Derfor overvejer jeg at snakke med beboerrådet om muligheden for at inddrage et par af parkeringspladserne (der er mindst 20 ledige pladser) og bygge et halvtag til de motorcykler og scootere som befinder sig på kollegiet. Men jeg kunne godt bruge nogen inputs fra folk som har prøvet at bygge halvtage eller lignende inden jeg kontakter dem.
Min tanke er at det skal være et halvtag med tre lukkede sider, hvor der er plads til 6-8 køretøjer samt ankre i jorden så folk kan låse køretøjerne fast.
Da jeg aldrig har bygget noget lignende vil jeg høre om der er noget i sådan et skur som kræver ekstra omtanke - kan et gulvanker fx holde til at være udenfor og skal det sættes i beton eller kan man skrue det i asfalt? og er der nogen som har noget bud på hvad sådan et halvtag koster? (bare sådan plus minus et par tusind)
Alle inputs med forslag, links til arbejdstegninger og dos and don't er meget velkomne
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Det nemmeste er nok bare at finde en færdig carport, og så søge om at få den stillet op - fx en carport fra xl-byg.dk
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 108
Elias: Det bruger jeg også allerede, synes bare ikke det er lige så godt som et halvtag. Derudover ville det også være rart at have noget man kunne låse sin motorcykel fast til.
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Spørgsmål om halvtag til MC