2.736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

R6 eller ZX6R? R6 eller ZX6R?

Har lige nu kig på en Yamaha R6, 1999, 25000 km og en Kawazaki Ninja ZX6R 2001, km 40000. Det er samme pris på begge, og ifølge sælger begge i rigtig fin stand. Er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge! Vil gerne høre om der er nogle der har gode/dårlige erfaringer med nogle af de maskiner. Hvis ja, så gerne skriv hvad det gode, eller problemet er smiley - Og kunne man være så heldig at en har haft begge to, så måske en sammenligning?
Håber nogle kan hjælpe, og på forhånd tak! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R6 eller ZX6R?
  • #1   11. jan 2015 Jeg har selv en Zx6r 636`er fra 2002, som i store træk er samme maskine som Zx6r`en, bare med en anden motorstr. og lidt andre små tweaks. Kiggede selv på R6`eren fra 1998 -->, men for midt vedkommende blev det Kawa`en af to årsager! For det første er det ikke nogen hemmelighed, at gearkasserne på R6`erne fra den periode ikke er ret gode, deruodver synes jeg bedre om Kawa`ens drengerøvs omdømme!
    Sidst men ikke mindst, valgte jeg så den lidt større 636`er og har ikke fortrudt det, man skulle ikke tro det, men det gør en forskel! Se evt. om du ikke kan finde en 636`er, det vil du ikke være ked af!

• #2   11. jan 2015 Hvad for en cykel synes du køre bedst ?

• #3   11. jan 2015 Det er begge to super solide cykler.. Hvis du ikke ser dig selv som "MotoGP-super-følsom-ekspert", så gå efter noget så overfladisk som "Den su syns er flottest"... smiley

• #4   11. jan 2015 Min lillebror har en kammerat det er mc mekaniker, efter hans mening og erfaring er Kawasaki de bedst byggede cykler, og dem de skruer mindst på, tæt derefter kommer Yamaha, Honda osv. Med Suzuki nederst af de anerkendte mærker.

• #5   11. jan 2015 Har selv kørt Suzuki aldrig rørt en skrue i nogle af dem der i mod har jeg haft kawazaki zx6r der brækkede sig efter 10000 km hvor Suzuki bare kører efter 65000

• #6   11. jan 2015 Thomas: Enkelt tilfælde kan man bruge til cirka, ja ingenting, man er jo nødt til at kigge på det statistisk set - Man kan også få sig en Toyota Mandags bil, og en Fiat der holder, men det ændrer jo ikke på det faktum at Toyota statistisk set laver verdens formentlig mest driftsikre biler, hvor Fiat ligger helt i bunden! smiley

Se nedenstående undersøgelse, der placerer Yamaha som Nr. 1, Kawasaki som nr. 2 og Honda som Nr. 3, stor undersøgelse med næsten 5000 mc.
    Som Journalisten også skriver:

Citat: "The numbers which will follow are strictly based on the feedback provided by the customers and must be treated as such. At the same time, please keep in mind that they are sourced from the real world and must not be argued with things like “none of my buddies owning the X brand bikes has had a problem in the last 4 years, therefore this study is flawed”. Such positions are simply immature and have no place in this."

Kort sagt, skriver han, at præcis det du gør med at bruge din egen enkelte situation som udtryk for en helhed, ja det er fuldstændig ligegyldigt! smiley

Link: http://www.autoevolution.com/news/japanese-bikes-are-the-most-reliable-which-is-the-worst-77794.html

http://www.autoblog.com/2014/02/22/consumer-reports-motorcycle-reliability-report/

• #7   11. jan 2015 Jeg stod for ca. 3 mdr. siden og overvejede en brugt R6 fra samme årgange osv osv, men blev lidt skræmt af de ''problemer'' de har fra 99-2002.. så det blev en SV650S i stedet (dog ikke en SS cykel). Jeg ville holde mig til kawa'en hvis jeg var dig:D

