Salg af Z750 ABS {{forumTopicSubject}}
Hej Derude!
Har den dejligste Z750 fra 08, som jeg leger lidt med tanken om at sælge.
Den har kørt ca. 17K,
fuldt service hæfte,
Udstyr og konfigurationer for ca 50.000,- inkl kvittering - alt lavet professionelt hos Svendborg MC.
Kunne godt tænke mig at høre hvad i tror man kan være bekendt at sælge den for? Den er den højst bedømte Z750'er herinde, og der ligger rigtig mange penge i den - ved godt at udstyr er en dårlig investering, men nyt moderne batteri, Xenon lygter, fuel map osv kan jo kun gøre maskine bedre!
Den står til fuld service på værksted lige nu over vinteren og får samtidigt skiftet begge dæk til bridgestone t30
Hvad skyder i på?
har ikke travlt med at sælge den hvis jeg vil det, elsker den, så vil have en god pris for den hvis det er ...
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Ekstraudstyr giver bare sjældent for alvor et ryk opad på prisen. Jo, måske hvis det originale udstyr medfølger.
Sammenlign med prisnivaeuet for samme årgang, se bort fra de 50.000 du har ofret, og så har du nogenlunde prisniveauet.
Og en ting mere: hvis du VIL sælge, så sætter du prisen skarpt og ikke til hvad alle de andre står til.
jan 2013
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 103
så du regner med at jeg vil kunne få 70k for den?
og at de 50.000kr udstyr, fuldt service, nye dæk og kædekit etc ingen betydning har?
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 8 Emner: 76 Svar: 1.239
og nej.... du får intet for udstyret desværre
jan 2013
men ok.. så er det nok ikke meget værd at sælge den nu..
Havde regnet med ca. 80.000 eftersom alt er nyt, serviceret og indenfor reklamation mere eller mindre..
Men det får jeg nok ikke så!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.505
Det eneste der tæller for at vælge din, frem for naboens Z750, er at du har valgt at få justeret den korrekt med PC, efter montering af ny udstødning og filter.
Din omlakering er intet værd, tværtimod. Og dit rizoma gejl er netop bare gejl, som tiltaler den indre brian. Plov og hugger finder man også på alle de andre.
For 70.000 kan man få en 2 år nyere hos en forhandler, og på den er der 2 års reklamationsret. Også på motoren.
http://www.123mc.dk/kawasaki-z-750-abs/mcid-96586
Kan ikke se hvorfor man skulle betale mere for din, som her kørt lidt mere og er 2 år ældre.
jan 2013
Skal han ud og købe bare en smule af det udstyr bliver cyklen pludselig en del dyrere end 70.000 som forhandleren måske vil have ..
- den cykel skulle ikke appallere til mangfoldighed, men til folk der synes den er det lækrere end en standard og ikke ønsker at skulle gå i gang med et lignende projekt på en z750 som er fra scratch
Og det gjorde det af synsmæssige og sikkerhedsmæssige årsager.
Både dæk, kæde, sidebumpere, sidespejle og xenon lyset har gjort den langt mere attraktiv i aften / natte timerne og ved kraftigt lys og varierende vejr....
Kan selvfølgelig sagtens se din pointe. Men tror ikke at jeg vil tillokke de samme typer af købere som den du linker til, så det er ikke en god sammenligning
Men tak for svar om ikke andet!
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 152 Svar: 584
Har selv lært af bitter erfaring at ekstra ting du kommer på har stort set ingen værdi når du sælger. Desværre. og som Jesper siger kan man få en ny til næsten samme penge. Folk nutildags er IKKE meget for at købe noget der er ændre særlig meget på. og hvis de endelig er skal det næsten følge med gratis.
