{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

Udstødning, generelt, hjælp søges! {{forumTopicSubject}}

Hej MCister,
Jeg har en Suzuki GSX-R 250, se eventuelt min profil, og kunne godt tænke mig en lidt dybere lyd...
Den har den standard udstødning på, der er opbygget i et. (Og ingen fløjte at tage ud).
Der skulle efter sigende være en støjdæmper længere nede i udstødningen, så man ikke bare skulle kunne skifte potten ud...? Men giver det ikke lidt anden lyd selvom man skifter potten?
Hvis nu man skifter potten, kræver det så en om-dysning?
Kan se der er nogen som har LASER potte på, og en med en IXIL potte. Hvordan?!? smiley

Er det noget jeg selv kan klare, eller skal der mekaniker hjælp til?
Nogle med erfaring inden for det eventuelt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstødning, generelt, hjælp søges!
  • #1   15. dec 2014 Nu siger en udstødning i sig selv ikke meget..... Lyden kommer fra motoren - jo mere motor jo mere lyd.

    Derfor kan en mindre motor heller ikke komme til at brøle dybt som en stor motor med en lang slaglængde eller skrige som en racer a'la en teenagetøs til en onedirektion koncert :-b

    Når det er sagt kan du fint finde en udstødning til din cykel der dæmper knap så meget. Prøv eventuelt at finde inspiration på youtube om hvordan de forskellige mærker lyder på netop din model.

    Og ja du skal gøre dig selv den tjeneste at få cyklen justeret og rullet ind efter du har ændret i modtryk og flow fra din motor smiley


  • #2   15. dec 2014 Jeps tak, har også lige modtaget hjælp via privat besked, og har fået større indblik på hvordan og hvorledes og kan høre det er en sværere process der må ligge på hylden til flere moneter kommer til syne. ??

  • #3   15. dec 2014 Godt med PB'er så kan man nemlig dele erfaringer, eller noget.... smiley

  • #4   15. dec 2014 Ja det er ulempen, at andre folk ikke får informationerne. smiley

  • #5   15. dec 2014 Men mester.. Hvis du ved hvor den dæmper i udstødningen sidder ka jeg evt godt være behjælpelig med at få den ud hvis det har din interesse smiley

    Kommer fra roskilde og hjælper dig gerne smiley


  • #6   16. dec 2014 Gad vide hvad der menes, sidder der exup på sådan en lille fætter der, for kat kan det dælme ikke være

  • #7   16. dec 2014 hmmm, ved det virkelig ikke. man skulle i følge en anden på et andet oplæg skulle kunne ødelægge den med en jernstag og hammer....

  • #8   16. dec 2014 Tak Madsen. skriver hvis det skulle ske at jeg fjerner den.

  • #9   16. dec 2014 Så håber jeg det er en kat han har smadret. Men det burde der ikke være på en mc fra '87.. Og hvis du smadre en exup ventil får du måske lidt mere top effekt, men noget mindre bundtræk. Med mindre den har sat sig fast, men her burde en hammer og jernstang ikke være det rigtige værktøj efter min mening.

    Tror dog det er en and, der burde ikke være noget. Jeg havde bare fundet en potte jeg syntes om, og så fået en smed eller anden med lidt faglige kundskaber til at save den gamle potte af og lave så den nye kunne side der. Men det er nok bare mig


  • #10   16. dec 2014 Ja. jeg har lige fået til tilbud på en potte, som jeg lige venter på at kunne se, så svejser jeg den på. eller svejser et beslag, så man kan bolte potten på. har ikke fundet ud af hvordan endnu smiley men tror også det giver bedst mening.
    og en omdysning er vel kun for hvis man skifter forrørene??? større forrør = mere plads... Men det gover en eventuel potte jo ikke?


