1.992 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Dyrt? Og kan det betale sig? Dyrt? Og kan det betale sig?

Hej alle!
Igen må jeg søge råd hos de kloge...

Sagen er den at jeg har haft min MC (kawa Z750) til opbevaring hos MC hjørnet i Nordsjælland, og den har fået nogen motor problemmer, som gør at man kan starte den men hvis man ikke holder gas så går den ud, ydere mere så er det som om den ikke kan tage gas hvis man giver den max gas. Den har fået skiftet olie og olie fildre.
MC hjørnet vil have mindst 6500,- + de 2500,- for det opbevaring som den har haft hen over vinteren. De siger de ikke helt ved hvad der er galt med den men at det godt kan blive mere hvis der kommer uventet problemer.

Mig spørgsmål er så:
Jeg er en fattig studerende som ikke lige har mindst 6500,- til at få den fixet + at time lønnen sikkert er 500,-. Så kan er der nogen der kender andre steder som gør det billiger? Og er det enlig dyrt?
Jeg ved ikke så meget om motor mig selv, så tør ikke helt selv begive mig ud i det.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Mvh.
Malte S. Christensen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrt? Og kan det betale sig?
  • #1   8. mar 2015 Det virker som en dyr pris uden at vide hvad det kan være. Jeg er ikke ekspert men har du prøvet at fylde tanken med frisk benzin? Kan være der er lidt kondens i tanken og at benzinen ikke brænder ordentligt.

• #2   8. mar 2015 Tak for svar!
    Ja, det gør det nemlig, og jeg er lidt uforstående overfor hvorfro det er SÅ dyrt. Jeg har prøvet at hælde ny benzin i tanken, men det ændre ikke noget. smiley

• #3   8. mar 2015 Kunne det være slidte tændrør? Hvornår blev de sidst skiftet?
    Det er ligesom græsslåmaskinen efter en vinter i skuret, den har samme symptomer som du beskriver, det er det eneste jeg har at sammenligne med smiley

• #4   8. mar 2015 Hvornår tjekkede du sidst ventilerne, tændrør og renset karburator? Igen... jeg er ikke ekspert, men måske kunne problemet ligge der?

• #5   8. mar 2015 HAHAH! Simon Ø! Det er en helt perfekt beskrivelse! smiley
    Jeg har faktisk ikke skiftet dem, fordi jeg børstet dem og tjekket dem i sommeren og de så helt fine ud, men skal jeg skifte dem ud i stedet?

• #6   8. mar 2015 J. C. Jeg har tjekke tændrør og det så fint ud, jeg har dog ikke tjekke ventiler eller renset karburator, og det er der problemet kommer ind, jeg er ikke så skab i motore og er lidt nervøs for at begynde at skilde det hele ad?

• #7   8. mar 2015 Jeg tænker det må være noget mere simpelt som tændrør eller lignende. Den virkede fint da den blev stillet ind, så er det jo ikke de vilde motorproblemer der kan opstå af stilstand.
    Det lyder som benzinproblem, om den så ikke får nok eller ikke kan antænde der ordenligt skal jeg ikke kloge i. smiley
    Men tændrøret blev græsslåmaskinen glad for .. Hehe

• #9   8. mar 2015 Hans Henrik, det er helt rigtige, og jeg vil enlig også gerne af med den, fordi jeg i bund og grund ikke har råd til den. Men den blev købt da jeg ikke var på SU og har ikke kunne komme af med dem siden.
    Det er også derfor jeg forhøre mig om det enlig er billigt eller dyrt, for jeg sydes det lyder lidt dyrt for at lave et service.

• #10   8. mar 2015 Lige netop fordi han er student, så er en mc det billigste transport løsning i forhold til hvis han skulle fra A til B med bil, tog eller bus. 6500 er fuldstændigt grotesk at forlange for noget der lige så godt kunne være noget i retning af udskiftning af tændrør... Hvor tit går en mc så slemt i stykker, at det er nødvendigt at give så mange penge for en reparation?

• #12   8. mar 2015 Hej Jacob!
    Shiiit, det lyder ikke så godt, og mange tak for heads up! Skynder mig at få den hentet hurtigts muligt!