Det dummeste man kan gøre er at komme en masse ekstra dele på sin MC og derefter sælge den. Du kan dog, komme de originale på og sælge Z750 stumperne løs. så taber du ikke så mange penge
Skal den sælges nu taber du mange penge kontra til foråret. Vent dertil og sæt den til ca 60-65.000kr
nov 2008
Hvis man kan få en nyere med 2 års garanti/reklamationsret ved en forhandler, så har du en idé om hvad du kan få for din. Så kan din altså ikke være dyrere. Og så er det nok tættere på 65.000 end på 80.000.
Vent til foråret, hvor du måske godt kan hive lidt mere hjem for den. Men forvent nok meget mere end 65.000 - desværre.
jan 2013
... God pointe,
Det er kun hypotetisk skal vi huske, den er ikke til salg og kommer det ikke før jeg får den tilbage til foråret - hvis den da skal sælges.
Dog har den alt for stor affektionsværdi for mig, til at jeg kan skulle den ad. Det er i mine øjne den perfekte by cykel som den står, så køber ville være en som delte min mening og som gerne betalte lidt ekstra for den kærlighed der er lagt i den.
- velvidende at jeg kommer til at vente det længere, og helt sikkert få en masse utilfredse købere som ikke synes at den er prisen værd!
Havde ikke selv overvejet at skulle den ad, men bliver det nødvendigt at skulle sig af med den, er det da meget godt at have i baghovedet at jeg kan få nogle ok penge for de dyre dele
Tak for svar!
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
Vil du have noget for ekstra udstyr, så pil det af og sælg det ved siden af.
Glem alt om 80 - som markedet er nu, skal du ned i 60-65.000.
Og hvad var årsagen til alle de nye dele - det fik vi aldrig svar på?
jan 2013
bliver den flere eller færre penge værd, jo flere penge man smidder i den?
Der er tydeligt delte vande hvad det angår!
jan 2013
original delene fejlede intet, men batteri, lygter, bumpere, sidespejle og dæk er blevet langt langt bedre end de var i starten. Især xenon lygter har gjort en så stor forskel at det er vanvittigt. De lyser minimum 300 % bedre end de originale, og gør forskellen på om jeg tør tage den ud efter mørketsfrembrud. De originale er jo nærmest en lille knallertlygte ved siden af...
Mapping og udstødning er lir: kræfter og lyd - og en minimal benzin besparelse.
resten er udelukkende for at se flot ud og skille sig fra flokken.
Før den blevet lavet om kunne den stå helt uset foran min arbejdsplads i rosengårdscenteret.
Nu står der dagligt folk og tager billeder af den når jeg får fri, og det er lækkert når man er glad for sin cykel - altså at andre os værtsætter den!
jun 2004
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 45
jan 2004
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 1.206
En ting er hvad man selv syntes. En anden ting er hvad de rent faktisk sælges til.
Jeg vil også sige omkring de 65.000kr og jo længere du venter med at prissætte den realistisk, jo længere kommer handelsprisen på den model nok også ned.
jan 2013
har efterhånden lært at nyhedens værdi også giver lidt .
har den været til salg for længe vil folk begynde at undre sig over hvorfor den ikke bliver solgt, og ikke synes den er helt så spændende længere.
Derfor tænker jeg at den rette pris i første hug er at foretrække.
Men det er hvert fald en spændende tankegang :D!
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
Det her er en meget dårlig salgs annonce.
jan 2013
Det er udelukkende for at høre andres meninger - og dem er der heldigvis rigeligt af!
Det er jo desværre ikke mig selv der skal købe den, og derfor er min mening ikke specielt vigtigt (hvis jeg ønsker den solgt på et tidspunkt da).
Den bliver mindre værd for en køber som vil sætte SIT præg på cyklen - dvs de fleste af dem...
Den er mere værd for sælger, men det siger næsten sig selv.
I min verden er der slet ikke brugt penge der hvor det betyder noget - på affjedring.
Der er stort set ingen ekstra effekt eller kørbarhed i et custom map på sådan en, men hvis den kunne lettes 20 kilo og styre/bremse bedre, ville det klart være at foretrække.
