2.185 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Meget dyrt service Meget dyrt service

Hej.
Har netop fået et opkald fra min mekaniker, hvilket ikke ligefrem gjorde dagen bedre...
Havde regnet med et almindeligt service til den, men der var åbnebart mange ting galt med den.
Karburatorne var indstillet forkert, bagbremsen var nærmest ved at falde fra hinanden, fordækket var gammelt og nu kan den heller ikke gå igennem syn mere, selvom den blev godkendt for under et år siden..
Prisen for denne herlighed ligger på små 6-7.000....
Kan det virkelig passe, dels at prisen skal være så høj samt at en cykel jeg har kørt uden problemer kan have så mange defekter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget dyrt service
  • #1   6. feb 2013 Det kan meget vel være.
    Bare fordi den kører, betyder det jo ikke at den er i god stand smiley

• #3   6. feb 2013 Det er da bare med at komme i gang og lærer selv at skrue

• #4   6. feb 2013 Forsår ikke de ting kan komme bag på dig ??

Et dæk bliver gammelt med tiden, bremsen har måske ikke været serviceret i lang tid og har sat sig fast, og karburatoren skal også have en omgang engang imellem ?

prisen er vel ikke engang særlig høj hvis der skal nyt dæk på, og måske nye skive eller klodser bagpå samt ny olie / væsker..

• #5   6. feb 2013 Kan der også være noget om, blev bare noget overrasket over prisen på 7.000,- for de 3 ting..
    Bl.a. Skal der bruges en hel dag på at indstille karburatorne?
    Ydermere kan den heller ikke gå i gennem syn mere, på trods af at den gik igennem i 2012, som den står nu?
    Men er 7000 prisen for de ting der skal laves, eller er det højt sat?

• #6   6. feb 2013 Du kan jo evt. selv bestille nogle dæk hjem.. det kan være du kan finde dem billigere..

• #7   6. feb 2013 Hvis dækket er slidt/gammelt, er det jo klart den ikke kan gå igennem.
    Det samme med en bagbremse, som ikke er helt god mere.

• #8   6. feb 2013 har selv lige brugt 4000 på min den her måned... Dæk, kædekit, vedligeholdelse af gaffel osv osv... Hertil 2000 på udstyr i form af værktøj til at gøre det selv. Det koster at have køretøj, især gamle, men gør man det til en hobby at skrue selv, bliver det ikke bare en udgift, men også en læringsprocess, og sidst men ikke mindst sjovt. smiley

• #9   6. feb 2013 Det han mente med at den ikke kunne gå igennem var, at glassene på de bagerste blinklys ikke var sat ordentligt på og nummerplade var bøjer 45*, men det kommenterede synsmanden ikke sidst?
    Men de 7.000 for de ting er ikke helt ramt ved siden af?

• #10   6. feb 2013 På et værksted nej... Men selv ville det nok koste omkring ca. 2000 og 12 timers hygge

• #11   6. feb 2013 Træls..
    Så er det bare uheldigt at man er udstyret med 10 tommelfingre smiley

• #12   6. feb 2013 Bare fordi den gik igennem syn, er sku ikke ensbetydende med at den er iorden.

Syns det hele lyder rimeligt, det jo alm slidtage.

Du må bare lære at være mere opmærksom på din Mc's stand.
    smiley

• #13   6. feb 2013 Et dansk syn ikke ikke garati for noget som helst
    Dine dæk bør max blive 3 år gamle så det er bare at tjekke årstallet i dem
    Bremserne bør renses min hvert halve år hvis du kører 5-10000km pr år
    Karb sync, rengøring og justering en gang om året

• #14   6. feb 2013 måske du skulle prøve hører et andet værksted om at få lavet de samme ting

• #15   6. feb 2013 Tak for alle de hurtige tilbagemeldinger smiley
    Fordækket skulle angiveligt være fra ´04, så den med de 3 år som du nævner Glenn den overholder de vidst ikke..
    Det jeg mente med at den gik igennem syn var, at der kunne den godt blive godkendt med de blinklys som den har nu samt vinklen på nummerpladen, men det kunne den under ingen omstændigheder nu?
    At et syn ikke er en garanti for mekanisk perfektion er jeg godt klar over smiley

• #16   6. feb 2013 Og ang karbs, så er det noget bøvlet at rode med på de R maskiner,
    hvis de skal af og renses.