Og mht. den krig der er mellem hvad der holder bedst.. nu er Suzuki jo også det ''billigste'' mærke hvis man sammenligner med Yamaha, Kawa og Honda, så ja et eller andet sted skal der spares, men dermed ikke sagt Suzuki ikke er gode, de er stadig pisse geniale!
    Ferrari går jo også i stykker hurtigt, men de kører hurtigere end de andre smiley

• #8   11. jan 2015 Tusind tak for jeres svar, modtager gerne flere fordele og ulemper hvis nogen har lidt flere inputs smiley

• #9   11. jan 2015 Jeg spørger lige igen.. Har du prøvet cyklerne ????????? Og hvad med cbr600 og gsxr600 ?

• #10   11. jan 2015 Nej har ikke prøvet nogle af dem, har haft en CBR 600 og vil gerne prøve noget andet :). Og Suzuki har har jeg også prøvet, så er kommet til beslutningen at det enten skal være en R6 eller ZX6R, da jeg synes de er virkelig flotte, og har hørt mange gode ting om dem smiley

• #11   11. jan 2015 Kan SLET ikke forstå at man kan købe køretøjer med øjnene... Jeg ville 1000 gange hellere have en bike der føles som en forlænget del af kroppen end en som føles som en pinebænk, men ser en anelse bedre ud foran grillen smiley

En Kawasaki er ikke bare en grøn Honda smiley

• #12   11. jan 2015 Køber da selvfølgelig heller ikke noget uden at have prøvet begge grundingt, men ville lige høre på forhånd om folks erfaringer. Jeg ved jo at begge er solide og populære motorcykler, så kunne ikke forstille mig at jeg slet ikke ville have noget med dem at gøre efter en prøvetur smiley

• #13   11. jan 2015 Der findes mange populære motorcykler jeg ikke ville eje smiley

Det er jo gamle cykler, så den enkeltes stand er langt vigtigere end hvad folk generelt mener...
    De fleste fremhæver den MC de selv har.. Og har ofte " ikke fortrudt" ofte uden at have nogen som helst erfaring med konkurrenterne ;)... Måske kender de nogen der engang har snakket.bla.bla.bla men de fleste har ikke ejet flere cykler af forskellig mærke i samme årgang.. Og det er ikke rimeligt at sammenligne en cbr fra 94 med en r6 fra 02. Eller en gsxr fra 08.
    Men det er oftest det disse diskussioner ender i. Ud og prøv de muligheder der er inden for dit budget. Og så er det jo mindre vigtigt om en cykel har en lidt svag gearkasse når den bliver presset hårdt på bane, hvis du finder et perfekt eksemplar som kun er blevet kørt på landevejen smiley

Go jagt smiley

• #14   12. jan 2015 Køb med hjertet, den bliver du ,mest glad for.

• #15   12. jan 2015 Ah ja den evige kamp mellem hva mærke man skal havde har selv kawa og synes det er en gude maskine men har også en Honda også en gude maskine men til hver deres men tag ud prøv sid på dem begge prøv en tur en go lang tur.
    Eneste jeg sys der bør fremhæves som sådan er kawaen har et større sæde end yamahaen er der størr mulighed i siddestillingerne på den..

Held og lykke med købet ????
    Og lad være med lytte til hva andre sys ??????

• #16   12. jan 2015 Tak for det, fik også lavet en god aftale med kawaen igår, nu vil jeg ud og prøve nogle lignende inden ved nogle forhandlere, da mit problem er at sælger og jeg er 250 km fra hinanden, så det er lang tur og køre for bare at prøve. Men indtil videre ser det ud til at jeg snart er ejer af en zx6r smiley

• #17   12. jan 2015 Jakob jeg har en zx9r den kan du også bare købe ??????

• #18   12. jan 2015 Det er i bytte for min mc, har ingen kontanter Bo smiley

• #19   12. jan 2015 Nå ja øv så ????