Når du kalder den "en lækker by cykel" har du næsten allerede snævret din kundekreds ind til folk der kører frem og tilbage mellem hjem og hipster cafe, uden ordentligt udstyr, og aldrig kommer til at udnytte en MC's køreegenskaber.
Men den slags mennesker har aldrig nogen penge, og vil derfor slet ikke poste ekstra i noget de ikke selv har bygget eller forstår.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Det giver et langt bedre bundlinie resultat
jan 2013
- tror du har ret i din observation lige hvad kundekreds angår.
Jeg havde selv købt den for lidt ekstra hvis jeg havde haft valget da jeg skulle købe.. men jeg er nok heller ikke den typiske MC køber.....
- vil dog sige, alt originalt medfølger, der er reklamation på alle de nye dele, og at den har fået den på, afholder jo ikke en fra at brugertilpasse den det er måske unødvendigt efter som at man nok køber en fra scratch, hvis man ønsker at gøre den personligt, men omvendt så er det jo mere eller mindre bare rizomas "z750 pakke" der sidder derpå, og det er nok ikke mange som ikke ville tage den med til en god pris.....
Men jeg kan sagtens se din pointe! Den er helt sikkert taget med i overvejelserne...
mar 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
Finder den model, jeg vil have.
Finder den hos en forhandler.
Finder en så original maskine som muligt. Det eneste udstyr der trækker op for mig, er ting, der får den til at køre bedre. Sekundært komfortudstyr som varmehåndtag, gearindikator osv. Men jeg regner det ikke i prisen, kun som bonus.
Finder den maskine, der har nye dæk, kædekit og fuld service.
Når jeg har gjort det, tjekker jeg det private marked efter samme kritierier. Kan jeg finde noget tilsvarende privat, og spare mindst 20 procent. Så handler jeg gerne privat, men som regel er privat udbudte maskiner prissat for højt og for tæt på forhandlerprisen, der som bonus har to års reklamationsret. Så det ender sjældent med privat handel...
Skal jeg overføre ovenstående til din maskine trådstarter. Så ville jeg kun have interesse i den, hvis den var signifikant billigere end tilsvarende model i samme årgang, farve, udstyr og stand hos forhandler. Altså ca 50 kilo
dec 2003
Uden at kende historien bag den, så er den med de ting de har valgt at gøre, ikke noget der gør den mere attraktiv. Andet end lige dit valg af tuning, og korrekt indkøring af den.
Men bortset fra det, så har en MC med alt det gejl som du har smidt i den, en signalværdi (i mine øjne) der skriger "brian". Du er gået mere op i, at den ser godt ud foran iskiosken, end i hvordan den kører på landevejen. Og den type der synes det er vigtigt, er som oftest også typen der skal vise vennerne, hvordan kværnen lyder ved omdrejningsbegrænseren.
At du så har valgt at omlakere den, er heller ikke god signalværdi. Det kunne tyde på du ville skjule den har været en tur i jorden. Hvilket også stemmer overens med at fodhvilere og greb er skiftet.
En Z750 er ikke en klassevinder. Eneste plus der er ved den, er den større motor (ja først et par år efter kom GSR750 og FZ-8), men på ting som køreegenskaber og håndterbarhed, har den altid fået klø af GSR, Hornet og især Street-Triple.
Højt tyngdepunkt, høj vægt og for blød affjedringen er årsagen til det.
Havde du istedet valgt at supplere din tuning med nye lettere hjul og bedre affjedring, men ellers holdt den original i udseende, så ville du stå med en Z750 der rent faktsik kørte bedre end da den forlod fabrikken, og dermed være mere interessant for en køber.
jan 2013
Af ren og skær affektionsværdi og manglende mekaniske evner!
Ville gå grædende i seng de aftener jeg skulle skrue min maskine fra hinanden...
- desuden er den lavet professionelt, med papire, så vil helst ikke pille mere end højst nødvendigt i tilfælde af at noget skulle miste reklamtionsret af fejl eller skader :s
jan 2012
jan 2013
Map, lettere udstødning, bedre sidespejle, nye lygter, moderne batteri etc.. er også noget hvor den er - udover at blive kosmetisk pænere - blevet en bedre cykel end ved fabrikken. Og delene er kendt for god kvalitet så intet slæg der.
