ZX9r alt for varm ??? {{forumTopicSubject}}
Hejsa !!!
For en uge siden, begyndte min Kawa ZX9r`s kølevand at koge efter bare to km ! ( stoppede dog med det samme den var blevet halv varm på figuren der viser temp )
Den manglede vand, gav jeg den så, siden kan den knap startes uden at den koger, den mangler ikke vand, og har heller ikke smidt vand.
Har prøvet at pille den nederste slange af vandpumpen, mens jeg hælde vand på, og der er god gennemgang, så lukkede igen.
Har skilt termostaten af, den ser også ok ud.
Ringede til mekaniker, han siger det er toppakningen der er utæt. Det ville 5000 kr, men hvis ikke det var det, vidste mekaniker ikke lige hvad der skulle ske !
Ville gerne være fri for at betale så meget, hvis det ikke var det problem ???????
Nogen der har nogen gode råd ???????
Lars
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 87
Det kunne godt lyde som toppakningen...
jun 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 257
Hvis den begynder at koge kunne det godt tyde på at der ikke er godt flow gennem køler og blokken...
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 252
Ryger den hvid?
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 273
Men tror nu også mere på pakningen, men der kan måles af en mekaniker (altså om der er CO2 i kølevandet).
I værste fald er det en revne indvendig i motorblokken og så er det ikke sjovt mere.
jun 2004
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 289
Lars
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.737
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.980
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=5267
Han har selv en 9'r... Jeg mener den model har lidt "kvaler" med luft i kølesystemet..
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 69
dec 2003
Følger: 40 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 2.067
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 733
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 181
Det er vist noget med varme udstødningsgasser i kølesystemet, der skaber luftlommer, og så virker kølesystemet ikke særligt godt.
apr 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 57
jun 2004
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 289
Tidligere ejer har skiftet pakningen mange gange ( 5 gange ) og fået en speciel hjem, mener han sagde noget om kobber ??? ved ikke om det er rigtigt.
Pumpen kører har jeg tjecket !
Hvordan bevæger termostaten sig i en kogende gryde ? Er ik` så klog på tekniken !
Men tak for alle de gode bud indtil videre, men hvad koster en udskiftning af pakningen ?
Efter næsten tre ugers ferie og nye bremser og kæde-kit er det sku småt med kontanter lige pt.
Lars
aug 2005
Følger: 46 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 43 Svar: 457
Jeg kender lidt til dit problem ja, efter 2 km er godt nok hurtig, men det er dit kølesystem der ikk er godt nok, placeringen af din termostat er simpelthen for ringe så den registrerer ikk den reelle temp og det gør den kommer op og koge, det er en fejl på modeller fra 94´og vist nok 95´, jeg var i tyskalnd og hente MC´ere da jeg kom i snak om det, Sælger er nemlig kawasaki importør i München området og har forhandlet kawa i mange år, han havde modellen nyere stående og fortalt hvorfor det var vigtigt at købe den rigtige model, din er sat ind her som en 97´, men tror at enten har du fået en anden kværn på eller også er det en ældre model der er sent indregistreret. Det du kan gøre er hmmm nyere kværn eller sælge din MC, der skule efter sigende ikk være nogen lige til løsninger, jeg har Peter´s nummer hvis det er, importøren fra tyskland, UTROLIG fair og har nogle virkelig gode priser og kan skaffe dig stort set alt. Syns bare efter 2 km er MEGET vildt, det burde kunne stoppes, jeg ville gå mit køle system igennem fra top til bund og få det renset af, og så se hvor jeg stod, men som sagt er det en general fejl, de koger uden du rent faktisk kan se det......
Håber det hjalp dig lidt.
Henrik Jacobsen
ZX9r alt for varm ???