• #13   8. mar 2015 Havde den været med karburatorer, havde jeg startet med at kontrollere benzinhane og dernæst rense karburatorerne. Moderne benzin har det med at efterlade brunt klistret snask når det fordamper, en følgevirkning af den tilsatte ethanol. Hvis det har sat sig en sted i brændstof problemet, kan det give problemer som en gang dyse / brændstof rens måske kan afhjælpe. Så af
    med benzinen igen. På fyld frisk benzin tilsat rens i en god stærk blanding, måske kan det hjælpe.

Rigtig fejlsøgning er selvfølgelig at foretrække, men man skal jo starte et sted med de evner og midler man nu engang har smiley

Og ja et par friske tændrør går man aldrig fejl af, det er trods alt en sliddel.

• #14   8. mar 2015 Henrik O: Okay, det giver jo meget god mening, jeg på kigge på Youtube og selv se om jeg kan få det fixet det. Mange tak for råddet! smiley

• #15   8. mar 2015 #11: Det var den tidligere ejer.

En ting er sikkert, det har INTET med karburatoren at gøre.
    Kørte den fint inden den blev sat ind for vinteren?
    Hvis den kørte fint sidste år, og fejlen er kommet under opbevaringen, så skyldes det med stor sandsynlighed skidt in indsprøjtningen, kondensvand eller tilsvarende. Det er ikke pludselig fordi ventiler skal stilles.

Du har haft den siden 2011, er der overhovedet blevet lavet service på den i dit ejerskab. Altså bortset fra frisk olie og tændrør?

• #16   8. mar 2015 Det ville jeg også have gjort til at starte med, som Henrik skriver.. Køb noget Bell rens eller Abcon FSC. Kan være det hjælper. Jeg fyldte min tank med frisk benzin tilført Abcon FSC inden vinterhi og lige startet motoren en gang imellem..

• #17   8. mar 2015 Jesper: Tak for dit svar.
    Yes jeg ved at #11 er den tideliger ejer.
    jamen den kørte helt fint, så var jeg væk i 3-4 uger og da jeg kom hjem så kunne den ikke køre??
    Den har stået varmt og tørt hver vinter, den har fået lidt af hvert, hvert år den tid jeg har haft den, men jeg har ikke givet den stort survice. Den blev skildt af sidste år og blev tjekke lidt grundiger efter, men der blev vuderet at der ikke skulle laves så meget.

• #18   8. mar 2015 Pengene er bedre givet ud til en værksteds manual, MC lift og et topnøglesæt. Du skal jo lære det på et tidspunkt alligevel smiley

• #19   8. mar 2015 Nikolaj: Det kan du have helt ret i.. Man er bare altid lidt usikker ved at skulle kaste sig ud, når man så kan risikere at man ikke kan køre sommeren over fordi man lavet nogen fejl. Men ja jeg SKAL lære det!

• #20   8. mar 2015 Start nu med 4 nye tændrør, du skal være temmelig hardcore for at se om de fejler noget og man kan ikke børste/rense tændrørs fejlen væk

• #22   8. mar 2015 Gonzo, jeg giver dig helt ret, jeg er uforstående over for det.
    Her er den besked jeg fik fra dem:

"hej
    jeg har svært ved at sige hvad den fejler
    men en ting er sikkert den skal have et stort service ventiler ect
    vi har prøvet at starte den men den er ikke til at få gang i
    stort service med alt løber op i små 6-6500,00 med alt og incl moms
    pak.luftfiltre tændrør evt ventilbrikker ect"

• #23   8. mar 2015 Ok så der er også stort service inklusiv i de 6500, så giver prisen ligepludselig mere mening.

Men hvornår har den sidst fået stort service?

• #24   8. mar 2015 Uden at have super meget forstand på det, ville jeg, som flere er inde på, starte med at skifte tændrør. Jeg har en kammerat hvis mc altid skulle have skiftet tændrør efter vinteren.Den startede og kørte perfekt hele sæsonen, men efter vinteren var den ikke til at få gang i. Et par nye tændrør og den startede og kørte perfekt igen.

• #26   8. mar 2015 Se så synes jeg også det giver mening.
    MC Hjørnet vil ikke have 6.500kr for at fejlfinde og evt udbedre det der er galt. Det er 6-500kr for et stort service med ventilcheck osv. Indbefatter dette service også skift af bremsevæske og gaffelolie?

Har du nogensinde skiftet bremsevæske og forgaffelolie på den i din ejertid?

