1.955 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Yamaha YZF R6 eller Kawasaki ZX6R 636? Yamaha YZF R6 eller Kawasaki ZX6R 636?

Hey folkens..

Jeg er en meget ny MC lover som skal igang med at tage kørekort til det her inden længe.

Jeg er dog i færd med at overveje hvilken cykel jeg skal have mig når tiden er inde.

Min favorit siden jeg var lille knægt har altid været ninjaen, så den falder jeg mest for. Men har også hørt om R6'eren fra Yamaha som også virker fristende.

Jeg er ikke så teknisk dygtig med motorcykler, det er som sagt første gang jeg skal eje en. Er der nogen der kan opstille gode og dårlige sider ved de to cykler? Hvad kan I anbefale (evt. udover de to)?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha YZF R6 eller Kawasaki ZX6R 636?
  • dannie d
    dannie d Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 63
    #1   20. aug 2013 Køb dig noget der er nemmere at styrer... Bare min mening... Tjek også lige op på forsikring.

• #2   20. aug 2013 Det er marginaler der skiller de fire japanske mærker. Der er nok større forskelle at spore mellem de forskellige årgange indenfor hver model. Hvis du snakker fabriksny motorcykel, som du skal bruge på gaden, så se nærmere på 636'er smiley

• #3   20. aug 2013 Jeg ville starte med en ældre cykel og blive vant til at styre cykel.

• #5   20. aug 2013 husk du først kan tage det store når du er 24, men det bliver du sikkert inden længe. smiley

• Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    maj 2007

MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 31
    #6   20. aug 2013 Jeg synes det lyder til, at være nogle fine cykler du spørger på. Jeg har ikke selv erfaring med Kawasaki. Men tre dage efter jeg havde fået kortet købte jeg en R6'er, og det har ikke været noget problem at styre, og der var jeg "kun" 22 år.
    Så mit råd til dig er, at du skal ud at se dem ved siden af hinanden og også gerne prøve dem begge, hvis du ikke har en favorit inden.

• #8   20. aug 2013 Tak for nogle fede svar!

Som de fleste også siger, så tror jeg jeg skal ud og kigge på dem begge og prøve. Jeg føler selv de to modeller er fine af størrelse så tror ikke jeg skal have en mindre. Men jeg tænkte faktisk også på sådan noget som typiske fejl osv på de to cykler, nogen der har erfaringer med det?

Vh Talha

• #9   20. aug 2013 Hvilken årgang har du på udgik?

• #10   20. aug 2013 jeg tænker fabriksnye, eller maks 2-3 år gamle.

• #11   20. aug 2013 Det jeg har gjort, var at prøve mig af med ældre pålidelige maskiner, da man stadig er "nybegynder" og så arbejde sig op. Du er 23. Du skal nok få din drømme cykel. Men mit råd ville være at sætte dig billigere både i cykel og i ansvar.

Kommentér på:
Yamaha YZF R6 eller Kawasaki ZX6R 636?

Annonce