Nu er den jo både købt i Svendborg MC og her er også alt lavet på den, så de vil jo også kunne stå inde for de ting der er lavet - og at den ikke har været en tur i gulvet.
Alle originale dele medfølger også, og her er der heller ingen tegn på slid, så jeg har et okay alibi synes jeg selv.
Der vil naturligvis altid være den skeptiske køber, som muligvis vil fravælge ud fra dit grundlag, og sådan er det jo bare. Jeg kan bevise modsat hvis det skulle komme til stykket, så synes da det vil være ærgeligt at prissætte den efter at køber tror det værste inden han overhovedet overvejer at spørge ind til den
jan 2013
dec 2003
Lad være med at fremhæve xenonlygten for meget. Den er ikke lovlig, så det vil kun give køber bøvl hvis han skal syne den en dag i fremtiden.
Er spejlene ikke mindre i areal end de originale?
Jo spejle og forlygte skal skiftes til syn.
mar 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
jan 2013
med anti fog, og gulligt skær til modlys.
Og hvad får dig til at tro de ikke kan synes?
Det er komplette nye lygter.
Det er ikke bare et tilfældigt xenon kit der er røget i.
al elektronik er udskiftet, med nye ballaster, sokler, og alt.
Det eneste som er tilbage fra de originale er glasset de skinner igennem.
jan 2013
Diskussion går ikke på om jeg synes i har ret i 60k eller om jeg kan kræve 80k, det er ikke noget vi kan diskutere os til - for naturligvis vil jeg også fremhæve det gode, og den observerende herinde vil fremhæve det negative for at sætte min mening i perspektiv.
Det er udelukkende for at høre de forskellige meninger og grunde, for derfor at have det med i baghovedet når jeg overvejer om den skal til salg, og isåfald til hvilken pris og hvor.
Jeg forsøger ikke at sælge den herinde, jeg tester bare jeres udsagn mod mine for at finde den balance jeg ikke rigtig har udfra de salgsannoncer jeg har fundet på lignende cykler
Jeg er sikker på at i har ret en stor del, men, jeg håber at tror stadig at der er en lille smule hold i min påstand når jeg siger at JA, det er en smal køber grubbe, MEN det er samme køber gruppe jeg selv kommer fra, og jeg havde købt, så på et tidspunkt vil der også være en som vil give lidt ekstra fra min, mod at få en lækker cykel, med moderne teknologi og et badass udseende. (ifølge mig selv ja).
nov 2008
jan 2012
jan 2013
forstår det bare ikke hvis det er rigtigt. så længe de overholder færselsregler for farve, position og styrke kan jeg virkelig ikke se problemet. Og spørgsmålet er også om synsmanden kan det ved en test.
Men det er jo igen også hypotetisk.
Jeg kan jo bare forhøre mig ved Svendborg MC og se hvad de siger, såfremt jeg skulle finde en køber en min smalle kundekreds hehe
jan 2013
havde godt nok ikke regnet med så mange meninger og synspunkter da jeg lavede opslaget, så tak for at i gider at bruge jeres tid! Det er sgu fedt!
jan 2012
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
2: 50 k hvad er de gået til ? har den været smadret ?
3 : er den malet ? ser matsort ud hviket ikke er en originalfarve.