Et stort service vil sikker udbedre de fejl du oplever. Og det er altså en del af prisen, ved at holde MC, når man ikke selv kan skrue. Få lavet det service på den, og nyd du kan køre ubekymret hele sæsonen.

• #27   8. mar 2015 Men de siger de ikke ved hvad fejlen er, så det kan vel være de laver et stort service også er der stadig problemer?

Er det en fin pris?

Har skiftet bremseklodser, pakninger, ameret kabler bag på, samt væske for og bag. Har aldrig skiftet forgaffel olien.

• #29   8. mar 2015 Du er ikke så langt væk fra Mc gaarden i Slangerup, prøv at køre en tur ned og hør hvad han skal have for det. så har du lidt at sammenligne med smiley

• #30   8. mar 2015 Hvordan $£@$@€$$@£$¤"#¤"# kan de give dig en pris for noget de ikke aner!?
    Hent den og få en venlig sjæl med lidt snilde til at gå den igennem.

• #31   8. mar 2015 René: Prøv at læse indlæg #22

• #32   8. mar 2015 Hvis de ikke ved hvad fejlen er, er det lidt af et sats at smide så mange penge ud på et service.

Jeg havde taget den hjem og skiftet tændrør.

Nu ved jeg ikke meget om nyere maskiner, men 6500,- er mere end hvad
    jeg giver for stort service på bilen, er det virkeligt så dyrt?
    Jeg kan forstå det hvis det er med nye skiver , kæde olie men det fremgår ikke i teksten, som jeg meget hastigt har læst igennem.

• #33   9. mar 2015 Tak for alle jeres råd og fif! Det er jeg taknemlig overfor!
    Jeg tror jeg først selv prøver at rode med det, også hvis det går galt så må jeg se om jeg kan finde en som vil gøre det for en billiger penge.

Tak!

• #35   9. mar 2015 Gonzo, jeg prøver sku selv at se hvad jeg selv kan klare uden det hele falder fra hinanden! smiley

Men ja det er nok en meget god ide at gøre jeg er sikker på hvordan jeg skal samle det sammen igen smiley
    Tak for råddet!

• #37   11. mar 2015 Sådan! Held og lykke smiley Og, Malte C, lad os endelig høre hvordan går.

• #38   11. mar 2015 Salars MC

• #39   28. mar 2015 Hej alle,
    Jeg ved ikke om nogen stadig kan se indlæget.
    Som sagt så smider jeg lige en lille opdate på hvordan det er gået med min MC.
    Jeg afhentet min mc hos MC hjørnet i nordsjælland, og jeg fik af vide at den på INGEN måde kan starte. Jeg smed den op en trailer og kørte hjem.
    Da jeg kom hjem satte jeg nøglen i og den startet første gang uden noget problem. Dette var jeg meget uforstående overfor da han sagde at den ikke kunne starte og det ville koste 6500 kr at få lavet.
    Motoren gik ujævnt, så jeg startet for en enden af og læse hele denne tråd i gennem og prøvet at gøre alt hvad folk have anbefaldet, så skiftet tændrør og justreret indsprøtningen, samt fik noget væske ned som kunne rense dysseren og nu går motoren 100% perfekt.
    Så føgler mig enlig temmelig snydt over at manden ikke engang havde prøvet at strarte motorcyklen på værkstedet efter vinteropbevaringen og bare håbtet på at jeg var så NOOB at jeg ville smide en masse penge efter ham uden grund.

Jeg vil gerne takke mange gange for de mange gode råd! smiley

• #40   28. mar 2015 Jeg ville køre der ud og forklare ham hvad du oplevede da du kom hjem osv, hans kommentar må da være guld værd.

• #41   28. mar 2015 haha, ja det skulle man gøre, det er jo virkelig pineligt for dem at de ikke engang starter de motorcykler de opbevare.

• #42   28. mar 2015 Fuck en hustler.

• #43   28. mar 2015 Men nu har du jo penge til at købe den værksteds manual og lidt værktøj så du selv kan gå igang smiley

• #44   28. mar 2015 Han er en mega hustler, og da jeg hentet den var han nærmest halv sur over jeg ikke ville have "lavet" den hos dem.

haha, det er nemlig det! Jeg har dog stenet youtube videoer efter alle de råd folk kom med og det hjalp faktisk en del, men ja en manual skal jeg virkelig have skaffet mig!

Kommentér på:
Dyrt? Og kan det betale sig?

Annonce