Så det klart det koster lidt ekstra

smiley

• #17   6. feb 2013 Det var også det han sagde omkring karburatorne Ronnie.
    Men alt i alt, så er prisen for det meget realistisk?

• #18   6. feb 2013 At mekanikeren ikke mener den kan gå gennem syn m de blink og nr plade... er jo ikke ensbetydende m at synsmanden kasserer den...

• #19   6. feb 2013 en værkstedspris omkring 600 /t er normal... så kan du selv regne det ud

jeg slipper nok m 16000 for min i år på værkstedet.... smiley

• #20   6. feb 2013 Er der selvfølgelig også en god pointe i smiley
    Men som sagt er den blevet godkendt med det før, og er også blevet stoppet på den med de pågældende dele uden problemer.
    Ville også være træt af at skulle skifte det, både økonomisk men også fordi jeg kan lide de blinklys og det, der sidder på den nu smiley
    16.000 årligt er da alligevel også en god slat penge ? smiley

• #21   6. feb 2013 Glem nu alt om det synsævl, hvis der er noget virkelig galt bliver du kaldt til syn når politiet stopper dig, bare kør

• #22   6. feb 2013 Syns det lyder ok...

Jo mange ting der bliver ordnet

• #23   6. feb 2013 Dropper det med synet så smiley
    Okay, synes bare det lød lidt vildt, men hvis det er prisen så er der jo ikke så meget at gøre ved det

• #24   6. feb 2013 @Tobias

Den bliver så også malet smiley

men nye dæk hvert år... olie/bremser osv.... det løber op det hele

men sådan er det når man kan li det....... og DET kan jeg smiley

• #25   6. feb 2013 Vil godt bukke din nummerplade for 5000 kr, og pille dine blinklys af, og finde synemand der kan se gennem fingerne med et gammelt dæk, så kan den blive synet, ikke at det er gjort rigtigt, men du har sparet 2000 kr.
    Så er det nok bedre du betaler en mc mekanikker der har forstand på det smiley
    T

• #26   6. feb 2013 "glassene på de bagerste blinklys ikke var sat ordentligt på og nummerplade var bøjer 45*, men det kommenterede synsmanden ikke sidst? "

Så fordi du fx kører 60km/t gennem en by og ikke får 1. bøde den første gang politiet stopper dig, så kan du ikke forstå hvis der lander en bøde næste gang ??

syn er bestemt ingen garanti på noget som helst..

• #27   6. feb 2013 Allan: Ja, det kan hurtigt blive en dyr hobby smiley

Angående det med synet, så var jeg ikke klar over at de to ting ikke var iorden og har ikke anset det som et problem, da båede synshallen samt en færdselsbetjent har set cyklen uden at påpege det..
    Men hvis de skal skiftes er der jo ingen vej uden om, bare irriterende at skulle ud og finde nye blink, når jeg er godt tilfreds med de nuværende

• #28   6. feb 2013 Hvis de ses tydeligt i dagslys så lad de blink sidde og sig til den bondeknoldsmekaniker at han kan holde snitter væk og koncentrere sig om det mekaniske

• #29   6. feb 2013 Enig med Glenn B, drop nummerplade og blink problematikken det skal han da bare blande sig helt uden om, hvorfor blander han syn ind i det?? Et dæk fra '04 er ikke ulovligt at kører med så længe der er mønster på, det er bare ufatteligt dumt da det bliver hårdt med tiden, ergo intet eller lidt vejgreb.
    Og hvis du føler han er ved at tage røven på dig, så hent din cykel og find en anden du stoler på..

• #30   6. feb 2013 Det har aldrig været billigt at køre MC, med mindre man kan det meste selv. Det er hårdtpumpede motorer med meget finere tolerancer og meget højere ydelse end en bilmotor. Det skal stå rigtigt, og den tid da man skruede efter gehør er slut.

Man er den svage part hvis der sker uheld, så bremser, dæk, og støddæmpere betaler man bare ved kasse 1. Det er det dårligste sted at spare, måske bortset fra hjelmen.