  • #11   16. dec 2014 ahh, ikke rigtigt. Hvis du ændre flowet skal du potentielt dysse om, men start med at holde øje med dine tændrør. http://www.tenere.dk/Artikler/t%C3%A6ndr%C3%B8r/t%C3%A6ndr%C3%B8r.htm

    Men så farligt er det nu heller ikke at købe nogle et par numre større og montere, dysser altså


  • #12   16. dec 2014 Nej nej, men det er en gammel maskine, og ved jo ik rigtigt hvor godt den har det af at blive skilt og ad og samlet hele tiden ????


  • #13   16. dec 2014 Men ændrer man flowet ved at sætte en anden potte på? der er vel teoretisk set bare minde rockuld i, så den ikke dæmper lyden så meget? smiley

  • #14   16. dec 2014 org potte er en kammer potte der dæmper ved at gasserne skal ændre retning x antal gange, sådan groft set, der er med garanti en ingenør der har regnet på det, hvor en larme potte er et perforeret rør med noget uld omkring der går lige igennem potten

  • #15   16. dec 2014 hm. man lærer hver dag. smiley tror jeg køber dyser fra 1,2,3 og 4 størrelser fra den originale. ville det passe?

  • #16   16. dec 2014 PS. har lige YouTubet og Googleet exup. og det er der ikke noget af på min. smiley det er den for gammel til ??

    kan heller ikke se nogen katalysator... Så ved ik hvad det skulle være, har bare set at en anden skrev fra empiri at der skulle være noget støjdæmpende hvor rørerne samles.


  • #17   16. dec 2014 #16
    Uden at vide det, tror du så ikke det du har læst med jernstangen og hammeren, er en der har banket hul i bafflen i bunden af potten?


  • #18   17. dec 2014 Fin et jetkit til den, så får du de dysser du skal bruge.

    Har selv bøvlet lidt med min Shadow, som skød som en i hel... Efter jeg havde pillet lyddæmperne ud.

    Købte et jetkit på eBay til 250kr, fulgte den medfølgende guide.a og nu går den bare som en drøm og brøler som en bjørn smiley


  • #19   17. dec 2014 forsigtigt gæt vil være 3-5 numre op i dysse. Men husk de skal nok synkroniseres efter endt operation for at gå bedst.

    Jetkit er vist lidt hip som hap. Det kræver du er villig til at bore din luftfilter kasse i smadder, og købe en filter insats. Nogle virker det perfekt for men har også hørt om andre hvor det har været noget hø. Men om det er montøren ved jeg ikke, jeg har selv monteret med held på en gammel jeg har haft


  • #20   17. dec 2014 Et jetkit kan være mange ting. Jeg købte et ''basic-kit'' med anden pilot-og main jet + et par skiver til nålen. Gjorde bare som der stod i guiden, og det spiller maks....

    Men jeg kan jo også bare have været heldig.


  • #21   17. dec 2014 Så vidt jeg husker giver udformingen på dynojet dysserne et bedre flow, eller det siger de. Hvis ikke du ændre andet en et jetkit er idéen med at købe det da helt væk! Mere luft ind, mere benzin ind, nemmere udstødnings gas ud. En lille smule mere effekt. Der var vel også et lille bor med, så det skulle give lidt bedre gasrespons i forbindelse med cv karben?

    Jeg ville nu stadig som det første montere potten og så få kontrolleret tændrør efter en turs tid, vil nu påstå at den næppe smelter hul i stemplet fordi du lige køre en tur med anden potte, der er rigtig mange der bare montere og kører uden der sker noget, men man skal naturligvis lige være opmærksom.


  • #22   17. dec 2014 Jeg har ikke snakket noget om dynojets, bare et jetkit. Og der var ikke et bor med. Jeg har ''kun'' dysset den op på main og pilot, og givet et par skiver på nålen.

    Han ændre jo på udstødningen, og dermed også på flowet. Dermed ikke sagt at ændringen vil have nogen indvirkninger.


Kommentér på:
Udstødning, generelt, hjælp søges!

Annonce