• #20   12. jan 2015 Hehe ja, ingen tvivl om jeg gerne vil eje din. Men kan kun tilbyde bytte smiley

• #21   12. jan 2015 Nogen der har erfaring med knastkæde på sådan en zx6r. Hvor lang tid plejer der at holde. er det et sted mellem 40.000-60.000? Og ja ved godt nogen holder over 100.000 - Men hvad er mest normalt? smiley

• #22   13. jan 2015 På blandt anet zx6r.com, har jeg læst flere tråde hvor folk går efter ca. 60K miles, dvs. rundt regnet 90.000km, før bør det ikke være nødvendigt!

• #23   13. jan 2015 Det er jeg glad for at høre smiley

• #24   13. jan 2015 #7

Grundet at Suzuki er billigere end de andre mærker har intet med bygge kvalitet at gøre. Men derimod hvordan de bliver importeret. Suzuki køre større import i danmark end de andre, altså trækker større patier hjem ad gangen, og derved kan sænke import udgifterne.

Tager du til England vil du modsat opleve at Suzuki er det dyre mærke, og Honda er det billige!

Ts: Som før skrevet, prøv, kør og køb efter hjertet. Det er 'Legetøj' det skal passe efter din morskab, og ikke vores andres. Rent teknisk kender jeg ærligtalt ikke de 2 modeller.

• #25   13. jan 2015 Efter at have læst #18 ændre situationen sig jo radikalt...

Hvis man bytter så ender mindst den ene part som oftest med det som de kan få, og ikke det de ønsker sig... Lidt ligesom når en thaipige bliver gift med en europeaer smiley

Jeg ville TIL ENHVER TID!! Sælge for hvad højestbydende vil give, og købe hvad jeg ønsker mig.. smiley

• #26   13. jan 2015 Brian S: Jeg er for så vidt helt enig, der er dog en fejl i din deduktion. For der kan jo ske det, at den pris en højestbydende vil give for det man har at sælge, er det samme som den vare man kan bytte sig til, repræsenterer i værdi. Ergo kan man så ligeså godt bytte direkte, hvis det kan lade sig gøre, og derved skippe et mellemled!

Ligeledes kan det jo være sådan, at vi har to personer, der hver har en vare modparten ønsker, den ene har f.eks. en R6`er og den anden en Zx6r, samme årgang, ca. samme brugtværdi, hvis de hver især skulle sælge ville de sælge for 80.000, men måske reelt kun få 65.000 - Derefter skulle de så ud og købe og byde modparten ned på det beløb de nu engang havde fået for deres egen mc - Det er jo ikke alle der heller er lige gode til at byde/"prutte om prisen", så det slipper man også for.

Så ja, grundliggende kan der være en/flere problematikker i en bytte situation, men at bytte kan bestemt også være gavnligt, også for begge parter! smiley

• #27   13. jan 2015 For mig kan jeg kun se plusser ved bytte. Har selv en mc som har en ca værdi for mig ca 40000. (Suzuki Marauder vz800, 1999) og søger en zx6r. Bytter mig til en en ejers mc der er passet på, med nye dæk, nyt kædekit, nyt filter og olie. (Kawasaki zx6r, 2001 med 40.000 på klokken, plus jeg får 4500 kroner oven i hatten. Ville ikke kunne få samme værdi motorcykel hvis jeg skal sælge min, og købe en i samme stand og årgang. Plus jeg er fri for at vente på den engang bliver solgt, og skal mødes med måske 10 forskellige mennesker som bare vil prutte den ned i pris, og derefter skal ud og lede efter den rigtige jeg kan købe efterfølgende. Her skal jeg køre et sted hen til en enkelt, køre hjem igen med den mc jeg leder efter, og med 4500 i lommen og begge parter er glade. Så tror jeg vælger bytte. Det har jeg gjort før med ovenud tilfredshed :).

