2.129 visninger
|
Oprettet:
KTM EXC 125cc {{forumTopicSubject}}
Hey, jeg går med tanken om at købe en KTM EXC 125cc til A1 kørekort.
Kan det lade sig gøre? - er klar over at den skal drosles ned men kan den så drosles op til A2?
Den har jo en motor der er bygget til endurance, kan den så bruges som hverdags maskine?
Skal der ikke skiftes stempel tit osv da det ikke er en supermotor?
Hvad koster sådan en? skal jeg have den importeret hjem eller skal jeg købe en i udlandet?
Tak for jeres tid
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Man drosler ikke op, men fører den tilbage til standard. Der skal du nok lige undersøge om den er for let, men jeg tror det går...
Den kan, men er alt andet end optimal som hverdagsmaskine. Som du selv er inde på, er der en del vedligeholdelse på sådan en, men med kun 15hk er motoren ikke så presset, så der kan du godt trække stempelskift og lejer lidt længere.
Så er der lige det at sædet er ret smalt og ukomfortabelt på den type cykel også...
De er sjældne herhjemme, så du skal nok satse på at importere en. Den er dyr... Hundedyr...
nov 2014
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Har undersøgt dens service intervaller osv. og det ser ud til at den skal have skiftet stempel osv rimelig tit, Men læste på en tråd herinde at der var en ved navn Sebastian, der fortalte at det bare var en skrøne.
Kan man godt køre en hel sommer uden at skulle skifte stempel, hvis man ikke giver max gas konstant? (2000-3000 km).
Komforten er sikker dårlig, men hvis man tænker på dens sprøde lyd imens man køre, så går det nok lige.
Tror at det er omkring 75.000 kr så kan nok kun drømme om sådan en - ville det ikke være bedst at købe noget skrammel til 15.000 til A1?
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 169
nov 2014
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
KTM EXC 125cc