4: hvilket xenon er det der er godkendt/kan synes .
når det er sagt er din mc da lækker og ser godt ud .
jan 2013
2: nej den er ikke smadret, den er bare blevet forkælet,
3: Ja, fra sølv til sort mødt
4: aner det ikke
- og tak.
apr 2007
Følger: 31 Følgere: 47 MC-er: 6 Emner: 29 Svar: 392
jun 2007
jun 2007
nov 2008
Something just don't add up.
apr 2007
jun 2007
(dette sagt uden at indlede en rigid abs debat )
apr 2007
apr 2007
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
Du lægger meget væk på den er skruet på professionelt det tror jeg ikke mange vil give noget for da jeg har indtryk af at de fleste selv ordner deres mc ihvertfald når vi er nede i den her pris klasse
jun 2007
p,s jeg har sågar også esp og abs på bilparken .
feb 2014
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 19
dec 2008
jun 2007
jan 2013
Hvis du ser på udstyrlisten, smidder stort service, nye dæk, nyt kædekit, lakkering, rullefeldt og RIGTIG mange mekaniker timer sammen, så jo, så ender du på lige omkring de 50.000 og ja det er rigtigt man penge!
Men nej, den har aldrig været smidt i jorden.
Det var bare et projekt hvor det ene tog det andet, og halvvejs igennem tænkte jeg at det kunne fandeme os bare være lige meget, og gik all in....
Om jeg så har betalt lidt rigeligt for udstyr mv på en cykel der koster så relativt lidt, er jo en helt anden diskussion!
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
Så til foråret vil jeg skyde på du kan få 65 for din! Men for mig trækker det voldsomt ned at den er malet om, det KAN være voldsomt svært at sælge sådan en, da 80% så tror den har været skadet!
Men fed cykel du har, den går bare lækker sådan en
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
1 Omlakeringen
2 Ulovlige og brandfarlige xenonlygter der også gør at forsikringen ikke dækker i tilfælde af brand (da det er et højspændingsanlæg som cyklen ikke er født med)
3 Tilfældig sammenskruet da det er en mekaniker i stedet for en mand med passion som ville kæle for detaljerne
4 At det er en genopbygget cykel
5 Alt det kinaudstyr der at skruet på den
Hvad er det specielle batteri for et og hvem har rullet den?
apr 2007
jan 2013
Og helt enig mr hovenba! den er sgu lækker!
jan 2013
Om jeg så skal prosituere de første to fødte for at beholde den, så gør jeg hellere det!
apr 2007
dec 2008
apr 2007
Ps. mine Biler har ABS og ESP men det er ikke et tilvalg :0)
jun 2007
den er rullet af racing for fun . H:L og det er da en mand der ved hvad han laver.
behold din mc og glæd dig over at det er en fed mc , der (nok) ikke falder mere i værdi de næste 10 år .
jan 2012
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
apr 2007
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
apr 2007
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Hvis jeg var ved at købe en MC og fandt ud af at sælger havde oplyst forkert årgang var jeg sprunget fra med det samme! Det er SNYD og bedrag.
aug 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 98
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
Jeg er selv lidt ud efter en Z750 til næste år. Skulle jeg købe din nu ville jeg ikke gå over 60.000 og mit max budget til en Z750 ville være under 70k. Det som trækker ned for mit vedkommende er design ændringerne som lakering og lygte skift. Nogen synes det er fedt, det gør jeg ikke og ville ændre det tilbage, det koster naturligvis. PC5 trækker op for mig.
Bare min menning, held og lykke med salget. Men forklar lige hvorfor du allerede nu overvejer at sælge
>Johan P, "Faceliftet stel", hvad er det for noget ;D
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.774
DEJLIG KAWA SÆLGES FOR HØJESTE BUD !!! Så får du det den er værd på markedet.............
Og Ja Brian service hører da selvf med til eks udstyr, lige som dæk og andre sliddele !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
ifølge Rydberg MC kan du få i omegnen af 125k for din! De er helt blæst
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
okt 2013
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 4 Emner: 31 Svar: 421
jan 2012
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 9 Emner: 131 Svar: 370
https://www.trustpilot.com/users/4d775efd000064000107097d
Du er her gjort obs på det ikke er lovligt, og du skriver selv, at du ville spørge i butik, og alle i butik ved og siger til alle der vil have xenon at det IKKE er lovligt, og det kun giver problemer.
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 70
jun 2007
Salg af Z750 ABS