857 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

GSX-R 600 - værd at vide??? GSX-R 600 - værd at vide???

Tidligere oprettede jeg et indlæg, hvor jeg satte cbr 600 op mod gsx-r 600, da jeg havde de tog cykler i tankerne, når jeg skal ud og have ny engang..
Jeg må dog tilstå, at jeg er faldet for gsx-r'en!! Der er sikkert mange, der også ville være med mig her, men med garanti også andre, der ikke ville.. Smag og behag, men har nu absolut intet imod hondaen - synes bare suzukien er lidt frækkere, og selvfølgelig mere race-præget, hvilket passer godt til mig smag!

Jeg vil så gerne vide så meget som muligt om denne cykel, inden jeg begiver mig ud for at købe en (hvilket sker efter vinter).. Det vil jeg bruge de dystre vintermåneder på..

Så hvis du ved meget om denne cykel, må du MEGET gerne skrive al info, der er god at have når man går og tænker i at købe sådan en cykel - også ting der er værd at vide som ejer af sådan en cykel!
Dertil kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor vidt det er muligt at smide en '00 motor på eks. en 97'er?

Al relevant viden modtages med kyshånd!!! smiley
På forhånd tak!

Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSX-R 600 - værd at vide???
  • #1   16. aug 2006 det er muligt at lægge en 00 motor i en 97 model, de er jo ens , undtaget 4 hk, ved småændringer i motoren.. det er en fin maskine, min kone har haft en, men husk at holde øje med knastkædestrammer, ellers kan det gå grulig galt..

• #2   16. aug 2006 Hov! Lige en rettelse - det var en '01 motor, jeg tænkte på! Så er sagen jo lidt en anden..? smiley Mener nemlig først det var der, de rigtig fik løst problemet med knastkæden/-strammeren??

• #3   16. aug 2006 knastkæde-problemerne er størtst i srad modellerne ( så vidt jeg ved ) men en 01 motor er vist ikke lige til at flytte over i din srad

• #4   16. aug 2006 Netop også på baggrund af de to ting I nævner der, at jeg har stillet spørgsmålstegn ved det! smiley

• #5   17. aug 2006 Du kan altid bare smide en GSX-R750 motor i, der er der flere der har gjort...

Mvh. Rune

• #6   17. aug 2006 De havde ikke de samme problemer? Synes bare jeg havde læst et sted, at det både gjaldt 600'ern og 700'ern i de årgange!? Men kan selvfølgelig godt være jeg tager fejl.. smiley

• #7   17. aug 2006 Kasper N:
    Så længe man er under uddannelse, synes jeg det er meget væsentligt, om knastkæde/strammer skal skiftes efter 40.000km eller værd 6.000km!!
    Det er jo ikke vi alle, der har så pisse meget at gøre med rent finansielt, så vil da mene, at det ikke skader at tænke lidt over tingene.. smiley

• #8   17. aug 2006 det koster lidt at køre på 1. klasse, hvis du vil have en billig fejlfri maskine så køb en GS 500

• #9   17. aug 2006 Hehe.. Ja, det er jeg skam klar over, men stadig vil jeg nu mene, at det ikke skader, at man har i bagtankerne, om man vil skifte motordele med en frekvens på højde med ens tv! Ikke at det nødvendigvis sker, men de fleste brugte gsxr 600, der er til at komme til for penge, har da rundet de 50.000km.

Og for lige at sætte det på plads.. Jeg er IKKE nærig, når det kommer til vedligeholdelse af min MC!

• #10   18. aug 2006 Havde min 1997 gsxr 600 uden problemer. Der var skiftet motor som havde gået 25000km(gamle døde ved 44km, ben ud igennem siden, tja sikkert for dårlig service). Jeg kørte så ca 14000km og den nuværende ejer har sku også trillet mange 1000 km uden et eneste problem. Jeg er sikker på at det ikke er alle de 600 som er produceret som sprænger den kæde, men når man får stillet ventiler kan man jo lige få sin mekker til at tjekke den kæde og evt ofre de 800kr på en ny og det er ikke for hver 6000 km, men hmm lad os sige 25000km og kører du det på en sæsom har du sku hæmorider:).. Det er en kanon cykel og lige meget hvad folk siger og de andre er hurtigere så smuttede jeg 2 R6ere i lyskryds kørsel flere gange.. Syntes man får rigtig meget mc racer for "få" penge:)

Kommentér på:
GSX-R 600 - værd at vide???

Annonce