• #31   6. feb 2013 Hjelmen er bestemt heller ikke et sted man sparer.

• #32   6. feb 2013 stop stop, en hjelm behøver ikke være dyr for at være god, se bare http://sharp.direct.gov.uk/ vigtigst er at den passer på din knold og sidder ordentligt, ikke om den koster 1000 eller 8000kr

• #33   6. feb 2013 Jeg er medlem af en mc-klub hvor vi har alt i værktøj og lifte. Hvis man er i tvivl om noget der skal laves, så er det bare med at spørge nogle af de erfarne på værkstedet. Manualer kan man tit finde på nettet. smiley

• #34   6. feb 2013 Tobias
    Der burde være nogle i nærheden som kan give en hånd med, så kan i jo lave det i fællesskab og så lære man også noget samtidig

• #35   6. feb 2013 En helt dag til at synce karburatorene! Skal de skilles af ja så tager det tid, skal de bare justeres comeon det tager sku da max et par timer.

• #36   6. feb 2013 Køb en Haynes eller Clymer. Lær at gøre det selv.

Prisen lyder OK

• #37   10. feb 2013 Hiv dækket ud af regnestykket og bestil det på Mynetmoto, e.g. også det bagerste hvis det trænger. Vist stadig 10€ for to dæk i fragt.
    Herefter finder du en montør på:
    http://www.dmcn.dk/index.php/links-samlingen/13-til-mcen/134-vaerksteder-danmark-daekskift
    De skifter alle importdæk uden forhandlervrøvl om at tage en bager med til melet (eller omvendt:-)

• #38   10. feb 2013 Mht. SYN : Det er nu NOK IKKE Liiige de ting du nævner der får prisen derop på det leje !!!!!!!!! Snarer dæk/Dækskifte samt Karb. justering og Bremser... Så jo, umiddelbart lyder prisen ikke vanvittig - men kan da godt forstå at det kan overraske en, hvis man ikke havde forventet det. Vil dog sige at det lyder som en god mekker, at han ringer til dig og gør opmærksom på disse ting, som vil være afgørende for dels din egen sikkerhed men også for fornøjelsen af at have en maskine der bare er trimmet mht. karb. just. - Hold fast i ham !

• #39   10. feb 2013 Du skrev bl.a.:og nu kan den heller ikke gå igennem syn mere, selvom den blev godkendt for under et år siden..
    Du viser her en fejlopfattelse desværre mange har. Nøjagtigt på samme niveau som når en virksomhed har haft besøg af Arbejdstilsynet for en sikkerhedsgennemgang af virksomheden. Så tror mange, især mindre virksomheder, stadig!, at de har fået en "godkendelse". Mange tror fejlagtigt også at et syn er en bulletproof "godkendelse". Det er det IKKE *S* desværre.
    Så selvom der ikke har være fusket eller lavet dårligt arbejde ved synet, kán det godt være rigtig, det du har fået at vide. Men kan selvf. også være mekanikerens måde at forsøge at få ekstra penge hjem på. Det kan jeg ikke udtale mig om.
    Men ved syn begås der fejl/inspektøren kan overse noget. Sådan er virkeligheden. I nogle tilfælde kanman dog godt få indtrykket af, at nogle mekanikere formår at påvirke nogle synshaller på en betænkelig måde. nogle kan have bemærkelsesværdig mange fejl på "nysynede" motorkøretøjer. Så mange ting kan væære en forklaring smiley

• #40   10. feb 2013 Iøvrigt mht syn...... skal den ikke synes igen før ejerskifte (medmindre de lige har lavet det om )........

• #41   10. feb 2013 Det har de ikke, det lovforslag blev vist nok afskrevet. gudskelov.

• #42   12. feb 2013 Tak for alle tilbagemeldingerne smiley
    Efter at have læst lidt på det, så er prisen åbenbart ikke helt ved siden af, det var bare ikke det jeg havde forventet da jeg sendte den afsted til alm. service smiley
    Og rådet om at lære at skrue lidt selv, er også noget jeg vil forsøge mig lidt med i fremtiden

Kommentér på:
Meget dyrt service

Annonce