{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.067 visninger | Oprettet:

Hjelme med samme pasform som Shoei {{forumTopicSubject}}

Jeg havde egentlig forelsket mig i Shoei GT-Air. Den sidder perfekt på min knold. Relativ lidt vindstøj og god aerodynamik. Og indbygget solbrille. Men...den scorer lavt på side-impact, ifølge SHARP.

Nogle folk mener ikke SHARP kan bruges. Andre mener det er den bedste indikator der er, da det skulle være den eneste test der har nogle præcise retningslinier for deres test.

Jeg er lidt splittet. smiley

Anyway. Jeg kigger lidt på alternativer, med nogenlunde samme pasform og features, som ovenstående. Og ikke mindst noget i lækre materialer.

X-Lite X702 ser ud til at have meget af det jeg søger. Men kan ikke huske hvad pasformen kan sammenlignes med.

Arai passer virkelig skidt på min knold. Så det bliver nok et no-go.

Hvad kan i anbefale, til max 4000-ish.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjelme med samme pasform som Shoei
  • #1   29. jan 2015 Claus,du kan også sårøge dig selv hvad der er vigtigst - om hjelmen sidder ordentligt på dit hoved, så den ikke ryster, sidder løst ved et evt. uheld, irriterer dig når du kører mv. eller om den har scoret lavere end nogle konkurrenter på et enkelt parameter!

Var det et mindre kendt mærke, så ville jeg tænke mig om igen, men med Arai, Shoi, HCS, Schubert mfl. ja så ville jeg ikke bekymre mig så meget, da det er kvalitets mærker.

Jeg købte en HCS hjelm i Tyskland, den landede sådan 3/4 oppe i SHARP test, til gengæld så gav den alle andre modeller baghjul i en anden stor tysk test og blev testvinder - Hvem skal man stole på?

Som sagt, Shoi er et kvalitetsmærke - Hvis den passer som den skal og føles godt, så køb den, ville slet ikke have nogle betænkeligheder ved det! smiley

• #2   29. jan 2015 På den her side kan du sammenligne pasformen på forskellige hjelme:
    http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/motorcycle-helmet-shapes.htm

Pas dog på med at stirre dig blind på crash tests, de tager ikke højde for passiv sikkerhed som, f.eks. vægt. og komfort.

• #4   29. jan 2015 Scorpion har i hvertfald ikke samme pasform som Shoei.

• #5   29. jan 2015 Jeg er helt enig i at pasform, går frem for alt andet.
    Tanken var også bare at hvis man nu havde to hjelme der sad super, og den ene scorede højere, så ville jeg nok hælde til den. Men når man står med en Shoei, så er man ikke i tvivl om at der er brugt tid på at lave den.

Tager lige ud og prøver en X Lite. Husker stoffet som værende behageligt. Kan bare ikke huske hvordan den sad på mit hoved.

Prøvede en Scorpion for et par år siden. Husker den som om den var behagelig. Men dengang havde jeg også tendens til at vælge hjelme der var for store. Så det kan være forklaringen på at den føltes nogenlunde. Men man lærer jo med tiden. smiley

• #6   29. jan 2015 Har du prøvet en Schuberth ??

• #8   29. jan 2015 Har lige tjekket billeder af GT-Air. den ser sgu sprød ud.
    Hvis den passer dig, så tag den.
    Jeg er selv glad for min Shoei XR1000, men den har ikke solbrille.

• #9   29. jan 2015 Schuberth passer mig faktisk også ret godt. Så det er lidt sjovt der er så stor forskel, når vi begge kan passe Shoei, Don T. Men hoveder er jo i mange former. Ikke bare rundt vs aflangt osv. smiley

Men prøvede en X-lite X-702 i dag. Og den sad også rimelig okay. XL var for stor. Og L var en aaanelse tight. Men tænker at er fordi den er helt ny. Der var ikke noget der sad og trykkede. Kun når jeg prøvede at dreje hjelmen. Så kunne jeg mærke det oppe ved tindingerne. Men det er vel ikke unormalt, når man tvinger hjelmen ud i en unaturlig position.

Kiggede også på 802´eren. Og der træder man lige et godt stykke op i lækkerhed. smiley Desværre mangler den plads til højttalere. Og den har ikke indbygget solbrille.

• #10   29. jan 2015 Nu kan man ikke sige at en Arai ikke passer ved mindre du har prøvet nogle stykker, jeg kan fx. kun passe 2 af deres modeller.

Jeg vil ALDRIG købe en hjelm som er ratet 5 stjerner af sharp af et kina/korea/taiwan mærke (HJC,SHARK,osv) da de hjelme er 100% designet til at klare lige præcis den test godt. Hvis du vil ha sikkerhed er der kun en test at gå efter: SNELL M2010.

Da jeg selv er Arai hovede kan jeg kun anbefale dem. Jeg synes veldigt om at Arai fx. ikke har lavet en eneste hjelm med flip op eller indbygget solbrille, da Arai er 100% nul kompromis når det gælder sikkerhed. Flere flip op hjelme til 2000-3000 kr skriver SHARP at de ikke bliver ved med at være låst i kæbepartiet efter et slag(30-50% af gangene) og solbrillen som skal ligge mellem skal og inderforet er bare hul i hovedet. Det samme med alle de nye hjelme med alle mulige vinkler og kurver i skallen dur bare ikke når du vælter med fart på og disse kanter tager fat og river i hjelmen.

