1.681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Emil Vincent A
Emil Vincent A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Motorcykel under halvtag. Motorcykel under halvtag.

Jeg skriver fordi jeg seriøst overvejer at købe en Kawasaki Ninja 300.
Jeg har bare lige et par praktiske spørgsmål inden jeg bevæger mig ud i selve købet.

1. Kan en sådan motorcykel stå under halvtag? - "garagen", hvor den kommer til at stå er desværre ikke lukket. Derudover vil jeg også smide et dække over den. Om vinteren vil jeg med glæde betale for vinter opbevaring, hvilket så vidt jeg kan læse mig til koster i omegnen af 1000kr.

2. Vil I anbefale at man køber den fra ny, hvor den vil koste i omegnen af 73-74.000 eller ville I hellere købe en brugt? (hvis jeg køber den ny, vil jeg formentlig tegne kasko forsikring ved en autoriseret forhandler, hvis dette er muligt).

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykel under halvtag.
  • #1   29. mar 2016 1. Ja - dem jeg har haft, har altid stået under åben himmel med dækken - vinteren i skur / garage, hvad end der har været lettest.

2. Personligt - brugt. Nye ting falder meget i værdi. - Men nogle vil bare have nye ting hvis de kan, og så har du jo også garanti/reklamation + de kan nok give en bedre rente (hvis man skal låne) og måske billigere forsikring.

• #2   29. mar 2016 Som Mikkel skriver. Brugt og så sørg for et ordentlig dækken til den..
    Den er selvfølgelig lidt mere modtagelig over for fugt men så har du en god undskyldning til at rengøre den lidt oftere.

• #3   29. mar 2016 Mange tak for kommentarerne, jeg vil med det samme begynde at holde øje med de brugte på diverse internet sider.

• #4   29. mar 2016 Ikk for at knuse dit ønske, men du godt klar over man skal være 20 for at måtte køre den

• #5   29. mar 2016 Selvfølgelig kan den tåle at stå ude. Den bliver jo også kørt udendørs.
    Med mindre du har penge nok, så køb brugt.
    Og ja, du skal være 20 for at køre den.

• #6   29. mar 2016 Om sommeren står min ude og uden dække. Sidst jeg så efter var den ikke smeltet væk.
    Ja den kan sagtens stå ude det er et køretøj smiley

• #7   29. mar 2016 Ja, det er jeg godt klar over.
    Jeg kan dog som jeg umiddelbart forstår det tage A2 kørekort under værnepligten trods at jeg på det tidspunkt kun er 19.
    Hvis jeg har misforstået dette, så vil jeg drosle den ned, hvis det er muligt indtil at jeg kan opnå A2.

• #8   29. mar 2016 Har jeg forstået det rigtig at du kan få mckort i værnepligten?

• #9   29. mar 2016 Jeg har læst mig frem til at man som ansat i Forsvaret også under værnepligt kan tage A2 som 18 årig. Jeg tror dog selv man skal betale for det smiley

• #10   29. mar 2016 Hvis serganten spørger om du vil have mckort så vil jeg på det kraftigste fraråde at takke ja. men det finder du nok ud af smiley smiley smiley
    Ud over det så tror jeg ikke hæren er hævet over reglen med at du skal være fyldt 20 for at få a2

• #11   29. mar 2016 http://koerekort-guiden.dk/motorcykelkoerekort
    Det er korrekt ifl denne kilde.

Men hvis de tager fejl, så må du (så vidt jeg ved) ikke drosle den ned - mener at det max må være 125ccm.

• #12   29. mar 2016 det med de 125cc er god nok. så det med en ninja 300 må vente lidt endnu.

• #13   29. mar 2016 Muligvis hvis det et arbejdsredskab. Men så må du stadig ikk gøre det i fritiden. Samt den kan ikk drosles.

Jeg måtte køre stor lastbil med hænger som 18årrig da man er fritaget pga uddannelse. Ellers er det vidst 22 man skal være for at må.

• #14   29. mar 2016 Øv bøv, men så må det jo bare udskydes en smule, der er jo intet andet at gøre smiley

• #15   29. mar 2016 Jo da. Find en billig 125cc smiley

• #16   29. mar 2016 det med værnepligt og mc kort må vidst være en and

• #17   29. mar 2016 Den er korrekt med værnepligten, men det er kun i forbindelse med værnepligten du må køre.
    Civilt gælder præcis de samme regler som for alle andre.
    Og for A1, hedder grænsen MAX 125ccm og 15hk, så en Ninja 300 vil aldrig kunne bruges til A1 kortet selvom den drosles ned til 15hk

• #18   29. mar 2016 k. 2. Kørekort til kategori A2 kan udstedes til en person, der er fyldt 18 år, og har gennemført køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A2 på en motorcykel, kategori A2, jf. bilag 5, når vedkommende er ansat, værnepligtig eller frivillig i forsvaret, hjemmeværnet eller det statslige redningsberedskab. Indtil den pågældende fylder 20 år, giver kørekortet alene ret til at føre køretøjer i tjenesten.

Kommentér på:
Motorcykel under halvtag.

Annonce