• #29   13. jan 2015 Er bare ikke enig....
    Du får en MC som sælger ikke kan sælge. Og alle de skeptiske øjne og uddybende spørgsmål, samt alle de personlige vurderinger af en masse forskellige modeller er tilsidesat. Din hjerne har handlet inden du ser cyklen, og tager den garanteret med hjem selv om den prutter og går på 3 cyl, bare sælger siger at hans 1 ejers perle bare skal have et nyt tændrør, sådan gør den hvert 3 år i januar.......

Du bliver gift med din fætters kusine som din fætter siger er jomfru !!! smiley

Du har så lidt forudsætning for at tjekke modellen, at du formodentlig ikke ville opdage hvis den var droslet til 90hk...
    Summa summarum : imo skal man have nogle brugbare referencer for at vurdere en model. Samt man skal kun bytte hos en forhandler.

Held og lykke smiley
    Mvh Brian

• #30   13. jan 2015 For det første har den ikke været til salg nogle steder, han så tilfældigvis et opslag på facebook jeg har lavet. Han har de sidste 7 år kørt 2400 km på den, og har stået i mandens køkken altid, undtaget når den har været ude på en enkelt trilletur. Og vil lige sige at jeg ikke er født igår, har haft en del motorcykler efterhånden så ved godt hvordan den skal lyde. Så selvfølgelig tager jeg da ikke en mc med hjem der hakker eller ikke lyder som den skal. Har på ingen måder købt den før jeg er kørt hjem igen, men når der er over 300 km imellem os så bliver man da nødt til at lave en aftale som udgangspunkt. Kan ikke se forskellen, er på at bytte eller købe af en privat mand. Der er sku da ingen former for garanti nogen steder. Og skal jeg til forhandler skal jeg give 10.000 mere end motorcyklen er værd. Men kan godt se du har de ultra skeptiske briller på, og lyder som en ekspert på området. Måske man kunne hyre dig til at finde mig den helt rigtige cykel som spinder som en mis, og har den helt rigtige motorlyd? smiley

• #31   13. jan 2015 Du vil være godt hjulpet med mig ved din side, det bliver vi ALDRIG uenige om.....

300km.. Det køre vi gladeligt for at handle lidt billig cola. Eller hvis nogen har et mudderhul som der må køres ATV i...

Kan godt ske at du ikke selv er klar over du har handlet... Men det har du smiley

• #32   13. jan 2015 R6 til bane
    Zx6r, til gade smiley

• #34   13. jan 2015 Elias, 2 motorcykler du har tilsalg eller hvad mener du? smiley

• #35   13. jan 2015 Nej nej, mener R6 er fedest på en bane, sidestillingen er ret aggresiv, og motoren er virkelig kraftig i toppen af omdrejningerne. Altså fed bane mc.

Hvor en zx6r har bedre bund/mellem område men lavere top, og sidestillingen mildere altså bedre gade mc.

Min personlige mening.

• #36   13. jan 2015 Ahh okay, tak for rådet smiley
    Jamen har faktisk også været ude og prøve begge nu, og også lidt det jeg selv kom frem til. Sidste sommer havde jeg er YZF 750 R, og den er nærmest som du beskriver hvor motor tager virkelig fat i høje omdrejninger smiley

• #37   13. jan 2015 En yzf750 er gammel og tung, og har en meget mere lineær effektkurve end en r6.. De cykler kan ikke sammenlignes.. Hvilken r6 har du prøvet ?

• #39   15. jan 2015 Hehe, det er der jo så åbenbart.
    Har bestilt transport, og skal hente den søndag smiley
    Ps. Der er også 2 styk med R6ere der er interesserede hvis den handel på søndag ikke er noget. Så at sige at du ikke tror der er nogen der vil bytte synes jeg er en lidt mærkeligt kommentar. Der er da mange der har haft racer som er blevet træt af fart og vil prøve mere tilbage lænet og køre chopper?
    Tror din mc er af anden prisklasse end jeg leder efter da det lyder som noget der koster på den gode side af 50.000, men held og lykke med salget af din smiley

• #41   15. jan 2015 Det er også min konklusion. Har også lavet en aftale og at se en søndag, så jeg glæder mig meget :-).
    Jamen det er der også, har fået mange tilbud indtil videre og har haft annoncen i en lille uge. Og nu får jeg en zx6r fra 01 med 40 på klokken, nye dæk og nyt kædekit, og er serviceret for 250 km siden + 4500 til mig. Så er den som beskrevet og på billederne så ryger den med hjem i garagen på søndag smiley
    Men tak for input!