Hvorfor tror du Arai,Shuberth and andre high end mæker er fuldstændig ligeglad med Sharp? fordi de ved bedre, de har jo efter alt lavet hjelme i halvt århundred.

• #11   29. jan 2015 Har prøvet en del forskellige fra Arai. Og de passede desværre ikke. De har ellers et par stykker, der ville være interessante. Men ved godt at Arai også laver andre, med lidt anden pasform. Har bare ikke fundet en der passede. smiley

Klaphjelm vil jeg aldrig gå efter. Dog er jeg ikke så bange for at have indbygget solbrille i hjelmen, ud fra diverse tests, som viser det ikke nødvendigvis svækker hjelmen. MEN....ville naturligvis ikke tage hvilken som helst hjelm med solbrille.

• #12   29. jan 2015 Lyder som om du har styr på det smiley held og lykke med jagten.
    Det jo altid godt med en ny dåse til hovedet smiley Men hvis du får mulighed for så prøv Arai RX-7 GP(Race) - Arai Quantum-ST(SportsTouring) eller Arai Rebel (Street/naked)

Go jagt

• #13   29. jan 2015 jeg har også Shoei hoved, og har kørt med en Shoei hjelm i mange år. Men er nu gået over til Shark hjelme istedet. De sidder også perfekt på min grødballon smiley

men ud og find en butik med STORT udvalg, og prøv dig frem.

http://www.shark-helmets.com/product.php?sous_gamme=S700s&gamme=SHARK%20Pulse%20Division&code_gamme=PULSE&code_sous_gamme=70P

http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/shark-s700

• #14   29. jan 2015 Kram: Styr på det, er så meget sagt smiley Men er ved at have snævret det lidt ind til hvad jeg vil have. Men giver da lige Arai et par chancer mere. For kan efterhånden ikke huske hvilke modeller jeg har prøvet. smiley Der er jo lige en måned eller to, at prøve i. smiley

Tak for hjælpen.

Rasmus: Ja....jeg må ud og finde en stor butik med stort udvalg. Men det er som om de fleste holder sig til nogle få mærker.
    Pt. har jeg kigget hos Aagesen, Enghave Motor og Stevens MC. Er der andre med stort eller større udvalg? Altså helst på Sjælland. Ellers må jeg jo bevæge mig over påd en anden side. smiley

• #16   29. jan 2015 ujhh evt hvis du har en hjelm nu som bare trænger til en udskiftning, så tag da på en god mc-tur ned til det tyske, og tag et smut i en louis! De har mega udvalg i stortset alle mærker.

• #17   29. jan 2015 Don T: Dooh!! Hvorfor tænkte jeg ikke på Jens Winther?! Jeg bor 800 meter derfra! smiley

Rasmus S: Jeg har en hjelm nu. Så det kunne da være jeg skulle tage på en MC smuttur til det tyske.

• #18   29. jan 2015 jeg købte min shark sidste år i en louis megastore i Hannover. Der havde de i hvert falde et kæmpe udvalg, til gode priser. De havde nok 15-17 meter væg, med hjelme fra gulv til loft

• #19   30. jan 2015 Jeg købte hjelm ved Hein Gericke i Flensburg sidste år, det blev så en HJC - Og er bestemt ikke enig i hvad der tidligere er blevet nævnt om at det er en Kina hjelm - Den er absolut i den mest støjsvage ende, klarer test godt(sjovt nok klarede den her, som jeg skriver tidligere, ikke SHARP testen vildt godt, sådan 3/4 - så det taler jo imod postulatet om at de skulle lave hjelme specielt til SHARP testen), men vandt til gengæld andre og det er da en hjelm til 3,5K.

///Kram: Iøvrigt er det som nævnt noget af et postulat at nogle mærker skulle lave hjelme specifikt til SHARP testen, mens andre ved bedre - Har du noget belæg for den påstand?
    Eller passer det bare godt i forsvar af den hjelm du selv kører med, fordi den klarede sig elendigt i testen?
    Hvis du ikke har noget belæg, så lad være at sidde og smide om dig med sådanne argumenter, det er fint du foretrækker en specifik hjelm og jeg går som først nævnt heller ikke specielt op i de test, men der er ikke nogen grund til direkte at lede folk mod hjelme der klarer sig dårligt i de test - At en hjelm skulle være specielt god fordi den ikke er produceret i østen(som om de fleste ikke er det alligevel) og klarer sig dårligt i den største test af dem alle, skulle altså være et kvalitets stempel, mens de hjelme der klarer sig godt, men som er lavet i østen, ja de er så automatisk noget skidt - Arh kom nu frisk, håber du selv kan se din logik er, ja alt andet end logisk og uden noget belæg andet end det du påstår! smiley

• #20   30. jan 2015 Mikkel N, Jeg solgte 500 hjelme sidste år, og går meget op i hvis mine kunder siger sikkerhed skal de ikke ha en shark hjelm lavet i taiwan som koster 220 kr når den er kommet til dk uden uden moms og fortjeneste af importør og forhandler, som får 4 stjerne i SHARP-testen.

Jeg ved godt hvordan det lyder men prøv at følge med i at den dåse som ultimativ skal redde jeres liv ikke skal koste mindre end en tankful benzin.

Hvis jeg skal være lidt positiv smiley så vil jeg anbefalde en Kina lavet HJC RPHA-10.
    Den er faktisk okay til prisen. dog meget let og derved en skal som jeg trykkes sammen med hænderne, det kan du ikke med en Arai.

Kommentér på:
Hjelme med samme pasform som Shoei

Annonce