{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.129 visninger | Oprettet:

KTM EXC 125cc {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg går med tanken om at købe en KTM EXC 125cc til A1 kørekort.

Kan det lade sig gøre? - er klar over at den skal drosles ned men kan den så drosles op til A2?

Den har jo en motor der er bygget til endurance, kan den så bruges som hverdags maskine?

Skal der ikke skiftes stempel tit osv da det ikke er en supermotor?

Hvad koster sådan en? skal jeg have den importeret hjem eller skal jeg købe en i udlandet?

Tak for jeres tid smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KTM EXC 125cc
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   9. jan 2015 Den kan vist godt drosles til A1.

Man drosler ikke op, men fører den tilbage til standard. Der skal du nok lige undersøge om den er for let, men jeg tror det går...

Den kan, men er alt andet end optimal som hverdagsmaskine. Som du selv er inde på, er der en del vedligeholdelse på sådan en, men med kun 15hk er motoren ikke så presset, så der kan du godt trække stempelskift og lejer lidt længere.
    Så er der lige det at sædet er ret smalt og ukomfortabelt på den type cykel også...

De er sjældne herhjemme, så du skal nok satse på at importere en. Den er dyr... Hundedyr...

• #2   9. jan 2015 Okay super, tak for svaret.

Har undersøgt dens service intervaller osv. og det ser ud til at den skal have skiftet stempel osv rimelig tit, Men læste på en tråd herinde at der var en ved navn Sebastian, der fortalte at det bare var en skrøne.

Kan man godt køre en hel sommer uden at skulle skifte stempel, hvis man ikke giver max gas konstant? (2000-3000 km).

Komforten er sikker dårlig, men hvis man tænker på dens sprøde lyd imens man køre, så går det nok lige. smiley

Tror at det er omkring 75.000 kr så kan nok kun drømme om sådan en - ville det ikke være bedst at købe noget skrammel til 15.000 til A1?

• #3   9. jan 2015 Hvis det skal være ktm. Så køb 125 duke, den er ganske velkørende uden de hidsige service intervaller

• #4   9. jan 2015 Jeg ejer selv en KTM 125 EXC fra 05, jeg skifter olie hver 15. time og stempel hver 80. time ca. (eller når det er slidt). Den er meget federe at køre på end en 125 duke(jeg har kørt begge) den er hurtigere, opfordrer mere til leg og er mere hidsig. Du kan godt drosle den til A1, på min egen registreringsattest står der at min KTM har 4,7kW(7hk). Jeg vil ikke anbefale dig at køre rundt på maskinen i droslet tilstand, så er der ikke rigtig nogen mening i at købe en 125 EXC, motoren har helt klart dårligere af at køre i droslet tilstand, og den bliver kvalt af en for lille udstødning osv. Du kan sagtens køre en hel sommer uden at skifte stempel, og så bare skifte om vinteren. Det kan sagtens gøres billigere end 75.000kr. Jeg ville anbefale dig at drosle den til A1, og så køre videre uden drosling, både til dit A1 og A2, men det afhænger selvfølgelig af hvad du selv vil.. Din ansvarsforsikring dækker. smiley

• #6   11. jan 2015 Tusind tak for svarene! Tror at jeg køber en duke og køber en motard til a2 smiley

Kommentér på:
KTM EXC 125cc

Annonce