• #42   15. jan 2015 Jakob, bare af ren interesse, hvad ville du sætte din egen Marauder til, realistisk, i ren handel?

• #44   15. jan 2015 Mikkel - Har sat den tilsalg for 42000 for en hurtig afhentning.
    Den er købt i sommer for 53000 og har lige monteret nye cobra 2" dragpipes på den. Den har kørt 11.999 og fremstår som ny nærmest. Alt krom og lak er helt intakt og skinnede ud over en lille bitte ridse på tanken. Der er gode dæk og den fejler absolut intet. Så synes selv de 42000 er en fornuftig pris smiley
    Ja Claus har set den, den er rigtig lækker. Men har desværre ikke budget til den årgang lige nu smiley Men tak for tippet!

• #46   15. jan 2015 Ok, det lyder fair nok! Jeg

Var også lidt interesseret for at se om det jeg selv betalte for min Zx6r 636 fra 2002 her i efteråret 2014 så var en god handel.

P.s. Jeg synes at kunne læse at du ikke har prøvekørt den endnu, når du skal det, så husk at køre den ordentligt gennem gearene - Det var hvad jeg læste mig til var det kritiske punkt!

• #47   15. jan 2015 Vejrudsigten siger max 2 grader og let sne. Så det bliver ikke en af de prøveture hvor cyklen testes...
    Der er vel ikke engang forsikring på den... Jeg kender ikke nogle r maskiner med vinterdækning smiley

• #48   15. jan 2015 er der plader, er der ansvar forsikring. Uanset hvad forsikringen har sagt. smiley

• #52   15. jan 2015 Har selvfølgelig aftalt at hvis der er sne og dårligt vejr venter vi til en bedre dag :). Den skal uden tvivl prøves ordentligt. (I fx et industriområde hvor der ikke bliver saltet hver hver dag). Der er helårsdækning på både min, og ham den jeg skal bytte med.

• #53   15. jan 2015 Kender sgu ikke mange industriområder hvor man rimelig sikkert kan køre 250...... Har altid foretrukket en stump motorsti til den øvelse smiley

Rigtige mænd elsker salt...

• #54   16. jan 2015 Har ikke brug for at køre topfart smiley

• Bo F
    Bo F Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #55   16. jan 2015 Jakob F. - Jeg beklager min lidt "mærkelige kommentar" mht. skiftet fra racer til chopper - blot fordi jeg ikke selv er til chopper-lignede cykler kan mange andre selvfølgelig sagtens være det smiley Jeg har (for mange år siden) lejet Virago 1100 i Helsingborg og kørt langt op i Norge med en kammerat, fed tur, men må sige at det ikke var den bedste cykel at køre på for mig...eft. 100km havde jeg både ondt i ryggen og i rø....Anyhow, GLÆD dig til at få en racer, jeg har haft mange sjove, fede timer på min og kommer sikkert til at fortryde, når den er solgt! Held og lykke med MC køb (salg) - God Wee

• #56   16. jan 2015 Hehe det er da helt okay, kunne bare ikke helt forstå det da jeg tit har set folk som søger chopper. Men ja glæder mig da. Har haft CBR 600 og en YZF 750 R så kender lidt til racercykler smiley Fandt selv ud af at jeg heller ikke var chopper typen, ikke nu ihvertfald. Hvem ved om man måske triller rundt på en i sine ældre dage, men lige nu vil jeg gerne have lidt fart :-). Tak og lige over!

Kommentér på:
R6 eller ZX6R?

Annonce